Abiejuose epizoduose veiksmas vyko beveik taip pat – pastebėjus pažeidėją dėl kažkokių priežasčių jis stabdomas ne iš karto, o kurį laiką (pagal greitį – visai netrumpai) paskui jį pasivažinėjus. Galima aptarti antrąjį epizodą apie sustabdytą amerikietį, nes vaizdo įrašą visi gali pasižiūrėti.

Vaizdo įrašo pradžioje rodomas greitis – apie 150 km/h (žinoma, neaišku, kiek laiko iki to epizodo buvo važiuojama). Aplenkus kelyje besimaskatuojantį mikroautobusą, labai greitai tampa apie 170-180 km/h. Per maždaug 25 sekundes persekiojamas „Mercedes-Benz“ pasiekia apie 200 km/h greitį. Galų gale, praėjus praktiškai minutei nuo vaizdo įrašo pradžios, pareigūnai pradeda automobilį stabdyti, kai greitis pasiekia tuos 210 km/h. Čia ir kyla pirmasis mano klausimas – ko laukiama, kodėl stabdoma ne iš karto? Arba kodėl stabdo 210, o ne 240?

Argumentų saugumo kelyje prevencijai neįžvelgiu – vietoj vieno skriejančio automobilio turime du. Logiškas paaiškinimas, kodėl nestabdoma tarkim, kai greitis siekia 170 km/h – laukiama, kol bus peržengta toji >50 km/h riba, įskaitant visas vairuotojo naudai esančias paklaidas. Nesvarbu, tikriausiai, kad per tą minutę važiavimo iš paskos gali daug kas įvykti. Toliau pavadinime yra žodžiai apie KET pažeidimą. Ir ne be reikalo.

Būtų įdomu išgirsti atsakymą , ar po tokio patruliavimo, ir vairavęs pareigūnas užsidirba riebią baudą? Nes skaityti moku jau labai seniai, o Kelių Eismo Taisyklėse, 186 punkte, rašoma: „186 - Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytus saugomus asmenis. Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, važiuodami kelyje su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais (kurie turi būti matomi 360º kampu) ir specialiaisiais garso signalais, gali nepaisyti Taisyklių V, X, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XXI, XXII skyrių ir 1–3 priedų reikalavimų ir pasinaudoti pirmenybe tik tuo atveju, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias. Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai.“

Pagal tai, kas parašyta, kiekvienas, mokantis skaityti, tikriausiai supranta, kad čia neužsimenama apie jokią teisę specialiajam transportui įsibėgėti iki pažeidėjo greičio, ir švyturėlius ir signalą jungti tada, kada patinka. Švyturėliai ir garsinis signalas turėjo būti įjungtas viso persekiojimo metu. Kitaip, kaip ir šio bei kitų panašių atvejų metu, nežymėtą automobilį vairavęs pareigūnas turėtų gauti pasirašyti tokį patį ATPK pažeidimo lapelį, kaip ir sustabdytasis. Čia tik aptariau konkretų atvejį, kurį viešindama policija didžiuojasi savo darbo vaisiais.

Tačiau kur policijos atsakymai į klausimus, kurie jau seniai uždavinėjami, bet ignoruojami? Apie greitėjimo juostose, ant viadukų ar patiltėse paliekamus slaptuosius „kablukus“ su stacionariais radarais. Apie provokavimą greitėti prisikabinus prie automobilio galo. Viskas užmėtoma statistika apie vaisingą prevencinę veiklą, kurią atlieka nežymėti tarnybiniai automobiliai. Tie patys, kurie, mano galva, pažeidėją stabdo ne iš karto pastebėję, o kai pažeidėjas pasiekia tam tikrą greitį, kai pakankamai pasimėgauja dideliu greičiu (adrenalinas gi), kai išsigąsta kad pasibaigs kuras ar viršys dienos normą (kodėl ne?), kai tarnybinis automobilis jau „netraukia“ o kai pažeidėjo vis dar tolsta(labai realu)? Nes čia tik tikėjimo reikalas, ar pažeidėjas per tą minutę, kol mes paskui jį važiuosim, ką nors užmuš ar neužmuš.

Būtų malonu ir įdomu išgirsti Kelių Policijos atstovo atsakymus į šiuos pastebėjimus ir konkrečias situacijas. O nežymėtus tarnybinius automobilius vairuojantys pareigūnai užsiima ne tik prevencija, bet ir provokacijomis. Suprantama, juk jie irgi vyrai. Ačiū už dėmesį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyris:

„Atsakydami į Jūsų paklausimą informuojame, kad policijos pareigūnai, vykdydami jiems priskirtą eismo priežiūros funkciją,  vadovaujasi Policijos patrulių veiklos instrukcija, kurioje yra nurodyti policijos patruliui keliamų uždavinių vykdymui galimi patruliavimo būdai ir priemonės.

Skaitytojo pateiktoje informacijoje pateikti faktai bus ištirti.“

Norite pasidalinti savo patirtimi? Tai galite padaryti žemiau: