Į DELFI kreipėsi susirūpinęs skaitytojas, nurodęs, kad jau ilgą laiką Vilniaus oro uoste nėra galimybės gauti pirminę medicininę pagalbą.

„Klausimas ar gali tarptautinis oro uostas, aptarnaujantis daugiau nei milijoną keleivių, neturėti būtiniausios paslaugos. Pavyzdžiui, šiandien (kovo 28 d. – DELFI) LOT kompanijos orlaivio vadas po nusileidimo paprašė medikų pagalbos dėl tikėtino širdies smūgio. Greitoji pagalba atvyko iš miesto tik po 13 minučių!

Orlaivio vadui paprašius ko nors, kas galėtų suteikti bent pirmąją pagalbą, oro uoste tokiu asmenų neatsirado! Ar nenustos skraidyti normalios kompanijos į Vilnių?“, – rašė skaitytojas.

DELFI kreipėsi į Vilniaus oro uosto atstovus ir paprašė jų komentaro apie situaciją.

„Vilniaus oro uoste veikiančio medicinos punkto šiuo metu nėra. Iškilus poreikiui, stengiamasi reaguoti kaip galima greičiau, t. y. pirmosios pagalbos apmokyti darbuotojai teikia pirmąją pagalbą ir kviečia greitąją medicinos pagalbą (GMP). Su GMP yra susitarimas dėl jų parengto ekipažo, kuris reaguoja į mūsų iškvietimus”, – paaiškino viešųjų ryšių atstovė Indrė Baltrušaitienė.

Pasak pašnekovės, situacija dėl medicinos paslaugų teikimo oro uoste vadovybei yra žinoma ir vyksta derybos dėl šio punkto grąžinimo į Vilniaus oro uostą.

„Savo ruožtu elgiamės taip, kad keleiviams kiltų kuo mažiau problemų ar nesusipratimų. Visi aviacijos saugumo asmenys nuolat yra mokomi suteikti pirmąją pagalbą, tačiau jie nėra atsakingi už medicininių paslaugų teikimą. Kilus situacijai, kai keleiviui būtina medicininė pagalba, visuomet kviečiami greitosios pagalbos darbuotojai, kurie pagal situaciją suteikia savo paslaugas.

Jei reikia, oro uostas gali suteikti atskirą erdvę, kur greitosios pagalbos medikai vykdytų savo funkcijas. Pats oro uostas atviroje erdvėje turi du automatinius širdies defibriliatorius, dar vienas aparatas laikomas pas saugumo darbuotojus. Oro uosto aviacijos saugumo darbuotojai yra apmokyti naudoti šiuos pirmosios pagalbos teikimo aparatus“, – sakė I. Baltrušaitienė.

Vilniaus oro uosto atstovės teigimu, skaitytojo minėta situacija galėjo susiklostyti tuo atveju, jei lėktuvo pilotas kreipėsi ne tiesiai į oro uoste dirbančius ir pirmąją pagalbą teikti apmokytus darbuotojus, o juos aptarnaujančią antžeminio aptarnavimo įmonę, neturinčią apmokytų darbuotojų, ir šie iškvietė medicinos pagalbą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (156)