Septynios komandos – "Renault", „McLaren“, „Toyota“, „Williams“, „Red Bull“, „Sauber“ ir BAR – atsisakė lenktyniauti JAV GP lenktynėse motyvuodamos tuo, kad nepakeitus trasos konfigūracijos joms tai daryti su turimomis „Michelin“ padangomis būtų buvę nesaugu.

Pirmadienį išplatintame viešame pareiškime FIA pasipiktino tokiu komandų elgesiu. Pateikiame visą šio dokumento tekstą.

„Formulė-1“ yra sporto varžybos. Jos turi būti rengiamos laikantis aiškių taisyklių. Kiekvieną kartą, kai vienas iš dalyvių atsiveža į lenktynes netinkama įrangą, jos negali būti keičiamos.

Indianapolyje mes buvome informuoti, kad „Michelin“ padangas nebūtų saugu naudoti, jei automobiliai su jomis nebūtų sulėtinti paskutiniajame posūkyje. Mes tai supratome, ir be kitų galimų priemonių pasiūlėme pagalbą matuojant greitį ir baudžiant už bet kokį jo viršijimą. Tačiau „Michelin“ naudotojai su tuo atsisakė sutikti, nebent analogiškai būtų buvę stabdomi ir „Bridgestone“ vartotojai. Jie siūlė S formos posūkį.

„Michelin“ komandos, atrodė, nesuprato, kad tai net tik būtų buvę visiškai neteisinga, bet ir prieštarautų taisyklėms. „Brigestone“ komandos turėjo tinkamas padangas. Joms nereikėjo važiuoti lėčiau. „Michelin“ komandų mažesnis greitis 13-ame posūkyje būtų buvęs tiesioginė prastos technikos, kaip kad dažnai atsitinka „Formulėje-1“, pasekmė. Nereikėtų pamiršti ir to, kad FIA dar 2005 m. birželio 1 d. parašė visoms komandoms ir abiems padangų gamintojams, kad padangos būtų kuriamos patikimos visomis įmanomomis sąlygomis.

S formos posūkis būtų privertęs visus bolidus, net ir tuos, kurių padangas optimaliai veikia važiuojant dideliu greičiu, važiuoti trasa, kurios charakteristikos būtų fundamentaliai pakeistos – nuo itin didelio greičio (dėl 13-ojo posūkio) iki labai lėtos ir pilnos aštrių posūkių. Be to, trasa būtų keičiama nesilaikant visų šiuolaikinių saugos reikalavimų, kas galėjo turėti įtakos bolidams ir stabdžiams. Nesunku įsivaizduoti Amerikos teismo sprendimą, jei būtų įvykęs incidentas (nesvarbu, kokia būtų jo priežastis), o FIA būtų priversta pripažinti, kad nesilaikė savo pačios sukurtų taisyklių ir saugos procedūrų.

Šių debatų priežastis yra aiški. Visos komandos į lenktynes gali atsivežti dviejų tipų padangas: vieną, sukurtą važiuoti ant ribos, suteikiančią potencialą nugalėti, ir kitą – atsarginę, su kuria būtų važiuojama lėčiau, tačiau patikimai. Dabar aišku, kad nei viena „Michelin“ komanda į Indianapolį atsarginio varianto neatsivežė. Po to jie paskelbė, kad skraidina naujas padangas iš Prancūzijos, tačiau kiek vėliau pranešė, kad jos irgi nesaugios.

Ar kas pagalvojo apie gerbėjus iš Amerikos? Apie „Formulės-1“ gerbėjus visame pasaulyje? Vietoje to, kad boikotuotų lenktynes, „Michelin“ komandos turėjo susitarti 13-ąjį posūkį įveikti mažesniu greičiu. Būtų laikomasi taisyklių, jie – pelnytų taškus, o gerbėjai – išvystų lenktynes. Taigi, atsisakydami lenktyniauti ir reikalaudami, kad FIA pažeistų taisykles ir apribotų „Bridgestone“ naudotojus, jie pažeidė patys save ir sportą.

Be to, būtina pažymėti, kad „Formulės-1“ valdyba ir „Indianapolis Motor Speedway“, būdamos komercinės institucijos, negali turėti jokios įtakos taisyklių įtvirtinimui.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.