Nors analitikai sutinka, jog visiškai logiškas yra sprendimas susitelkti prie didesne marža pasižyminčių prestižinių modelių, kurie yra paklausūs JAV bei besivystančių šalių rinkose, tačiau nuogąstauja, kad gamintojas, regis, visiškai užmiršo „Fiat“ markę. Praėjusiais metais „Fiat Chrysler Automobiles“ pardavė 1,5 mln. „Fiat“ automobilių, tad ši markė sudarė apie 34 proc. visos grupės pardavimų apimties.

Tuo tarpu „Fiat“ markė spalio pradžioje vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje galėjo pademonstruoti tik naują mažą visureigį 500X. Šis „Jeep Renegade“ „giminaitis“ rinkoje pasirodys kitais metais ir turėtų sulaukti nemažo populiarumo, nes maži visureigiai dabar perkami kaip karštos bandelės, tačiau jis nekompensuos „Fiat“ markę kamuojančio produktų stygiaus. Markės flagmanui – stilingajam mažyliui 500 – jau septyneri metai ir šiemet jis tikrai nesulauks įpėdinio. Mažas hečbekas „Punto“ gaminamas jau devynerius metus ir sulaukia tik kosmetinių patobulinimų. Kompaktinio hečbeko „Bravo“ gamyba nutraukta šią vasarą, o apie naują modelį irgi nieko negirdėti, tuo tarpu iš vidutinio dydžio automobilių klasės „Fiat“ pasitraukė dar 2011 m., kuomet buvo nutraukta „Croma“ gamyba.

Commerzbank“ analitikas Sascha Gommelis pastebi, kad „Fiat 500“ vis sensta, jo išvestinės versijos nesulaukė didelės sėkmės, o konkurentai tuo tarpu nesnaudžia ir siūlo vis naujus modelius. Analitikas pastebi, kad, netgi ir paspartėjus Europos rinkos atsigavimui, „Fiat“ pozicijos veikiausiai tik prastės. 2007 m. pristatęs mažąjį 500 „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne sulaukė milžiniško pasisekimo: per šešerius metus parduota per milijoną šių mažylių. „Fiat 500“ tapo tokiu Italijos simboliu kaip puodelis espreso kavos ar aktorė Sophia Loren. Šis modelis turėjo pradėti „Fiat“ markės pertvarką ir atverti kelią naujiems produktams, tačiau prasidėjo ekonomikos krizė, ir po šešerius metus trukusio smukimo Europos rinka tik dabar ima rodyti kuklius atsigavimo ženklus.

„Fiat 500“ pardavimų apimtys Europoje vis dar yra geros, nors ir neprilygsta 2008-2009 m. pasiektiems rezultatams. Vis dėlto analitikai pastebi, kad JAV ir Europos rinkose šiam modeliui imtos taikyti nuolaidos rodo atsirandančias problemas ir kelia grėsmę produkto įvaizdžiui. Vienu metu „Fiat 500“ ir „Panda“ užėmė net 7 proc. mini automobilių rinkos, tačiau dabar „Fiat“ markės dalis smunka žemiau 5 proc. ribos. Tuo tarpu mažų automobilių segmente „Fiat“ dalis 2007 m. siekė net 9,3 proc., bet pernai sumažėjo iki 6,2 proc., o iki 2018 m., „IHS Automotive“ duomenimis, smuktels iki 5,7 proc..

„Portia Consulting“ vadovė Jane Nakagawa pastebi, jog „Mini“ markė, su kuria dažnai lyginasi „Fiat 500“, gerokai disciplinuočiau pristatė naujas modelių versijas, o vidutiniam pirkėjui „Fiat“ pasiūlyti nauji 500 modelių šeimos nariai yra sunkiai pastebimi.

JAV rinkoje 40 tūkst. vnt. pardavimų ribą „Fiat“ įveikė dvigubai greičiau nei „Mini“ ar „Kia“, tačiau „Fiat 500“ pardavimai po rekordinių 2012 m. pernai smuko 18 proc., o bendri markės pardavimai pernai sumažėjo 1,2 proc.. „Fiat“ markės JAV rinkos vadovas Jasonas Stoicevichas pripažino, kad mažo vienatūrio 500L prekybą pristabdė du atšaukimai, tačiau tikisi, kad šiemet pavyks pasiekti didžiausius pardavimus JAV rinkoje nuo markės sugrįžimo 2011 m. Šių metų sausį-rugsėjį „Fiat“ pardavimai JAV išaugo 8 proc.. J.Stoicevichas daug vilčių sieja su naujuoju 500X: jis tikisi, kad šis modelis sudomins amerikiečius, ieškančius didesnio ir pravažesnio automobilio už 500.

„Fiat Chrysler Automobiles“ per artimiausius penkerius metus planuoja investuoti 48 mlrd. eurų (166 mlrd. Lt) ir padidinti metines pardavimų apimtis 60 proc. iki 7 mln. automobilių. Tuo tarpu su „Fiat“ marke grupė sieja kur kas kuklesnes ambicijas: iki 2018 m. „Fiat“ pardavimus tikimasi padidinti 30 proc. iki 1,9 mln. vnt. Augimo tikimasi Amerikos ir Azijos rinkose, tuo tarpu Europoje siekiama tik išlaikyti dabartines veiklos apimtis. Vis dėlto analitikai įspėja, kad ir ši užduotis gali būti nelengva, nes „Fiat“ markei dėl investicijų teks grumtis su „Alfa Romeo“, „Jeep“ ir „Maserati“, o grupės finansai yra įtempti.

Nors per penkerius metus „Fiat“ žada pristatyti 27 naujus modelius, analitikai tvirtina be 500, „Panda“ ir „Punto“ įpėdinių čia nieko naujo neradę. Be to, atkreipiamas dėmesys, jog iki 2017 m. sparčiai augančiame kompaktinių visureigių segmente markė turės tik 2-3 modelius.