Dalis bendrovių nuostolių galėjo išvengti

Dalis įmonių teisinės atsakomybės galėjo išvengti, jei būtų tinkamai inventorizavę naudojamą PĮ. Tačiau, kaip rodo patirtis, dažniausiai PĮ inventorizacijos subtilybėmis domisi tik didžiosios šalies bendrovės. Padėtį turėtų pagerinti šių metų pradžioje įsigaliojusios naujos inventorizacijos taisyklės bei aiškios rekomendacijos, kaip efektyviau įgyvendinti šį procesą.

„Šiandien PĮ galima įsigyti itin įvairiomis formomis: įsigyti licenciją fizinei kopijai, nuomotis, prenumeruoti ir t.t. Kiekvienos tokios licencijos apskaitymas ir inventorizacija turi savų subtilybių, tačiau, kaip rodo mūsų patirtis, jas aiškintis imasi tik didžiosios šalies bendrovės“, – sako Povilas Kaminskas, Verslo programinės įrangos aljanso (VPĮA), vienijančios PĮ gamintojus ir platintojus Lietuvoje, prezidentas.

Pasak jo, netinkamas PĮ valdymas gali nuvesti iki tokių situacijų, kai per neapsižiūrėjimą naudojama nelicencijuota PĮ, o įmonės vadovai tai sužino tik policijos pareigūnų ar mokesčių administratorių patikrinimo metu. „Tai užtrauktų ne tik teisinę atsakomybę, bet ir keltų grėsmę bendrovės duomenų saugumui. Tyrimai rodo, kad net iki 78 proc. neteisėtos PĮ būna apkrėsta virusais ar kitomis kenkėjiškomis programomis ir tai kelia įmonėms konfidencialios informacijos, finansinių ir kitų duomenų praradimo grėsmę“, – teigia P. Kaminskas.

Procesas taps aiškesnis

VPĮA prezidento teigimu, pagal šiuo metu galiojančias Inventorizacijos taisykles, įmonės, nepriklausomai nuo jų dydžio, atlikdamos savo turto inventorizaciją, turi inventorizuoti ir naudojamą PĮ. Tiesa, pernai galiojusi taisyklių redakcija ne itin tiksliai įvardino procesą, kaip tai padaryti.

„Nuo Naujųjų metų įsigaliojo nauja redakcija, kurioje konkrečiai ir aiškiai nurodoma, kaip bendrovei tinkamai susitvarkyti su PĮ inventorizacija. Reikės tikrinti faktinius PĮ įsigijimo dokumentus ir turimas licencines sutartis, nustatyti kokį kiekį PĮ licencijų naudoja bendrovės darbuotojai ir ar jis atitinka turimiems dokumentams ir sutartimis“, – sako P. Kaminskas.

Pagelbėti smulkesnėms įmonės – rekomendacijos

„Didelė dalis įmonių Lietuvoje yra labai smulkios, jos neturi aptarnaujančių IT specialistų, nors įsigyja ir naudoja legalią PĮ. Kadangi PĮ yra gana specifiniai įmonės ištekliai, tinkama jos inventorizacija reikalauja žinių IT srityje“, – sako Danguolė Pranckėnienė, Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos (LBAA) prezidentė.

Siekiant padėti mažoms bendrovėms tinkamai valdyti naudojamą PĮ, VPĮA pradėjo bendradarbiauti su LBAA. Partnerystė leido suvienyti apskaitos ir IT profesionalų profesines žinias bei parengti bendras ir aiškias rekomendacijas programinės įrangos valdymui, pateikiant praktines rekomendacijas, kaip nustatyti įmonės tvarką PĮ panaudojimui, apskaitai ir inventorizacijai.

ekomendacijas, kaip valdyti PĮ bendrovėje, rasite ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)