Eksperimentą filmavo slaptos kameros, rašo adweek.com.

Kad sustiprintų dramatiškumą, prie šautuvų jie prikabino korteles, nurodančias, kurie modeliai buvo panaudoti masinėms žudynėms, netyčiniam šaudymui, žmogžudystėms ir savižudybėms. Nereikia nė sakyti, kad entuziazmo apimti pirkėjai, išvydę tokią informaciją, išblykšdavo ir beveik prarasdavo norą grįžti namo su šaunamuoju ginklu.

Šio socialinio eksperimento tikslas buvo nuvainikuoti šešių iš dešimties amerikiečių įsitikinimą, kad turint šaunamąjį ginklą, namai yra saugesni. Atvirkščiai, tyrimai rodo, kad šautuvą turintiems žmonėms ir jų aplinkiniams padidėja susižalojimų ir žūties pavojus.

Eksperimentas pademonstruoja, kad įsitikinimus šiuo klausimu iš tikrųjų galima pakeisti. Jau vaizdo įraše šiurpu matyti ginklus, kurie buvo panaudoti nusikaltimams, nekalbant apie asmenišką kontaktą.

„Mūsų tikslas buvo šviesti žmones, norinčius įsigyti šautuvą, ir užtikrinti, kad jie žinos potencialias grėsmes (ir propaguos atsakingą ginklo turėjimą)“, - sakė „States United To Prevent Gun Violence“ direktorė Julia Wyman.

„Labai dažnai šautuvą perkantys žmonės mano, kad ginklas suteiks jiems saugumo. Tačiau iš tikrųjų namie esantis šautuvas smarkiai padidina nužudymo ar nusižudymo pavojų. Mes atskleidžiame tikrąją tiesą, todėl žmonės gali apsispręsti, pirkti šaunamąjį ginklą, ar ne“, - pažymėjo ji.