„8-tajame dešimtmetyje, prieš išleidžiant pirmąjį BMW 7, rinkoje kitų gamintojų siūlyti modeliai galėjo pasigirti, kad yra dideli, solidūs, patogūs ir brangūs automobiliai, bet nė vienas jų nepasižymėjo sportiškumu. Tad BMW 7 sukūrė revoliuciją prabangių automobilių segmente ir tapo ne tik pirmuoju sportišku prabangos segmento modeliu, bet ir nubrėžė naujus komforto, inovacijų ir efektyvumo standartus. Keitėsi BMW 7 kartos, tačiau šios firminės flagmano vertybės išliko iki šių dienų, taip pat ir naujajame, ką tik paskelbtame BMW 7 modelyje. Jis pateikė iki šiol dar nematytų inovacijų automobilių industrijoje ir todėl dar iki oficialios premjeros buvo užsakinėjamas pirkėjų tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Epochos pradžia

1977 metais pristatytas pirmos kartos BMW 7 serijos sedanas kompanijos modelių gamoje pakeitė BMW 2500. Šis buvo nemažas sportiškas sedanas, greitas ir gerai valdomas, tačiau jis negalėjo konkuruoti su to meto „premium“ segmento lyderiais. O BMW 7 jau buvo aprūpintas viskuo, ką tik tuo metu galėjo pasiūlyti Europos automobilių pramonė: šiame modelyje buvo visų ratų diskiniai stabdžiai, ABS, svyravimus stabdant kompensuojanti pakaba, daugiasluoksniai šilumos nepraleidžiantys stiklai, centrinis užraktas, klimato kontrolės ir pastovaus greičio kontrolės sistemos, informacinis kompiuteris ir kitos inovacijos. Pirmos kartos BMW 7 automobiliai buvo aprūpinti šešių cilindrų benzininiais varikliais, kurių galia svyravo nuo 170 AG iki 252 AG. Galingiausia Europoje gaminta versija BMW 745i buvo aprūpinta 3,2 litro darbo tūrio šešių cilindrų varikliu su turbokompresoriumi. BMW pardavė daugiau nei 285 tūkst. vienetų pirmos kartos BMW 7.

BMW 7 serijos sėkmę rinkoje įtvirtino antroji karta, kuri debiutavo 1986 metais. Vokiečiai pagamino daugiau nei 311 tūkst. tokių automobilių. Gamykliniu indeksu E32 žymėtas automobilis gavo elegantišką ir veržlų kėbulą, po kuriuo slėpėsi dar neregėtos naujovės. Viena iš jų – 1987 metais pristatytas pirmas V12 tipo variklis. Po „BMW 750i“ variklio dangčiu debiutavęs motoras tapo tikra sensacija – 300 AG variklis prabangiam sedanui leido spurtuoti iki 100 km/val. per 6,6 sek., o maksimalus automobilio greitis buvo apribotas ties visiems mums dabar įprasta 250 km/val. riba. Automobilių istorikai teigia, kad būtent šiame BMW modelyje buvo pradėta tradicija riboti maksimalų nežabotos galios automobilių greitį ties šia įspūdinga riba. Tuomet naujojo BMW flagmano kūrėjai įrodė, kad sportiškumas ir komfortas puikiai dera tarpusavyje, o BMW 7 serija tapo vienu iš „premium“ segmento lyderių pasaulyje.

Kelias tobulybės link

1994 metais debiutavo jau trečios kartos BMW 7. Automobilio stilius tapo dar sportiškesnis. Be įprastų galingų benzininių motorų E38 gamykliniu indeksu žymėtuose automobiliuose debiutavo ir dyzeliniai motorai. Automobilis išsiskyrė technologinių inovacijų gausa ir turtinga įranga. Pirkėjai galėjo užsisakyti automobilį su telefonu, šaldytuvu ar navigacijos sistema, šis BMW 7 buvo aprūpintas ne tik įprasta ABS, bet ir DSC, EDC ir stabilumo kontrolės sistemomis. Daug šios kartos automobilių dar važinėja ir šiomis dienomis.

Ketvirtos kartos BMW 7 nuo konvejerio riedėjo nuo 2001 iki 2008. Šis automobilis išsiskyrė gana revoliucinga išvaizda. Tai – vyriausiojo BMW dizainerio Chriso Bangle'o nuopelnas, kuris konkurse palaimino patį drąsiausią projektą. Pradžioje prieštaringai automobilinės spaudos įvertintas automobilis pirkėjų buvo sutiktas išskėstomis rankomis – šis automobilis tapo geriausiai parduodamu visų laikų BMW 7. Jų koncernas pardavė daugiau nei 343 tūkstančius. Beje, šiame modelyje debiutavo ir „iDrive“ sistema, leidžianti vienoje vietoje valdyti telefoną, navigacijos, klimato kontrolės ir pramogų sistemas.

O 2008 metų Paryžiaus automobilių salone debiutavo penktos kartos BMW 7. Automobilis buvo gaminamas su galinių arba visų ratų pavara. Be įprastų benzininių ar dyzelinių variklių šios kartos „septintuko“ pirkėjai nuo 2010 metų galėjo rinktis ir hibridine jėgaine aprūpintą versiją – „BMW ActiveHybrid 7“. Penktos kartos BMW 7 modifikacijų gamoje taip pat buvo ir nedidelėmis serijomis gamintas „BMW Hydrogen 7“. Tai – automobilis, galintis naudoti dvi degalų rūšis – benziną ir skystą vandenilį. Nemaža dalis penktos kartos BMW 7 pakabos komponentų buvo pagaminti iš aliuminio, tai leido dar pagerinti automobilio valdymo tikslumą. Sedane debiutavo dviejų pakopų stabdžių žibintai, pirkėjai galėjo užsisakyti ir adaptyvius, kelio posūkius sekančius priekinius žibintus.

Tęsiant tradicijas – naujasis BMW 7

Šį mėnesį pristatytas naujasis BMW 7 sedanas tęsia geriausias pirmtakų tradicijas. Iš išorės 7 serijos modelis tapo modernios, sportiškai elegantiškos, prabangios išvaizdos. Į akis išsyk krenta priekiniai žibintai, kurie yra lazeriniai, panašūs kaip diegiami BMW i8. Ne ką mažiau prabangos ir išskirtinių technologijų yra ir BMW 7 viduje: čia naudojamos tik aukščiausios kokybės medžiagos – oda, metalas, medis; įvairus ir įspūdingas salono apšvietimas, kurio spalvą galima lengvai pasikeisti jutikliniame ekrane. Lietimui jautrus ekranas įdiegtas ir centriniame prietaisų skyde. Nauja tai, kad jį valdyti galima ne tik liečiant ar tobulai veikiančiomis balso komandomis, bet ir gestais – piršto judesiu galima pagarsinti ar nutylinti garso sistemą, atsiliepti į skambutį, rankos mostu jį atmesti ir pan.

Naujasis BMW 7 sedanas tapo 130 kg lengvesnis nei jo pirmtakas – koncernas teigia, kad tai bus lengviausias automobilis tarp savo konkurentų. Na o viena unikaliausių technologijų, integruota į naujosios kartos BMW 7 – autonominio parkavimo galimybė. Vairuotojas gali pastatyti automobilį ar jį išvaryti iš parkavimo vietos nesėdėdamas už vairo – tiesiog paliesdamas automobilio rakte integruotą lietimui jautrų ekraną.

BMW 7 kūrėjai tikina, kad naujas modelis taip pat bus efektyviausias savo segmente. Automobilis bus siūlomas su vienu iš dviejų benzininių arba dviejų dyzelinių motorų, taip pat su hibridine pavara. Hibridinė, iš tinklo įkraunama BMW 740e versija turės 2 l 258 AG benzininį ir 95 AG elektros variklius. Hibrido degalų sąnaudos 100 km tesieks 2,1 litro, o vien elektros pavara sedanas galės nuvažiuoti iki 40 km atstumą ir išvystyti maksimalų 120 km/val. greitį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)