JATO Dynamics“ duomenimis, 2014 m. pirmąjį pusmetį tarp mažų visureigių ir peudovisureigių Europoje pirmavo „Renault Captur“ (87 tūkst. vnt.), antrąją vietą užėmė „Peugeot 2008“ (73 tūkst. vnt.), trečias liko kuklusis „Dacia Duster“ (67 tūkst. vnt.), Opel Mokka“ (62 tūkst. vnt.) atsidūrė ketvirtoje vietoje, o lyderių penketuką užbaigė „Nissan Juke“ (50 tūkst. vnt.).

„IHS Automotive“ analitikas Timas Urquhartas pastebi, kad „Renault Captur“, „Peugeot 2008“ ir „Opel Mokka“ modeliams pavyko atsidurti tinkamoje vietoje tinkamu metu – jie pasiūlė kaip tik tai, ko ieškojo pirkėjai. „JATO Dynamics“ duomenimis, šių metų pirmąjį pusmetį „Renault“ pardavė per 87 tūkst. „Captur“ ir viršijo anksčiau „IHS Automotive“ skelbtą visų 2014 m. prognozę. Šio visureigiško hečbeko sėkmė pranoko net ir paties gamintojo lūkesčius – „Renault“ atstovas pripažino, kad tai buvo netikėta, ir pardavimai buvo gerokai didesni, nei planuota. „Captur“ tapo antru pagal populiarumą „Renault“ modeliu po jam giminingo mažo hečbeko „Clio“ ir svariausiai prisidėjo prie 14 proc. siekusio „Renault“ pirmojo pusmečio pardavimų Europoje augimo.
Renault Captur

Siekdamas patenkinti „Captur“ paklausą gamintojas turėjo padidinti Valladolido (Ispanija) gamyklos pajėgumus. Nors pats „Renault“ tikslių skaičių neatskleidžia, „Deutsche Bank“ pranešė, kad metiniai pajėgumai buvo padidinti nuo 150 tūkst. vnt. iki 250 tūkst. vnt.

Su pajėgumų trūkumu susidūrė ir pagrindinis „Captur“ varžovas – „Peugeot 2008“. Dar balandį „Peugeot“ pranešė planus didinti 2008 gamybos pajėgumus 25 proc. iki 860 automobilių per dieną. „Peugeot 2008“ tapo trečiuoju pagal populiarumą „Peugeot“ modeliu po 208 ir 308 ir pastebimai prisidėjo prie 7 proc. siekusio „Peugeot“ pirmojo pusmečio pardavimų augimo. „Opel Mokka“ taip pat buvo vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių 8 proc. „Opel“ pirmojo pusmečio pardavimų augimą.
Peugeot 2008

Staigiai ir smarkiai išaugęs mažų visureigių populiarumas Prancūzijos gamintojams leido išnaudoti savo patirtį gaminant patrauklius mažus automobilius ir sudarė sąlygas pardavimų atsigavimui, nes masinių markių kompaktiniai ir vidutiniai modeliai patiria vis didesnį prestižinių markių spaudimą. Anot T.Urquharto, „Renault“ ir „Peugeot“ visuomet buvo žinomos dėl stilingų, savitą charakterį turinčių mažų automobilių, tad šie maži pseudovisureigiai puikiai dera prie jų įvaizdžio.

Maži visureigiai bei visureigiškos išvaizdos hečbekai techniškai yra labai artimi įprastiniams mažiems automobiliams, tik pasižymi kiek didesne prošvaisa, agresyvesne apdaila bei, žinoma, žymiai aukštesne kaina, tad gamintojai gali gauti kur kas geresnę maržą. „Renault“ atstovas spaudai teigė, kad per 60 proc. „Captur“ pirkėjų Prancūzijoje renkasi antrąjį nuo viršaus įrangos lygį („Intens“), kuomet „Captur“ kaina prasideda nuo 19 700 eurų (68 020 Lt). Be to, šių automobilių pirkėjai noriai moka už įvairius suasmeninimo priedus, pavyzdžiui, dviejų tonų dažymą ar 17 colių lengvojo lydinio ratlankius.

