Penkis naujus „BMW i3“ elektromobilius „CityBee“ klientai ras specialiose „CityBee“ įkrovimo stotelėse prie Vilniaus miesto savivaldybės, Domininkonų gatvėje esančioje „Unipark“ stovėjimo aikštelėje ir prie automobilių salono „Krasta Auto“.

Lietuvoje kaip ir Europoje šiuo metu daug kalbama apie elektra varomas transporto priemones – visi sutinka, kad elektromobiliai yra mūsų ateitis, tačiau pirmieji žingsniai žengiami vis dar nedrąsiai, todėl džiaugiamės, kad privatus verslas investuoja ir padeda Vilniui tapti „žalesniu“ miestu. „CityBee“ pradėjus teikti elektromobilių dalinimosi paslaugą Vilnius tampa viena pirmųjų Europos sostinių, kurioje veikia vieša elektromobilių nuomos paslauga. Neabejotinai elektromobiliai yra Vilniaus ateitis, todėl sostinės savivaldybė siekia, ateityje iš viso atsirastų nuo 20 iki 60 elektromobilių krovos stotelių. Planuojame skelbti konkursą, kurio dėka elektromobilių keitimosi sistemos punktai būtų pritaikomi elektromobilių krovimui“, – teigia Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Europos miestams kenčiant nuo didelių transporto spūsčių ir CO2 kiekio, Europos komisija didelį dėmesį skiria priemonėms, kurios galėtų sumažinti miestų taršą. Vienas iš efektyviausių būdų tai padaryti yra elektra varomos transporto priemonės. Tačiau susiduriama su užburto rato problema: dėl neišvystytos infrastruktūros gyventojams elektromobiliai kol kas yra per brangus malonumas, o Europos miestai negali aktyviai investuoti į įkrovimo stotelių plėtrą, nes nėra kritinės masės vartotojų.

„Kaip rodo pasaulinė praktika, efektyviausiai elektromobilius į miestą gali atvesti automobilių dalinimosi paslaugos. Tokios paslaugas teikiančios bendrovės kaip „CityBee“ jau turi vartotojų ratą, mieste sukurtą stotelių tinklą ir automobilius. Taigi palaipsniui į automobilių parką įvedant elektromobilius ir investuojant į krovimo stotelių tinklą miestiečiai gali susipažinti su elektromobiliais ir juos naudoti už nedidelę kainą,“ – sako „CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys. 

Kaip ir su degalais varomais „CityBee“ automobiliais klientas galės elektromobilį pasiimti iš įkrovimo stotelės ir keliauti nesirūpindamas automobilio eksploatacija. Elektromobilis laukdamas naujo savo vairuotojo įkrovimo stotelėje pasikraus, todėl tikimasi, kad jų naudojimas bus dar intensyvesnis nei degalais varomų „CityBee“ automobilių.

Elektromobiliai visiškai pakeis degalais varomus automobilius

„CityBee“ sekdama kitų Europos automobilių dalinimosi bendrovių patirtimi ateityje planuoja išplėsti ne tik elektromobilių įkrovimo stotelių, bet ir pačių automobilių kiekį.

„Ruošdamiesi elektromobilių startui pamatėme didelį visuomenės susidomėjimą šiomis aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Džiaugiamės, kad gyventojai besinaudojantys automobilių dalinimosi paslauga galės išbandyti ir įvertinti elektromobilius kaip dar vieną miesto transporto priemonę. Mes ir toliau stengsimės atsižvelgti į vartotojų poreikius ir teikti prieinamas, patogias bei miestui draugiškas paslaugas. Todėl planuojame toliau plėsti elektromobilių ir jų krovimo stotelių tinklą. Tikimės, kad su Vilniaus savivaldybės pagalba ateityje mūsų sostinė bus viena pirmųjų Europoje turinti patogią automobilių dalinimosi paslaugą su 100 proc. elektromobilių parku“, – teigia A. Drūtys.

BMW i3
Skaičiuojama, kad vienas degalais varomas automobilių dalinimosi paslaugos automobilis vidutiniškai pakeičia 12 nuosavų automobilių, todėl vis daugiau miestiečių ir miesto svečių renkantis „CityBee“ automobilius mieste mažėja CO2 kiekis ir automobilių spūstys. Persėdus į elektromobilius ne tik iki nulio sumažės emisijos kiekis, bet ir kelionės taps komfortiškai tylios. Taip pat klientai pasirinkę „BMW i3“ galės išvengti miesto kamščių ir keliauti greičiau naudojantis autobusams skirtomis juostomis bei nemokamai statyti automobilį visose Vilniaus miesto stovėjimo aikštelėse, kurias administruoja miesto savivaldybė.

BMW i3 – elektromobilių lyderis

„BMW i3“ yra ne tik vienas efektyviausių elektromobilių rinkoje, sunaudojantis 20-30 proc. mažiau energijos nei jo konkurentai, bet ir pasižymintis degalais varomo automobilio dinamiškumu, komfortišku valdymu ir patraukliu dizainu. Vairuotojas savo kelionei gali pasirinkti vieną iš važiavimo tipų – komfortišką, su kuriuo pakrautas „i3“ nuvažiuos 130-160 km atstumą ir energiją taupantį, kuriuo galima nukeliauti iki 200 kilometrų.

„CityBee“ elektromobiliams taiko valandos, dienos ir paros kainodarą – viena minutė „i3“ automobiliu kainuos 0,36 euro centus, valanda – 13 eurų, o para 65 eurus (palyginimui, Fiat 500 minutės kaina siekia 0,15 euro centų). Vairuotojai naudojantys „CityBee“ elektromobilį niekada nemokės daugiau nei 13 eurų už valandą ir 65 eurus už parą. Pavyzdžiui, jei klientas nuo vienos stotelės iki kitos važiuoja 15 minučių, visa kelionė jam kainuos 5,4 eurus (0,36 x 15), bet jei keliaus kiek ilgiau – 45 minutes – kaina bus tik 13 eurų, nors pagal minutę apskaita kaina siektų 16,2 eurus.

Automobilių salone „Krasta Auto“ BMW markės elektromobilio „i3“ kaina prasideda nuo 36,4 tūkst. eurų su PVM.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)