Siekiant šių tikslų, gali kilti labai daug kliūčių, kurios net ir pačių stipriausių nervų žmogų išves iš kantrybės. Kol dar nuosavo verslo idėjos mezgasi galvoje, verta pasvarstyti, kokios kliūtys laukia ateityje ir kaip jas įveikti. Tačiau tuo pat metu galime nuraminti: visų kylančių problemų iš anksto neišspręsite, tai pasirenkite reaguoti lanksčiai.

1 klausimas: ar jūsų verslas pasiūlo problemos sprendimą?

Geros idėjos tampa puikiomis idėjomis, kai jos išsprendžia egzistuojančią problemą. Pačios sėkmingiausios kompanijos išties sprendžia vartotojams kylančias problemas: ar tai būtų naujų funkcijų turintis kompiuteris, bendravimą palengvinanti technologija, muzikos programėlė ar žmonių paslaugos.

Šis klausimas, beje, aktualus ne tik verslo pradžioje: į jį verta atsakyti po keleto metų, apsvarstyti ir po dešimties, ir po dvidešimties, juk jei problemos nebeliks, tai nebus poreikio ir sprendimą siūlyti.

Patarimas: skundai dėl prasto aptarnavimo ar neigiama vartotojų patirtis yra ženklas, kad kažką galite padaryti geriau. Gal tai – niša verslui?

2 klausimas: ar turiu pakankamai santaupų išgyventi nuo šešių mėnesių iki metų?

Būsimieji verslininkai įsitikinę, kad laiko periodas, skiriantis koncepciją nuo sėkmės, yra vieneri metai. Nors dažnai skelbiama, kad „per naktį sėkmingai uždirbti milijonai“, šis pasakymas slepia bent penkerius sunkaus darbo metus. Į kiekvieną pradedančią įmonę, siekiant stabilumo, reikia investuoti daug laiko ir pastangų.

Tai reiškia, kad kol įmonė taps stabilia, tol nuolatinių pajamų jos įkūrėjui tikėtis neverta. Kartais jų gali apskritai nebūti. Jei taip nutiktų, ar turite pakankamai santaupų, kad išgyventumėte sunkius laikus?

Patarimas: prieš pradėdami savo verslą, būkite tikri, kad jūsų banko sąskaitoje esanti pinigų suma lygi dabar uždirbamam vienerių metų atlyginimui. Tai padės jums išgyventi nuožmius ir sunkius laikus.

3 klausimas: kiek dėmesio turiu skirti rinkodarai?

Jei turite puikią idėją ir lėšų, galite pradėti, tačiau labai svarbu nuspręsti, kiek dėmesio ir pinigų jums reikia skirti klientus pritraukti galinčiai rinkodarai. Jei jūsų pažįstamų ratas yra platus, o pasiryžusių vartoti siūlomą produktą daug, turite gerą startinę poziciją. Jei taip nenutiko, tai verta investuoti į rinkodaros specialistų darbą.

Patarimas: rinkodaros biudžetas turėtų sudaryti bent 10 proc. viso įmonės biudžeto. Jį verta investuoti į socialinių medijų turinio generavimą ir ryšius su visuomene.

4 klausimas: kas mano konkurentai ir kaip išsiskirti?

Verslo įmones galima suskirstyti į kelias rūšis – novatores ir kopijuotojus, kurie nuolat stengiasi ratą atrasti iš naujo, o vėliau bando jį perkurti. Nesvarbu, kuriais pasirinkote būti, privalote pasakyti, kas jus skiria nuo konkurentų.

Patarimas: sudarykite sąrašą artimiausių konkurentų ir padarykite palyginamąją analizę – ką siūlo jie ir ką siūlote jūs. Tikriausiai po šios užduoties suprasite, kuo išskirtinė jūsų įkurta įmonė.

5 klausimas: ar aš drovus su nepažįstamaisiais?

Mes gyvename amžiuje, kurio šūkis – „pamatyk mane“. Tai reiškia, kad pasaulis nori pažinti įkūrėją, atradėją, novatorių. Verslininkas yra pagrindinė verslo egzistavimo priežastis, jo veidas ir balsas yra viena pagrindinių vartotojų lojalumo kompanijai priežasčių. Dėl to drovumas kaip charakterio savybė nepasitarnaus.

Patarimas: jei esate drovus iš prigimties, ekspertai pataria pradėti lankyti aktorinio meistriškumo pamokas. Jų metu atsikratysite drovumo šydo ir pradėsite pasitikėti savimi. Taip pat verta išmokti, kaip užkalbinti žmogų, kaip vystyti sklandų pokalbį su juo.

