Po šiuo dailiu prancūzo kėbulu slepiasi ne kas kitas, o mums gerai pažįstamas japoniškas „Nissan Qashqai“. Niekam ne paslaptis, kad tai pats populiariausias šios japoniškos markės automobilis, tad „Renault“ kompanija taip pat tikisi „Renault Kadjar“ sėkmės rinkoje, kuris su japonu broliškai dalinasi techniniais sprendimais. Ar šie lūkesčiai pagrįsti?

Daugiau nei pakeistas ženklas

Paralelių tarp šių automobilių yra ne viena. Pavyzdžiui, abu automobiliai pavadinti egzotiniais Azijos klajoklių tautų vardais. Tiesa, prancūzai lieka ištikimi sau ir pavadinimą interpretuoja subtiliau. Pasak kompanijos rinkodarininkų, „Kadjar“ yra sudurtinis žodis, kurio pirmoji dalis reiškia „quad“ – tokiu žodžiu dažnai apibūdinama keturratė bekelės technika, o antroji – vikrumą.

Kuris automobilis dailesnis – skonio reikalas, bet malonu, kad šie automobiliai nėra panašūs lyg broliai dvyniai. 200 mm prošvaisą turinčio prancūziško „Kadjar“ („Qashqai“ prošvaisa – 188 mm) formos yra labiau aptakios, ratų arkos daugiau išgaubtos (kaip ir japoniško automobilio atveju, čia galima užsisakyti iki 19 colių dydžio ratlankius), priekinės grotelės masyvesnės, žibintai kaip ir naujajame „Espace“ modelyje turi efektingai lenktas dienos šviesų LED juostas, kėbulo apačią saugo kitoniškos plastikinės apsaugos, taip pat sumontuotos priekinės ir galinės apsaugos. Be to, „Kadjar“, kurio ilgis siekia 4,45 m, yra šiek tiek didesnis už „japoną“, todėl į jo bagažinę telpa ne 430, o 472 l (42 l daugiau). Tiesa, nulenkus galines sėdynes tilps į „Renault“ tilps 1478 l, o į „Nissan“ – 1585 l.

Daug funkcijų valdoma planšete

Salone taip pat neapsiribota tik ženklelio pakeitimu ant vairo. Ir pats vairas kitoks, ir virš prietaisų skydelio yra naujausiems „Renault“ modeliams būdingas „stogelis“, kuris gali būti aptrauktas oda. Sumontuotos kitokios vėdinimo grotelės, pabrėžiant SUV prigimtį centre yra laikiklis keleiviui, šalia 7 colių lietimui jautraus ekrano mažiau jungiklių, o automobilyje su visų varančiųjų ratų pavara ar padidinto pravažumo sistema (apie ją vėliau), važiavimo režimai perjungiami apvaliu valdikliu šalia pavarų perjungimo svirties. Abiejų automobilių salonas pagamintas naudojant kokybiškas medžiagas, viršutinė prietaisų skydelio dalis yra iš minkšto plastiko, o patogios sėdynės nevargina net ir ilgoje kelionėje. Apibendrinant galima pasakyti, kad, palyginti su „Nissan“, „Renault“ salone daugiau akį traukiančių detalių ir jis atrodo sportiškiau.

Vėliau aptinku ir daugiau skirtumų – pavyzdžiui, galima pasirinkti 4 skirtingus prietaisų skydelio rodymo režimus – klasikinį, sportišką, taupų ir minimalistinį, kai vairuotojui yra rodomi tik spidometro duomenys. Tad automobilio suasmeninimo galimybėmis „prancūzas“ taip pat pranašesnis už bendraplatformį japonišką automobilį. Džiugina ir antros kartos „R-Link 2“ sistema, debiutavusi naujajame „Espace“ vienatūryje. Lietimui jautriame ekrane kaip planšetiniame kompiuteryje galima suasmeninti dažniausiai naudojamus pagrindinius puslapius, piršto paspaudimu pakeisti piktogramų vietą, pastumti ir padidinti vaizdą, konfigūruoti visas pagalbines vairavimo sistemas, taip pat naudotis navigacija ir valdyti multimedijos įrenginius, o puslapius galima sklaidyti braukiant pirštu per ekraną – vienas malonumas šiuolaikinių technologijų vartotojams.

