Kitaip tariant, Jungtinės Karalystės vyriausybė įpareigota iki šių metų pabaigos parengti oro taršos sumažinimo planus, o tai reiškia, kad jau artimiausioje ateityje papildomai gali būti apmokestinti seni dyzeliniai automobiliai, kaip vieni iš didžiausių oro taršos šaltinių.

Dėl oro taršos sukeltų ligų Jungtinėje Karalystėje kasmet miršta daugiau kaip 29 000 žmonių. Dauguma Jungtinės Karalystės miestų tikisi sumažinti transporto spūsčių sukeliamo smogo žalingas pasekmes iki 2020 m., tačiau prognozuojama, kad Londono, Birminghamo ir Leedso miestams šio tikslo nepavyks pasiekti iki 2030 metų. Londono azoto dioksido taršos rodikliai yra vieni aukščiausių tarp Europos sostinių.

Europos Sąjunga (ES) kritikuoja Jungtinę Karalystę dėl to, kad ji neturi parengusi aiškaus priemonių plano kaip kovoti su oro tarša. Šie neatitikimai kilo daugiausiai dėl to, kad Jungtinei Karalystei nuo 1999 metų nepavyksta įgyvendinti ES reikalavimų dėl azoto dioksido (NO2) taršos apribojimų. Europos Komisija yra padavusi Jungtinę Karalystę į Europos Teisingumo Teismą dėl nuolatinio ES oro kokybės direktyvos pažeidinėjimo. Šaliai gresia kasmetinė 300 milijonų svarų bauda. Jungtinės Karalystės Aukščiausiojo Teismo sprendimu, šalies vyriausybė nebegalės toliau išsisukinėti nuo atsakomybės ir iki šių metų pabaigos turės parengti oro taršos mažinimo planą, kurį privalės pateikti ES įvertinimui.

Jungtinės Karalystės Aplinkos, maisto ir kaimo reikalų departamento (angl. angl. Department for Environment Food and Rural Affairs; DEFRA) atstovų teigimu, su oro tarša kovojama skatinant ekologiškų automobilių, su labai mažomis anglies dvideginio emisijomis, įvairių „žaliojo transporto“ iniciatyvų bei ekologinių kelionių plėtrą. DEFRA duomenimis, NO2 tarša nuo 2010 m. sumažėjo 15 proc., o 1992-2012 m. laikotarpiu – daugiau nei per pusę.

Londono meras Borisas Johnsonas iki 2020 m. nori Londone įsteigti ultra žemos emisijos zoną (angl. Ultra Low Emission Zone; ULEZ). Šiuo tikslu Londono meras siūlo iki 2020 m. apmokestinti visų dyzelinių automobilių bei benzininių automobilių, registruotų iki 2006 m., įvažiavimą į centrinį Londoną, įvedant 10 svarų mokestį. Naujasis 10 svarų mokestis būtų skaičiuojamas papildomai prie jau esančio 11,5 svaro spūsties mokesčio (angl. congestion charge), skaičiuojamo įvažiuojant į centrinį Londoną. Naujasis mokestis galiotų visam dyzeliniam transportui, išskyrus dyzelinius automobilius, kurie atitinka „Euro 6“ emisijos standartą. Pagal ES taršos reikalavimus, visi nauji automobiliai, kurie bus pardavinėjami nuo 2015 m. sausio pradžios turės atitikti „Euro 6“ emisijos standartą.

Londono pavyzdžiu gali pasekti kiti didieji Jungtinės Karalystės miestai ir šalies regionų valdžia. Tiesa, pirmiausiai būtų apmokestinti ne privatūs lengvieji automobiliai, o seni dyzeliniai autobusai ir dyzelinį kurą naudojantis krovininis transportas.