„Sunkiausia pritraukti pirmąjį milijoną vartotojų“, - teigia į Lietuvą su dar keturių žmonių komanda persikraustęs dirbti Ilya Zudinas.

Vaikinas pasakoja, kad požiūrį į socialinius tinklus pakeisianti programėlė „Plague“ (liet. maras) yra trečiasis įmonės projektas.

Į biurą Vilniuje penkių rusų komanda persikėlė, kai į Lietuvą savo kapitalo fondą perkėlė Igoris Matsaniukas, su kuriuo savo darbo vietas pakeitė ir jo investicijas sulaukę IT startuoliai.

„Deep Sea Marketing“ kompanijos vadovas ir įkūrėjas I. Zudinas teigia, kad persikėlimas į Lietuvą suteikia daugiau privalumų – lengvesnė prieiga prie į startuolius investuojančių fondų bei JAV rinkos.

Iki „Plague“ programėlės paleidimo trejus metus veikianti kompanija buvo sukūrusi jau du projektus. Pirmasis turi apie 3 mln. vartotojų. Tai „Instagram“ primenanti nuotraukų dalijimosi platforma.

„Bet panašumas į „Instagram“ aplinką daro per sunkią konkurencijai, todėl nusprendėme pradėti naują projektą“, - prisipažino kūrėjas.

Pasak jo, norėtos sėkmės nesulaukė ir antras komandos projektas – žinučių su „veidukais“ susirašinėjimo platforma. Šį projektą „Deep Sea Marketing“ žada nutraukti.

Vis dėlto I. Zudinas nenusimena ir tiki, kad naujas projektas – komandos raktas į pasaulinę auditoriją.

Į Lietuvą persikraustęs rusas teigė, kad programėlės „Plague“ vartotojų skaičius auga 10-20 proc. kasdien, o naujai plintančią aplikaciją pastebėjo ir užsienio žiniasklaida, rašanti apie IT naujienas.

„Dabar esančių socialinių tinklų kontekste pamatėme pagrindinę problemą – kad skleistum savo mintis ir idėjas, turi įdėti labai daug pastangų ir laiko tam, kad tavo auditorija plėstųsi. Pagalvojome, kad tai nelabai teisinga, nes gali būti labai protingas žmogus su geromis idėjomis, bet dėl siauresnio savo draugų rato būti užgožtas pasaulinių žvaigždžių ar kitų kanalų“, - naujo socialinio tinklo platformos idėją nusakė pašnekovas.

Deep Sea Marketing
Programėlėje „Plague“ visi turi vienodas teises būti išgirsti. Vartotojas išpublikuoja savo idėją ar nuotrauką, kuri pasklinda keliems žmonėms, esantiems netoli jo. Jei ši idėja patinka ją pamačiusiems žmonėms, šie gali idėją paskleisti dar keliems žmonėms ir taip, pasak kūrėjų, geros idėjos, kaip maras, gali pasklisti po visą pasaulį.

„Tokie socialiniai tinklai kaip „Facebook“ techniškai yra tinklai mažų socialinių tinklų: kiekvienas vartotojas turi savo mažus socialinius ratus. Mes neturime nei „draugų“, nei „sekėjų“. Tiesiog prisiregistruoji ir publikuoji informaciją, kuri pasiekia šalia esančius žmones. Jei juos informacija „užkabins“, jie galės idėją paskleisti dar platesniam vartotojų ratui“, - pasakojo I. Zudinas.

Vis dėlto programėlės kūrėjas pripažįsta – sukurta platforma dar nėra tobula. Jos vartotojams yra rodoma gausybė skirtingos informacijos, nuotraukų ir citatų, kurios gali būti visiškai neįdomios vartotojui.

„Tai mūsų kitas žingsnis: sukurti filtrus ir mechanizmus, kurie suprastų, ką žmogus mėgsta, ir automatiškai būtų jam skleidžiama tam tikra informacija“, - kalbėjo I. Zudinas.

Kaip į Lietuvą atsikrausčiusiems rusams naujas kūrinys neš pinigus, pašnekovas dar per daug negalvoja. Planuojama į socialinę platformą integruoti reklamą: „Bet turime vieną principą – kad reklama neturi kirstis su gera vartotojo patirtimi. Manau, kad mūsų atveju reklamos užsakovai turėtų būti kūrybiškesni, nes tik labai įdomiai informacijai yra lemta sklisti“.

Kol kas komandos vadovas teigė neieškantis ir papildomų investicijų. Pirmiausia planuojama išnagrinėti rinką, suprasti vartotojus, augimo tempus, o tuomet žvalgytis papildomų investicijų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (478)