Sparčiai tobulėjant automobilių elektroninėms pagalbinėms sistemos, kiekvienas naujas modelis jų turi vis daugiau. Ne išimtis ir „Kadjar“. Priklausomai nuo komplektacijos automobilyje gali būti sumontuotos perspėjimo apie pavojų ir automatinio stabdymo sistemos, priklausomai nuo eismo sąlygų įsijungiančios tolimosios šviesos, nematomos zonos perspėjimo, kelio ženklų atpažinimo sistemos, „Easy Park Assist“ statymo pagalbininkas, kuris perima vairo kontrolę ir pastato automobilį ne tik išilgai, bet ir statmenai, taip pat įstrižai važiavimo krypčiai. O štai „Bose“ komplektacija gali pasigirti ne tik 19 colių ratlankiais, ypatinga salono ir išorės apdaila, bet ir pagrindinėmis LED šviesomis.

Iš buitinių džiaugsmų – pora USB jungčių, talpios dėtuvės priekyje ir tarp priekinių sėdynių (bendra visų dėtuvių talpa siekia 30 l), gana daug vietos ant galinių sėdynių, kurių nugarėles galima nulenkti bagažinėje esančiomis rankenėlėmis. O norint pervežti itin ilgą krovinį, pravers ir į priekį nulenkiama priekinio keleivio sėdynės nugarėlė – tokie sumanūs sprendimai praverčia gyvenime. Tik aukštesniems nei 190 cm vairuotojams nerekomenduoju užsisakyti panoraminio stoglangio – nors virš galvos atsiveria gražus vaizdas, tokios konstrukcijos stogas šiek tiek sumažina salono erdvę.

Dvi sankabos prieš variatorių

Debiuto pradžioje „Kadjar“ siūlomas su turbobenzininiu 1.2 l/130 AG motoru (komplektuojamas tik su mechanine pavarų dėže) ir dviem skirtingais – 1.5 l/110 AG ir 1.6 l/130 AG turbodyzeliniais varikliais. Silpnesnis dyzelinis motoras gali būti komplektuojamas ne tik su mechanine, bet ir dviejų sankabų automatine EDC greičių dėže. Jis pasižymi ir ypatingu taupumu – su abiejų tipų transmisijomis sudegina tik 3,8 l/100 km dyzelino (130 AG motoro sąnaudas gamintojas nurodo 4,3 l/100 km) ir į aplinką išmeta vos 99 g/km CO2.

Gaila tik, kad bandymų metu buvo tik modeliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Būtų buvę labai įdomu išbandyti modelį su EDC dviejų sankabų pavarų dėže, kadangi į „Nissan“ montuojama kintamo veikimo „Xtronic“ transmisija, dar kitaip žinoma variatoriaus vardu, labiau tinkama ramiam važiavimui, o štai užmiestyje ji pradeda vėluoti laiku ir greitai perjungti pavaras. Tiesa, nors oficialiai dar nėra patvirtinta, bet pristatymo metu Ispanijoje įsikalbėjus su gamintojo atstovais, jie prasitarė, kad 2016 metais turėtų pasirodyti galingesnė 130 AG turbodyzelinė versija, kuri bus komplektuojama su variatoriumi.

130 AG dyzelinį modelį galima užsisakyti su visų varančiųjų ratų pavarą, kuri praslydus priekiniams ratams iki 50 proc. sukimo momento perduoda galiniams ratams (važiuojant iki 40 km/val. greičiu galima priverstinai įjungti galinių ratų pavarą). Bet ne tik mano, bet ir pirkėjų nuomone šio tipo automobiliams nėra būtina 4x4 transmisija – mažiau nei 10 procentų C klasės SUV automobilių perkami su visų varančiųjų ratų pavara. O norintiems geresnio modelio su priekiniais varančiaisiais ratais pravažumo, siūloma sukibimą pagerinanti „Extended Grip“ sistema, kuri palengvina važiavimą bekele (į pagalbą pasitelkiant elektroninę traukos kontrolę). Toks automobilis komplektuojamas su purvui ir sniegui skirtomis universaliomis padangomis.

