Po euro įvedimo brango tiek dyzelinės, tiek benzininės naudotos mašinos. Labiausiai kilo kainos apynaujų automobilių klasėje. Šie, lyginant su pernai, brango 2 tūkst. eurų ir dabar iki penkerių metų naudotą mašiną galima įsigyti už 10–12 tūkst. eurų.

„Po euro įvedimo kainos šoktelėjo į viršų. Pirmąjį ketvirtį pakilo, antrąjį ketvirtį pakilo dar daugiau iki 3 600 eurų, trečiąjį ketvirtį jos nukrito iki 3 400 eurų ir, galima sakyti, automobilių vidutinės kainos stabilizuojasi“, – rinkos tendencijas apžvelgė Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Smukusios kainos lėmė ir atsigaunančias pardavimų apimtis – iki rugsėjo iš viso parduota apie 300 tūkstančių automobilių, tačiau pardavimų apimtys nepasiekė 2014 metų lygio.

Rinką stebintys ekspertai sako, kad tarp Baltijos šalių automobilių pardavimai padidėjo tik Lietuvoje, bet čia daugiau parduota iki 15 metų senumo automobilių, kai latviai ir estai įsigijo keleriais metais naujesnes mašinas. Tarp populiariausių naudotų transporto priemonių Lietuvoje išlieka „Volkswagen“ markės automobiliai. Po jų – „Opel“ bei „Audi“.

Lietuvių pasirinkimo visiškai nepaveikė „Volkswagen“ koncerną sukrėtęs oro taršos klastojimo skandalas.

„Paprastiems vairuotojams taršos emisijos ir visi kiti taršos dalykai nėra labai įdomūs. Tai daugiausiai atsilieps tikriausiai valstybinėms įmonėms arba tiesiog didelėms įmonėms, kurios daro kažkokius pirkimus“, – teigė M. Buzelis.

Vis didesnes apsukas Lietuvoje įgauna ir naujų automobilių rinka. Šį ketvirtį jų parduota beveik penktadaliu daugiau nei pernai. Pasak ekspertų, Lietuva šioje srityje vejasi lyderio pozicijoje Baltijos šalyse esančią Estiją.