Kaip DELFI informavo Generalinė prokuratūra, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) atliekamame tyrime dėl sukčiavimo, neteisėto vertimosi ūkine, komercine, finansine veikla ir nusikalstamu būdu įgytų pinigų legalizavimo A. Junickis įgijo įtariamojo statusą. Tiesa, FNTT pareigūnams sunkiai sekasi surasti patį „dangaus traukinių“ kūrėją.

„Ikiteisminis tyrimas dėl bendrovės „Rail Skyway Systems Ltd.“ veiklos tebevyksta. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Baudžiamojo proceso kodekso 187 str. A. J. yra surašytas pranešimas apie įtarimą, tačiau jo apklausti dar nepavyko“, - teigiama DELFI pateiktame Generalinės prokuratūros komentare.

A. Junickis teisėsaugos akiratyje atsidūrė po Lietuvos banko Priežiūros tarnybos ir DELFI atliktų tyrimų. Žadant „styginį transportą“ ir milijardinės vertės projektus, esą platintos Didžiojoje Britanijoje registruotos įmonės „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd“ akcijos, žadėta milžiniška investicijų grąža. Be to, „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd“ deklaruotas įstatinis kapitalas – kosminė 136 mlrd. svarų suma, o A. Junickiui tenkanti akcijų dalis tokios vertės, kad „dangaus traukinių“ kūrėjas turėtų būti turtingiausių planetos žmonių sąraše.

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, susipažinęs su menamo investavimo modeliu, teigė, kad Lietuvos ir kitų šalių gyventojams siūlytos „akcijos“ tėra beverčiai popiergaliai. Jo įtarimus patvirtino ir Lietuvos bankas, nustatęs, kad „nėra pateikti jokie Jungtinės Karalystės finansų rinkos priežiūros tarnybos ar kurios nors kitos Europos Sąjungos valstybės narės kompetentingos institucijos dokumentai, suteikiantys teisę „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd“ akcijas siūlyti viešai Lietuvoje. Dėl A. Junickio veiklos Lietuvos bankas įspėjo ir kitų valstybių finansų priežiūros institucijas.

Kalbėdamas su DELFI, A. Junickis pernai rugsėjį pripažino neturintis milijardinio turto, kuris jį pakeltų į turtingiausių pasaulio žmonių sąrašą. „Ne. O kam jums to reikia?“ - sakė jis. „Styginio transporto“ kūrėjas kategoriškai atmetė N. Mačiulio kritiką, o savo kompaniją lygino su tokiomis pasaulinėmis sėkmės istorijomis kaip, pavyzdžiui, „Apple“.

Į DELFI kreipęsi buvę A. Junickio pavaldiniai Lietuvoje teigė, esą „dangaus traukinių“ kūrėjas išvyko iš šalies ir grįžti turbūt neketina.