Bandymų metu važiavimo savybės ir degalų sąnaudos nenustebino. Čia sumontuota ta pati kaip ir „Qashai“ modelyje puikiai suderinta važiuoklė, kuri „Kadjar“ leidžia ne tik mėgautis greitais posūkiais, bet ir gali pasigirti didele eiga bei puikiai sugeria nelygumus net ir nuvažiavus nuo asfalto. Vairo sistema veikia tiksliai ir aiškiai, nebent kartais norėtųsi šiek tiek standžiau veikiančio vairo stiprintuvo – tikėtina, vėliau atsiras galimybė pasirinkti norimą stiprintuvo veikimo režimą.

Kaip ir japoniško automobilio atveju, „Renault“ su benzininiu 1.2 l/130 AG varikliu labiau tinkamas važinėti mieste – esant intensyvioms eismo sąlygoms ir važiuojant maždaug 80-90 km/val. greičiu bei norint siaurame ir vingiuotame Ispanijos Aragono srities kelyje aplenkti vieną iš daugybės sunkvežimių, kartais tekdavo jungti net trečią pavarą. Todėl ir vidutinės degalų sąnaudos vietoje gamintojo nurodomų optimistinių 5,6 l/100 km buvo didesnės nei 8 l – tolimoje kelionėje nei jos, nei automobilio dinamika ypatingai nedžiugins.

Tuo tarpu visai kas kita važiuoti 130 AG „Dyzeliuku“ – gera dinamika, puikus 320 Nm sukimo momentas leido važiuoti užtikrintai bet kokiomis eismo sąlygomis. Ir nors automobilis buvo su visais varančiaisiais ratais, važiuojant energingai degalų sąnaudos buvo tik šiek tiek didesnės nei 6 l/100 km – puikus pasirinkimas tolimoms kelionėms!

Išvada

Debiutuojantis „Renault Kadjar“ turi daug konkurentų – tai ne tik bendraplatformis „Qashqai“, bet ir „Kia Sportage“, „Mitsubishi ASX“, „Volkswagen Tiguan“, naujasis „Hyundai Tucson“. Šiuo metu automobilis siūlomas pradedant geresne „Zen“ komplektacija (17 colių lieti ratlankiai, laisvų rankų įranga, oda aptrauktas vairas) ir kainuoja nuo 19 410 eurų. Rugsėjį pasirodys bazinis „Life“ modelis, kuris turėtų kainuoti iki 2000 eurų mažiau.

Turbodyzelinė 110 AG versija kainuoja nuo 21 500 eurų, su EDC pavarų dėže – nuo 23 220 eurų. Galingiausias dyzelinis 130 AG modelis kainuoja nuo 23 100 eurų, su „4x4“ pavara – nuo 25 060 eurų. Tad vertinant kainas jos panašios į konkurentų, o nuo „Qashqai“ automobilis labiausiai skiriasi ne tik išorės bei vidaus išvaizda, patogiau transformuojamu bagažinės skyriumi, bet ir didesnėmis prietaisų skydelio asmeninimo galimybėmis, taip pat „R-Link 2“ sistema su daug smagių programėlių. O šiais laikais tai gana svarbu.

Įvertinimas 9/10

„Renault Kadjar“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris 1598 cm3
Degalai dyzelinas
Galia 93 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Ilgis 4449 mm
Plotis 1836 mm
Aukštis 1607 mm
Važiuoklės bazė 2646 mm
Svoris 1429 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. 9,9 sek.
Maksimalus greitis 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 4,3 l/100 km
CO2 emisija 113 g/km
Bagažinės tūris 472/1478 litrai
Kaina 23 100 eurų (bazinė versija – nuo 19 410 eurų)