6 klausimas: ar veikiu drąsiai, ar bijodamas?

Tai yra klausimas, reikalaujantis labai sąžiningo atsakymo. Jei turite per mažai drąsos, nuolat stoviniuosite, galvosite, kad daug kas neįmanoma. Jei esate drąsūs, tai tikite, kad yra bent keletas būdų, kaip pasiekti tikslą.

Verslininkai turi žinoti, kad viskas įmanoma. Tai – viso verslo pamatas. Aišku, drąsos nereikia supainioti su neatsakingumu: priimti sprendimus reikia gerai pagalvojus, siekiant visokeriopos naudos. Patartina tikėti priimtų sprendimų teisingumu.

Patarimas: pats geriausias būdas išmokti drąsos yra stebėti savo veiksmus ir kalbą. Ar jie rodo, jog tikite sėkme? O gal dažniau parodote plačias baimės akis? Jei dažnesnis antras pasirinkimas, reikia išsiaiškinti priežastį, ko ir kodėl bijote.

7 klausimas: kaip atrodys mano verslas?

Vien idėjos nepakanka: turite sugalvoti, kaip atrodys naujoji įmonė. Kokį atlyginimą gaus žmonės? Koks bus jūsų atlygis? Kiek darbuotojų samdysite pagal darbo sutartis, kiek – pagal autorines ar kitokias sutartis? Labai svarbu išsiaiškinti, kaip veikia biurokratija, t. y. kokius mokesčius reikia mokėti už darbuotojus, kaip juos apdrausti... Vadovausite vienas? Gal jums reikalingi partneriai?

Dar prieš steigiant kompaniją, rekomenduojama pasisamdyti teisininką ir buhalterę. Šie du žmonės padės įkurti legalią verslo įmonę ir konsultuos jus svarbiais, verslo pradžioje aktualiais klausimais. Kiek vėliau siūloma pasitelkti žmogiškųjų išteklių vadybininko pagalbą, kuris padės atrinkti geriausiai įmonei tinkančius darbuotojus.

Patarimas: rekomenduojama užregistruoti įmonės vardą ir prekės ženklą. Ieškant teisininkų ar buhalterių, galima susirasti savo paslaugas internete siūlančių kompanijų ar laisvai samdomų specialistų.

8 klausimas: kas man reikš sėkmę?

Yra daug įmonės veiklos sričių, kurios gali parodyti, jog jus jau aplankė sėkmė. Sėkmės kriterijus turite įvardyti patys: galite apsibrėžti piniginį kriterijų ir pasakyti, kad šimto tūkstančių eurų apyvartą jau laikote sėkme. O gal jums reikia milijono? O gal dar daugiau? Blaiviai įvertinkite savo įmonės potencialą. Jei pagrindinis motyvas nėra piniginis, jo vertinimo kriterijus taip pat reikėtų apibrėžti.

Patarimas: apsibrėžkite sėkmės kriterijų, tačiau nepamirškite atnaujinti jo, remdamiesi veiklos, darbo patirtimi.

9 klausimas: ar esu pakankamai kantrus, kad sulaukčiau sėkmės?

Jei reikėtų pasakyti vieną dalyką, kuris verslininkui yra būtinas, tai būtų kantrybė: nuo įmonės registravimo iki jos augimo reikės palaukti. Nors verslo pradžioje reikia skubėti ir kontroliuoti, kad viskas būtų atlikta skubiai, kantrybė bus reikalinga laukiant šių veiksmų pasekmių.

Patarimas: jei koks procesas užtrunka ilgiau nei planavote, verta atsiminti, kad kelionė tikslo link yra daug svarbesnė nei rezultatai ar laikas, per kurį tikslą pasiekiate.

10 klausimas: kaip ištverti nesėkmes?

Jei gyvenimas iki šiol buvo rožėmis klotas, tai dabar jis parodys savo nagus. Verslininkui kylančias problemas verta laikyti pamokomis, kaip niekada nesielgti, kaip iš kelio pašalinti kliūtis. Kai reikės priimti sprendimą, atsakingas būsite tik jūs, nesėkmės taip pat daugiausiai rūpės jums. Turite susigalvoti, kaip lengviausiai ir paprasčiausiai reabilituotis, nepriklausomai nuo nesėkmių skaičiaus – viena, dvi, ar dvidešimt jų būtų.

Patarimas:Dėdės Tomo trobelės“ autorė rašytoja Harieta Beecher Stowe yra palinkėjusi niekada nepasiduoti: „Kai patenki į sunkią situaciją ir viskas klostosi ne tavo naudai – nepasiduok. Ateis laikas, kai ši nepalanki banga atslūgs.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)