Norėčiau pasidalinti savo patirtimi. Visa tai įvyko ne man, bet aš buvau viso to dalyvis. Esmė tokia. Užsiimu kompiuterinės ir mobiliosios technikos taisymu, tobulinimu, išskirtiniais užsakymais ir kitomis smulkmenomis jau nuo penkiolikos metų. Kitaip tariant, turiu 12 metų patirtį. Dažnai tenka spręsti problemas bendradarbiams, pažįstamiems ir naujiems klientams, norintiems naujų kompiuterių.

Pastaruoju metu vis dažniau susiduriu su fenomenais, kai žmonės kreipiasi į mane po įvairių taisyklų atliktų darbų arba gedimo nustatymo, ir staiga kompiuteriai ima neveikti.

Pavyzdžiui, pastarasis atvejis: moteris iš Rotherhamo paprašė pataisyti kompiuterį, nes kažin kokia taisykla po gedimo nustatymo užsiprašė 160 svarų mokesčio. Kai ji nesutiko, paėmė 10 svarų už gedimo suradimą. Beje, jo jai taip ir neįvardino.

Gedimas buvo gan paprastas – nešiojamojo kompiuterio energijos tiekimas „trumpino“, kai prie nešiojamojo kompiuterio prijungdavai bateriją, be baterijos jis veikė puikiai.

Dėl pasakytos kainos iškart įtariau, kad jie buvo nutarę keisti kompiuterio motininę plokštę, ar kitaip tariant, pagrindinę plokštę, į kurią susijungia visi kiti komponentai.

Kai ji man padavė kompiuterį, iškart į akis krito trūkstamų varžtelių angos kompiuterio apačioje. Tačiau kai išardžiau kompiuterį dalimis, net žagtelėjau – bevielio interneto antenos laideliai atjungti, bevielio interneto kortele neprisukta varžteliu, bet, svarbiausia, tarp procesoriaus ir aušintuvo neužtepta terminės pastos.

Terminė pasta – tai pilkas kreminės konsistencijos tepalas, pagerinantis šilumos perdavimą tarp procesoriaus ir aušintuvo varinio paviršiaus. Be to tepalo kompiuterio procesorius kaista, kol galop perdega ir tenka pirkti naują. Realiai mąstant, „meistrai“ specialiai paliko neužteptą, švarų procesorių (nes jie dar turėjo nuvalyti senąją pastą), kad jis perkaistų ir klientė sugrįžtų taisyti ar patikrinti vėl pas juos patikrinti kompiuterio.

Suradęs problemą, baterijos „kontaktus“ perlitavau, procesorių pertepiau su pasta pagal kompiuterio duomenis ir – voila! – viskas veikia.

Vėlau su ta pačia problema, kai pasta buvo pašalinta, susidūriau dar du kartus.

Mano patarimas: neškite kompiuterius taisyti į laiko patikrintas taisyklas, kur dirba anglai. O parsinešę nešiojamąjį kompiuterį namo, ties oro išpūtimo anga įjungę palaikykite ranką – jei paviršius įkais per 2-5 minutes, galite įtarti kažką negero (...).

Būkite atsargūs ir saugokit savo nuosavybę! Dėkui už dėmesį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!