Analitikos bendrovių „KISSmetrics“, „Crazy Egg“ ir „Quick Sprout“ įkūrėjas Lietuvoje žada vesti vienintelį seminarą Europoje „Pažangios interneto marketingo strategijos: kaip padvigubinti pardavimus internetu per 30 dienų“.

Prieš pirmą savo vizitą Lietuvoje N. Patelis sutiko pasidalinti savo sėkmės istorija ir mintimis apie verslą internete su portalu DELFI.

„Kol kas apie Lietuvą nieko nežinau. Tik iš aplinkinių girdėjau, kad čia draugiški žmonės, todėl su nekantrumu laukiu, tai pats patirti“, - teigia Sietle gyvenantis trisdešimtmetis interneto rinkodaros guru.

- Atvykstate į Lietuvą vesti seminaro. Gal galėtumėte trumpai pasakyti, ko mokysite Lietuvos verslininkus?

- Renginio dalyviai iš manęs sužinos apie turinio rinkodarą, socialinius tinklus – visą rinkodarą internetinėje erdvėje, kurioje Lietuvos žmonės gali auginti savo verslus.

- Kaip pradėjote savo verslą ir kaip tapote vienu geriausiu skaitmeninės rinkodaros specialistu?

- Pirmąjį verslą pradėjau būdamas 16-kos metų. Neturėjau pinigų, bet pradėjau galvoti, kaip pritraukti daugiau srauto į savo internetinį puslapį. Taip pradėjau pats mokytis šios srities paslapčių ir galiausiai supratau, kad esu šiuo klausimu stiprus ir galiu pradėti mokamai teikti šias paslaugas kitiems.

- Ar baigęs mokyklą tęsėte mokslus universitete? Kai manote, ar šiandieniniame pasaulyje universitetinis išsilavinimas būtinas sėkmingai karjerai ir verslui?

- Universitetą baigiau, bet iš tiesų nemanau, kad universitetinis išsilavinimas yra reikalingas.

Pats mokiausi rinkodarą, bet negaliu pasakyti, kad daug išmokau.

- Kaip pavyko išauginti savo verslą?

- Savo verslą plėčiau daugiau megzdamas naujų kontaktų: dalyvaudavau konferencijose, ieškodavau progų susipažinti su žmonėmis, o vėliau naujos pažintys virto klientais. Reikėjo įdėti daug pastangų, energijos, bet man pavyko.

- Jaunieji verslininkai visada pabrėžia, kad naujų pažinčių mezgimas – vienas svarbiausių kriterijų plėsti verslui. Atrodo, kad gali būti pats protingiausiais, darbščiausias žmogus, bet be sugebėjimo „visur rasti draugų“, nieko šiame pasaulyje nepasieksi. Ar sutinkate?

- Manau, kad toks dabar yra pasaulis. Gali būti pats protingiausias pasaulyje, bet jei nežinai, kaip komunikuoti su žmonėmis, nesi socialus, auginti verslą bus sunku.

- Kai kalbame apie verslą internete, dažnai kalbama apie siekį pritraukti kuo daugiau vartotojų, bet, sakykime, internetinės parduotuvės savininkui daug svarbiau, kad vartotojas ne tik ateitų į internetinę parduotuvę, bet ir nusipirktų. Kaip pasiekti, kad į puslapį atėjęs vartotojas nepabėgtų neįsigijęs paslaugos ar prekės?

- Verslininkas turi atsakyti į svarbiausius klausimus: ar siūlau gerą produktą, ar kainos atitinka vartotojo galimybes, ar visi vartotojo lūkesčiai pateisinami. Pavyzdžiui, ar vartotojui aiškiai suteikiama informacija apie prekės pristatymą. Jei internetiniame puslapyje atsakysi į visus klausimus, kurie vartotojus dažnai sustabdo nuo pirkimo, turėsi daug geresnių rezultatų.

Būtent tai yra svarbiausia – pasirūpinti, kad vartotojas jaustųsi patogiai ir jam nekiltų jokių klausimų.

- Nors pats esate jaunas, turite jau nemažai patirties dirbant su interneto verslu. Ar matote, kaip keičiasi interneto vartotojai?

- Taip, jie keičiasi. Net aš jau suprantu, kad tampu vis lėtesnis. Matau, kaip jaunimas yra vis greitesnis ir greitesnis. Dabar tempas internete daug greitesnis nei tada, kai pradėjau savo verslą. Anksčiau reikėdavo metų, kol kas nors pasikeisdavo, dabar viskas keičiasi dienomis ar savaitėmis. Kai tavo verslas išauga, o viskas taip greitai keičiasi, darosi vis sunkiau viską sekti.

- Nors internetas suteikė galią išsiskirti smulkiesiems verslininkams ir plačiau paskleisti savo prekes ir paslaugas, internetas taip pat išaugino gigantus, su kuriais mažiesiems sunku konkuruoti. Kaip smulkusis verslas gali konkuruoti su tokiais verslais kaip „Google“, „Amazon“, „Alibaba“ ir pan.?

- Žinoma, jiems konkuruoti sunku. Kai pasirodė „Google“, jis nebuvo pats pirmas paieškos portalas. Reikia daug laiko, kol atsirieki pastebimą rinkos dalį. Bet jei yra paklausa tavo paslaugai ar prekei, vilties yra. Be to, privalai pasiūlyti geresnį produktą ar paslaugą nei jau egzistuojanti.

Vis dėlto net pasiūlius geresnį produktą ar paslaugą negali būti užtikrintas, kad žmonės jais naudosis, jei juos tenkina tokia produkto ar paslaugos kokybė, kokią suteikia rinkoje veikiančios įmonės. Tokiu atveju tikslą pasiekti dar sunkiau.

Iš kitos pusės, smulkaus verslo pranašumai prieš didelius tie, kad smulkieji verslininkai gali greičiau keistis, adaptuotis, o tai leidžia greičiau pasiekti gerų rezultatų.

Seminaro organizatoriai dovanoja skaitytojams N. Patelo e-knygą apie pardavimus internetu. Ją parsisiųsti galite ČIA.

N. Patel taip pat skaitys pranešimą "CONVERT CONF.". Tai Forum One® komandos organizuojama vienos dienos konferencija (lapkričio 14 d.) ir kitą dieną po jos vyksiantis aukščiausio lygio seminaras su pasauliniu internetinio marketingo guru (lapkričio 15 d.) tikriems marketingo ir pardavimų praktikams, e-komercijos specialistams, konversijų optimizavimo ekspertams, startuoliams, įmonių vadovams ir visiems, kas nori padvigubinti lankytojų srautus ir pardavimus internetu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)