Tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ duomenimis, nuo 2005 m. tūkstančiui gyventojų tenkantis automobilių kiekis Paryžiuje sumažėjo 9 proc., Londone – 8 proc., o Miunchene, kur įsikūrusi BMW būstinė, net 16 proc. Šios bendrovės analitikas Neilas Kingas pastebi, jog žmonių kėlimasis į miestus, turinčius gerai išvystytą viešąjį transportą bei ribotas parkavimo galimybes, neigiamai veikia automobilių paklausą, tad automobilių poreikis mažėja.

Jaunų žmonių požiūris į automobilį tampa vis funkciškesnis ir vis daugiau pirkėjų susidomėjimo iš automobilių atkovoja išmanieji elektronikos įrenginiai. Siekdami prisitaikyti prie besikeičiančių pirkėjų poreikių automobilių gamintojai siekia kurti išmaniuosius automobilius. „Jaguar Land Rover“ tyrimų skyriaus vadovas Anthony Harperis teigia, kad gamintojo kuriama „Smart Assistant“ sistema sudarys sąlygas artimesnei vairuotojo sąveikai su automobiliu. Šią sistemą ketinama sukurti per artimiausius dvejus metus, tačiau iš pradžių ne visos jos funkcijos bus prieinamos.

Didžiosios Britanijos gamintojo kuriama sistema vaizdo kamerų pagalba atpažins vairuotojo veidą ir pagal tai galės parinkti sėdynės padėties bei klimato kontrolės nustatymus, o vestuvių metinių dieną pasiūlys užsukti gėlių. Vairuotojo identifikavimui bus pasitelkti ir jo mobiliojo telefono skleidžiami signalai. Jau dabar moderniuose automobiliuose montuojama daug įvairių daviklių: radarai, ultragarsiniai ir infraraudonųjų spindulių jutikliai, kurie leidžia išvengti atsitiktinio eismo juostos kirtimo, praneša apie „aklojoje zonoje“ esantį automobilį ar tamsiame kelyje į važiuojamąją dalį išėjusį pėsčiąjį.

„Daimler“ sukurtas S klasės „Mercedes-Benz“ ir dabar gali perimti valdymą spūstyse, o „Audi“ skelbia, kad jos automobiliai važiuodami mažu greičiu netrukus galės patys greitėti, stabdyti ir netgi vairuoti. Konsultacinės bendrovės „Zukunftsinstitut“ vadovas Christianas Rauchas pastebi, jog dabar manoma, kad modernios technologijos ne tik didina automobilių savarankiškumą, bet ir gerina saugumą.

Ford Motor“ siūloma „Sync“ sistema gali naudoti vairuotojo mobiliajame telefone esančius adresų knygutės duomenis, perskaityti gautas tekstines žinutes ar pagal balso komandą pakeisti klimato kontrolės nustatymus. JAV gamintojas žada, kad per artimiausius penkerius metus bus pasiūlyta ir daugiau intuityvių galimybių, pavyzdžiui, pranešimai apie įvykusius eismo įvykius.

Tuo tarpu „Daimler“ tikina, kad automobilis iš transporto priemonės ateityje virs išmaniu kompanionu, atpažįstančiu vairuotojo poreikius, pageidavimus ir netgi nuotaiką. Šis gamintojas kuria „papildytos realybės“ sistemą, kuri išnaudos S klasėje diegiamos naktinio matymo sistemos galimybes. Dabar ši sistema raudonai pažymi pėsčiuosius bei gyvūnus, o laikui bėgant virtualiame priekinio stiklo displėjuje galėtų būti nurodomas pastatas, kuriame vyks kitas verslo susitikimas, ar niūrų rudenį medžiai papuošiami lapais.

Automobilių gamintojai taip pat glaudžiai bendradarbiauja su išmaniųjų telefonų gamintojais. Keliasdešimt markių ketina savo automobiliuose diegti „Apple CarPlay“ sistemą, leidžiančią naudotis „iPhone“ programėlėmis bei turinčią valdymo balsu galimybę. Analogiškas funkcijas, tik susietas su „Android“ įrenginiais, pasiūlys „Google“ vystoma „Android Auto“ sistema.

Vis dėlto, išmaniųjų automobilių kelyje dar yra kliūčių: „J.D. Power & Associates“ duomenimis, nekorektiškas balso komandų atpažinimas yra vienas dažniausių vairuotojų nusiskundimų. Be to, autonomiškam vairavimui trukdo neišspręsti teisinio reguliavimo klausimai.