Aida Cara“ į Klaipėdą užsuko pirmą kartą. „Šiuo vizitu labai džiaugiamės, nes su kruizinės linijos „Aida“ atstovais derybos vyko penkerius metus ir pagaliau lainerio Klaipėdoje sulaukėme. Šis laivas į uostamiestį šiemet turėtų atplaukti penkis kartus. Jis sezoną pradeda, jis ir pabaigs“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodars skyriaus viršininkė Kristina Gontier.

Kruizinei linijai „Aida“ priklauso 10 lainerių, dar du nauji yra statomi Japonijoje. „Aida Cara“ šią vasarą kursuos Baltijos jūroje. 

Per 14 dienų trunkančią kelionę kruizinio laivo keleiviai aplanko beveik visus Baltijos jūros uostus.

Tokia kelionė vienam asmeniui vidutiniškai kainuoja 4 tūkst. eurų. Patys keleiviai konstatavo, jog tai nėra pigu.

1996 metais Suomijoje statytas kruizinis laivas „Aida Cara“ iš kitų išsiskiria savo paslaugų pasiūla. „Vokietijoje veikė toks Robinzono klubas, kuris ir buvo perkeltas į kruizinį laivą. Tai reiškia, jog žmonės gali elgtis laisvai – nerengiamos kapitono vakarienės, kuriose reikia vilkėti smokingu ir vakarinėmis suknelėmis. Barai, restoranai visada yra atviri, į juos bet kada galima užsukti. Laive vyrauja laisva atmosfera“, – pasakojo „Aida Cara“ kapitonas Volkeris Baumgartas.

Laive taip pat veikia teatras, kuriame kiekvieną vakarą vyksta įvairūs pasirodymai, o juose vaidina ir kviestinės žvaigždės. Laineryje yra sporto klubas, SPA, vaikų zona.

Išskirtinis „Aida Cara“ bruožas – 50 metrų ilgio baras, kuris yra žvaigždės formos. Kai laivas buvo pastatytas, šis baras buvo ilgiausias tarp visų pasaulyje plaukiojančių kruizinių laivų.

„Svečiai tikrai neliks ištroškę“, – juokavo „Aida Cara“ kapitonas.

Šiemet Klaipėdoje laukiama 55 kruizinių laivų, kurie turėtų aplukdyti per 50 tūkst. keleivių. „Sezonas turėtų būti geras. Nors laivų sulauksime mažiau nei pernai, kai jų į Klaipėdą atplaukė 63, tačiau keleivių skaičius bus panašus, o jie miestui ir atneša didžiausią naudą“, – teigė K. Gontier.

Visose Baltijos jūros uostuose, kurie priima kruizinius laivus, šiemet pastebimas 3 proc. nuosmukis. Jį lėmė tai, jog Baltijos jūroje įsigaliojo vadinamoji sieros direktyva, todėl kai kurie laivai tiesiog pakeitė savo maršrutus. Be to, kruizinė laivyba sparčiai auga kituose regionuose – Amerikoje, Kinijoje.

„Šiuo metu pasaulyje statomi 25 nauji kruiziniai laivai, kurie į keliones leisis maždaug po penkerių metų. Tai reiškia, jog kruizinė laivyba yra perspektvi sritis ir Klaipėda stengsis, kad lainerių į mūsų uostamiestį užsuktų kuo daugiau“, – teigė K. Gontier.

Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė teigė, jog kruizinių laivų keleiviams ir šiemet siūlomos tradicinės ekskursijos į Kuršių neriją, Palangą, Ventės ragą, po Klaipėdą.

Naujovė ta, kad siūloma daugiau ekskursijų dviračiais, o keli laivai prašė suteikti galimybę savo keleiviams organizuoti ekskursiją po uosto akvatoriją.

„Labai džiaugiamės, jog Lietuva pagaliau turi eurą ir tai labai palengvina darbą ir smulkiesiems mūsų verslininkams, paprasčiau ir kruizinių laivų keleiviams. Pastaraisiaais metais turėjome problemą, jog senamiestyje nėra valiutos keityklos, banko, bankomatų, todėl tikrai kildavo problemų ir keleiviai net negalėdavo išleisti pinigų. Dabar bus paprasčiau. Skaičiuojama, kad vidutiniškai vienas kruizinis keleivis Lietuvoje palieka apie 50 eurų, todėl per visą sezoną skaičiai išties įspūdiingi“, – konstatavo R. Savickienė.

Kruizinių laivų sezonas Klaipėdoje turėtų baigtis spalio 5 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (93)