Kiti automobilių gamintojai pavydžiai žvelgia į „Renault“, „Peugeot“ ir „Opel“ sėkmę bei ruošia savo atitinkamus modelius. Paryžiaus automobilių parodoje „Fiat“ pristatė savo mažą visureigį 500X, kurio prekyba prasidės 2015 m. Panašiu laiku pirkėjams bus pasiūlytas ir amerikietišku kostiumu apvilktas „Fiat 500X“ „pusbrolis“ „Jeep Renegade“. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad „Renegade“ pardavimai 2015 m. sudarys apie 25 tūkst. vnt., o 2016 m. Europoje bus parduota apie 60 tūkst. „Fiat 500X“ visureigių.

Honda“ ruošiamam naujos kartos HR-V modeliui analitikai prognozuoja 30 tūkst. vnt. pardavimus, o mažas „Hyundai“ visureigis, kuris veikiausiai vadinsis ix25, turėtų pasiekti 50 tūkst. vnt. pardavimus. Šį mėnesį Los Andželo parodoje „Mazda“ pristatė savo mažą visureigį CX-3, o „Volkswagen“ atsakas turėtų pasirodyti kiek vėliau: iki šio dešimtmečio pabaigos.
Mazda CX-3

„Honda“ atstovas spaudai teigė, kad naujasis HR-V turėtų sudominti jaunesnius pirkėjus nei CR-V. T.Urquhartas pripažįsta, kad tai atitinka šio segmento specifiką, kur jaunus pirkėjus labiau domina automobilio išorė bei įvairios išmaniosios funkcijos, o ne markės ženklelis. Analitikas mano, kad šioje klasėje išvaizda yra lemiamas automobilio pasirinkimo kriterijus ir pastebi, kad gali nepasiteisinti „Ford“ sprendimas Europos rinkai pasiūlyti Indijoje gaminamą ir prastiems Brazilijos keliams pritaikytą „EcoSport“. Anot jo, Europoje sėkmės tikėtis gali tik čia sukurti automobiliai, o globalus modelis nebūtinai sudomins Senojo žemyno pirkėjus.

Vis dėlto, pagal „JATO Dynamics“ skaičiavimus, „Ford EcoSport“ pirmąjį šių metų pusmetį Europoje užėmė dešimtą vietą, nors jo prekyba prasidėjo tik pavasarį. „Ford“ Europos padalinio pardavimų vadovas Roelantas de Waardas leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, jog tikimasi gerų „EcoSport“ rezultatų, jei tik mažų automobilių bumas išplis už Prancūzijos ribų.
Ford EcoSport
„IHS Automotive“ duomenys rodo, kad mažų visureigių pirkėjai automobilius dažnai renkasi nacionaliniu pagrindu: didelė dalis „Renault Captur“ ir „Peugeot 2008“ parduodama Prancūzijoje, „Opel Mokka“ daugiausiai pasisekimo sulaukia Vokietijoje, o britus labiausiai domina Sunderlando gamykloje Didžiojoje Britanijoje gaminamas „Nissan Juke“. Pagal šią tendenciją „IHS Automotive“ tikisi, kad „Fiat 500X“ pagrindinė rinka bus Italija.
Nissan Juke

„IHS Automotive“ prognozuoja, kad naujų modelių pasirodymas mažų visureigių klasėje lems paties segmento augimą ir stiprins konkurenciją. Tiesa, pseudovisureigiai skaudžiai atsilieps įprastinių mažų ir kompaktinių hečbekų pardavimams, tačiau T.Urquhartas mano, kad tai yra masinių gamintojų žingsnis reikiama kryptimi. Anot analitiko, tokie modeliai įrodo, kad ir masinės markės geba sukurti inovatyvų produktą, traukiantį žmones į prekybos salonus. Šie modeliai atrodo patrauklūs pirkėjams, kurie nenori švaistytis pinigais dar neatsigavus ekonomikai, tačiau nori atkreipti į save dėmesį ir pageidauja aukštesnės sėdėsenos.