Kompanijos „Goodyear Dunlop“ tyrėjų komanda birželio pradžioje Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje lankė populiariausių prekybos centrų stovėjimo aikšteles. Viso tyrimo metu buvo patikrinti 1552 automobiliai, iš kurių net 590 rasti su žieminėmis padangomis.

„Sąlyginai geriausiai pasirodė Vilniaus ir Klaipėdos vairuotojai, čia su žieminėmis padangomis radome 31,5 proc. patikrintų automobilių. Blogiausi rezultatai Šiauliuose ir Kaune, kur su žieminėmis padangomis rasta atitinkamai 45,8 proc. ir 42,7 proc. tikrintų automobilių”, – tyrimo rezultatus komentavo „Goodyear Dunlop“ pardavimų vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas.

Tiesa, M. Jasiūnas pastebi, kad išvardinti skaičiai – tai didžiausių Lietuvos miestų duomenys. Tuo tarpu situacija užmiestyje, mažesniuose miesteliuose bei kaimuose – dar blogesnė. Manoma, kad ten daugiau nei pusė vairuotojų visą sezoną važinėja su vienu žieminių padangų komplektu.

Rūpi „pribaigti“ padangas, o ne saugumas

Peržiūrėjus tokį kiekį padangų – įspūdžiai įvairūs. Pastebėta didelė žieminių padangų dalis, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 3 mm. Pasak specialistų, tokios padangos žiemos sezonui jau bus nebetinkamos.

„Pasitaikė ir tokių atvejų, kai matosi, kad padangos yra neteisingai nusidėvėjusios: viena padangos pusė yra lygi, nebėra net protektoriaus žymės, o kita – dar pakankama. Tai rodo, kad automobilis turi techninių problemų, pavyzdžiui, blogą ratų suvedimą. Su tokia padanga irgi nebegalima važiuoti”, – įspūdžiais dalinosi M. Jasiūnas.

Dažniausi pasiteisinimai, kodėl vairuotojai renkasi žiemines padangas vasarą, yra keli. Didžioji dalis sako planuojantys įsigyti naują žieminių komplektą, todėl prieš tai nori iki galo nudėvėti jau turimas. Kiti tiesiog perka vieną žieminių komplektą ir su juo važinėja ištisus metus, naudodami jas kaip universalias, nors techniškai jos nėra universalios.

Tokie vairuotojų įpročiai, pasak pašnekovo, keičiasi itin lėtai. Prieš penkerius metus kitos kompanijos atliktas panašus tyrimas parodė, kad vasaros metu žieminėmis padangomis savo automobilį buvo apavę net 40–45 proc. tikrintų vairuotojų. Problemos spręsti nepadeda ir šalyje galiojantys įstatymai. Mat draudimas vasarinėmis padangomis važinėti žiemos metu galioja, o žieminėmis vasarą – ne.

„Pavyzdžiui, Estijoje situacija yra kur kas geresnė. Viena iš priežasčių – tai, kad dauguma vairuotojų žiemą važinėja dygliuotomis padangomis, todėl atėjus šiltajam metų laikui yra privesti keisti padangų komplektą. Dėl to ten didelis procentas vairuotojų važinėja teisingai – vasarą su vasarinėmis, žiemą – su žieminėmis padangomis”, – pastebėjo „Goodyear Dunlop“ specialistas.

Stabdymo kelias ilgėja, valdymas sudėtingėja

Didžiausias pavojus dėl neteisingo padangų eksplotavimo kyla pačiam vairuotojui ir jo keleiviams. Palijus tokio automobilio stabdymo kelias pailgėja nuo kelių iki keliolikos metrų. Kelių policijos departamento duomenimis, didžiuosiuose šalies miestuose vasaros metu esant lietingoms oro sąlygoms daugiau įvyksta neįskaitinių, t. y. techninių eismo įvykių, kai apgadinamos tik transporto priemonės.