Perkant automobilį žemesne rinkos kaina nereikia tikėtis gero automobilio ir tiek. Pavyzdys labai paprastas – šalies, iš kurios buvo pargabentas automobilis, savininkas jo atsikratė todėl, kad sugedus jo automobiliui ir nuvažiavus į specializuotą servisą, paskaičiavus remonto išlaidas, jos viršijo pusės automobilio ar netgi pačio automobilio kainą.

Tokio automobilio vietiniam pirkėjui jis net neparduotų, nes pats turėtų didelių nemalonumų. Labai geros techninės būklės automobilis yra parduodamas toje pačioje šalyje už atitinkamą kainą, kurios joks pirkėjas iš Lietuvos negalėtų pasiūlyti, todėl kad ji labai pranoktų Lietuvos rinkos kainą.Toks automobilis turėtų tikrą serviso istoriją, būtų suteikiama visa informacija pirkėjui ir netgi duodama garantija.

Į Lietuvą įvežamiems automobiliams yra atsukta rida ir tai pardavėjai daro drąsiai, nes už tai niekas nebaudžia, padirbinėjami aptarnavimo žinynai (tiek variklio, tiek elektronikos, tiek pavarų dėžės), rimti gedimai yra tik laikinai suremontuojami, nes kitaip labai išaugtų automobilio kaina ir jo paprasčiausiai niekas nepirktų.

Dauguma perpardavėjų, net pasiteiravus apie automobilio būklę, meluoja, pavyzdžiui, neva automobilio savininkas vienas, senelis ar močiutė, gimę 1939 metais, nors tai dažniausiai būna galingi ir brangūs automobiliai. Dauguma net nesiruošia automobilio tikrinti rimtame autoservise, nes neturi laiko ar, jų nuomone, net per daug gali „prisikabinti“ prie automobilio. Situacija labai paprasta: kiekviena prekė turi savo klientą, vieni perka akimis, kiti – ausimis, daugiau nepasidomi apie automobilį, patiki pardavėju ir dažniausiai smarkiai nukenčia.

Perkant automobilį rekomenduočiau netikėti pardavėjų kalbomis, nepagailėti pinigų ir nuvežti rimtai patikrai. Patikra kainuoja nuo 30 iki 300 eurų. Apynaujiai ir brangūs automobiliai tikrinami tik specializuotame autoservise. Viskas labai paprasta – jau bent 5000 eurų kainuojantį galima vežti į apžiūrą, geriau išmesti 100-300 eurų, negu nusipirkti „pilną ligų maišą“ už 5000 eurų. O ką jau šnekėti apie automobilius, kurie brangesni keletą kartų... Be to, tokių automobilių dalys kainuoja labai brangiai, remonto išlaidos siekia kelis tūkstančius eurų. O jei kalbant apie senus ir nebrangius automobilius nuo 1000 iki 3000 eurų, paprasta patikra kainuoja iki 30 eurų. Galima tokių automobilių kad ir 10 patikrinti, kad nenusipirktum rimtos bėdos ir nebūtum apgautas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo mintimis ar patirtimi? Rašykite žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt: