Tuo metu bent kartą vairavusios be vairuotojo pažymėjimo prisipažino vos 14 proc. moterų. Tokius rezultatus atskleidė Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas.

„Vieną kartą padarę tokį nusižengimą teigia 12 proc. vyrų ir 4 proc. moterų, daugiau nei kartą – penktadalis vyrų ir dešimtadalis dailiosios lyties atstovių. Tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad moterys į kelių eismo taisykles žiūri daug atsakingiau“, – pastebi Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Maždaug penktadalis (21 proc.) tyrime dalyvavusių vyrų linkę nevertinti žmonių važinėjančių be vairuotojo pažymėjimo neigiamai, jei tokie atvejai pasitaiko itin retai ir ypatingomis sąlygomis.

Tokią pat poziciją išsakė 15 proc. moterų, tačiau daugiau dailiosios lyties atstovių pateisina vairavimą be teisių, kai tai daroma keliuose, kuriuose nėra daug eismo. Tokią nuomonę išsakė apie 7 proc. moterų ir 5 proc. vyrų. Vairavimo be pažymėjimo jokiais atvejais nepateisintų 65 proc. vyrų ir 70 proc. moterų.

„Skiriasi ir moterų požiūris į važinėjimą automobiliais, kurių techninės apžiūros paso galiojimas yra pasibaigęs. Tiesa, šiuo klausimu skirtumas tarp lyčių pozicijų nėra toks ryškus. Per pastaruosius metus vairavę galimai techniškai netvarkingą automobilį apklausos metu prisipažino 17 proc. vyrų ir 13 proc. moterų“, – sako R. Bieliauskas.

Tiek vyrai, tiek moterys techniškai netvarkingo automobilio vairavimą teisina panašiai. Tiesa, daugiau vyrų (16 proc.) pateisina automobilio, kurio techninio paso galiojimas pasibaigęs, vairavimą, jei tai tėra formalumas, o automobilis atrodo techniškai tvarkingas ir neturintis gedimų.

Jokiais atvejais automobilio su pasibaigusiu techninės apžiūros paso galiojimu vairavimo nepateisina 68 proc. vyrų ir 73 proc. moterų.

Draudikai primena, kad automobilis gali turėti gedimų, net jei jie nematomi plika akimi arba nejuntami vairuojant. Dėl šios priežasties techninę apžiūrą būtina atlikti reguliariai – kaip tai numato įstatymai ir kaip nurodoma automobilio eksploatacijos instrukcijose, taip pat keičiantis sezonams bei prieš ir po ilgesnių kelionių ar intensyvaus automobilio naudojimo periodų.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuvos miestuose, rajonuose ir kaimo vietovėse buvo apklausta 1006 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas ne tik padeda išsiaiškinti vairuotojų vertybes bei požiūrį į kelių eismo taisykles, bet ir kurti atitinkamus draudimo sprendimus, atkreipti dėmesį į su saugumu susijusias problemas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)