„Vairuotojas privalo atsižvelgti į greitį ir laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, ar palikti tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus“, – teigia Kauno kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus vyresnysis specialistas Giedrius Petrauskas.

Pareigūnas cituoja kelių eismo taisykles ir sako, kad saugus greitis ir saugus atstumas yra neišvengiamai susiję. Būtent dėl šios taisyklės ignoravimo ir fiksuojama daugiausia eismo įvykių. Deja, nors taisyklės aiškios ir daugeliui žinomos, viskas nėra taip paprasta, kaip atrodo. Kai kurie vairuotojai saugų greitį dažnai interpretuoja savaip, o apie saugų atstumą sprendžia iš akies.

„Vairuotojai būna nedėmesingi, nesupranta, kas yra saugus atstumas. Mieste eismo dalyviai dažnai važiuoja vienas paskui kitą ir nesilaiko reikiamo atstumo, yra tiesiog prilipę vienas prie kito. Dažnai dėl to susiduria 3–4 automobiliai“, – sako G. Petrauskas.

Šiemet vien Kauno mieste dėl saugaus atstumo nesilaikymo užregistruota kone 500 eismo įvykių. Turint omenyje, kad į daugybę panašių avarijų pareigūnai net nekviečiami, nesunku įsivaizduoti, kiek tokio pobūdžio susidūrimų yra iš tikrųjų.

LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ atliko eksperimentą, kaip nustatyti saugų atstumą mieste.

Plačiau žiūrėkite laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.