Vien praėjusį mėnesį visoje Lietuvoje savaitę vykdytos akcijos metu policijos pareigūnai išaiškino 18 pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje perspėja, kad dėl tokio vairavimo patirti nuostoliai eismo įvykį sukėlusiam vairuotojui gali būti neatlyginami net ir apdraudus transporto priemonę kasko draudimu.

Draudikų teigimu, dėl žalos atlyginimo į bendrovę yra kreipęsi vairuotojai savo transporto priemonėmis atlikę kone kaskadininkų triukus. Deja, dažniausiai nuostoliai tokiais atvejais gula ant automobilio savininko pečių, nes šie eismo įvykiai pripažįstami nedraudžiamais.

Šoninis slydimas – tik su leidimais ir tik tam pritaikytose vietose

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigia, kad pasitaiko atvejų kai į bendrovę dėl žalos atlyginimo kreipiasi vairuotojai, automobilių aikštelėse kliudę kitą automobilį ar tretiesiems asmenims priklausantį objektą, tačiau policijos pareigūnai ir ekspertai nustato, kad eismo įvykis sukeltas chuliganiško vairavimo metu. Žala automobiliams ar nekilnojamam turtui padaryta specialiai leidžiant transporto priemonei slysti šonu, suktis ratu ar kitokiu būdu pavojingai judėti.

Lietuvoje gausėjantys šoninio slydimo – kitaip „drifto“ – entuziastai sulaukia vis daugiau policijos dėmesio. Nors toks manevravimo automobiliu būdas yra pripažįstamas automobilių sporto rūšimi, rengiamos oficialios varžybos ir čempionatai – keliuose, gatvėse ir tam neskirtose aikštelėse atliekamus „drifto“ manevrus pareigūnai laiko nusižengimu, o pažeidėjus baudžia nuobaudomis.

Tačiau bauda už chuliganišką vairavimą, sudaužyti automobiliai ir piniginiai nuostoliai nėra blogiausias dalykas, kuris gali grėsti ne vietoje šoninio slydimo manevrus atliekantiems vairuotojams.

„Chuliganiškas vairavimas kelia grėsmę ne tik transporto priemonėms, bet ir jų vairuotojams, keleiviams. O nepavykus suvaldyti automobilio nukenčia ir niekuo dėti pėstieji, – pabrėžia A.Pilčicas. – Ypač tokia vairavimo maniera pavojinga miesto riboje, kur bet kada į gatvę gali išbėgti mažamečiai arba nesuvaldžius automobilio šis gali nuslysti į priešpriešinę eismo juostą arba užvažiuoti ant šaligatvio“.

Nutrūktgalviai ant dviejų ratų rizikuoja ir gyvybe, ir piniginiais nuostoliais

Atšilus orams policijai keliuose vis dažniau tenka drausminti motociklų bei motorolerių vairuotojus. Šių transporto priemonių savininkai dažnai susigundo pakartoti kino filmuose matytus triukus. Važiavimas ant vieno rato, rankomis nelaikant vairo ar atsistojus ant sėdynės, net jei ir atrodo įspūdingai, gali baigtis liūdnai.

„Prie motorolerių vairo dažnai sėda itin jauni dar nepatyrę vairuotojai, neretai pervertinantys savo jėgas, neįvertinantys rizikos ir sukeliantys eismo įvykius, – sako A. Pilčicas. – Jie, kaip ir motociklininkai, kartais savo transporto priemonę naudoja ne kaip susisiekimo priemonę, bet ekstremalaus sporto įrankį gatvėse. Tenka sulaukti net ir tokių bandymų registruoti draudiminius įvykius, kai motociklas ar motoroleris apgadinamas šokinėjant nuo tramplinų ar laiptų“.

Draudimo ekspertas primena, kad naudojant transporto priemonę atlikti veiksmus, kurių atlikimui ji nėra pritaikyta, arba naudojant ją nesilaikant transporto priemonės eksploatavimo taisyklių, draudimo bendrovė neprivalo atlyginti automobiliui, motociklui ar motoroleriui padarytos žalos. Žala nepadengiama ir tuo atveju, jei transporto priemonė naudojama ne kelių eismui skirtose vietose.

Greitų ir įsiutusių vaidinti neverta

Draudimo bendrovės atstovas įvardija ir dar vieną pasitaikančią situaciją, kuomet eismo įvykis sukeliamas dėl pavojingo ir chuliganiško vairavimo, o draudimo išmoka pakimba ant plauko.

„Lenkimas dešiniąja kelio puse, kelkraščiu ar įsibėgėjimo juosta yra itin pavojingas ir neleistinas manevras, tačiau tokių eismo taisyklių pažeidimų mūsų keliuose vis dar netrūksta, – sako A. Pilčicas. – Būna, kad automobilių savininkams po tokių manevrų tenka sumaitotą automobilį traukti iš duobės, o nuostolių atlyginimo jie reikalauja iš draudimo bendrovės. Tačiau, jei policijos pareigūnai nustato, kad eismo įvykį vairuotojas sukėlė vairuodamas chuliganiškai, jis pripažįstamas nedraudiminiu, lygiai taip pat kaip ir nustačius vairuotojo neblaivumo faktą“.

Tai reiškia, kad draudimo išmoka eismo įvykį sukėlusios transporto priemonės savininkui gali būti nemokama, net jei transporto priemonė apdrausta kasko draudimu.

Chuliganišku vairavimu laikomas kelių eismo taisyklių pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo, savo ar kitų žmonių saugumui. Pavojingą vairavimą kelių policija apibrėžia kaip transporto priemonių vairavimą, vienu metu ar paeiliui padarant kelis eismo taisyklių pažeidimus, keliančius grėsmę eismo saugumui. Taip pat kelių eismo taisyklių pažeidimą, sukėlusį pavojingą situaciją – privertusį kitus eismo dalyvius staigiai keisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitokių veiksmų savo ar kitų žmonių saugumui užtikrinti. Vairuotojams, padariusiems tokius nusižengimus, gresia piniginės baudos iki 579 EUR bei teisės vairuoti praradimas iki 2 metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją