Tad ne veltui automobilio pristatyme Lisabonoje, Portugalijoje, dailiosios lyties atstovių buvo itin gausu. Į renginį, kuriame tradiciškai daugiausiai dalyvauja vyrai, buvo pakviesta net keliasdešimt damų iš visos Europos, taip pat ir iš Lietuvos. Ką gi, pažiūrėkime kuo čekai bandys jas sudominti.

Sugrįžimas prie ištakų

Smagu patvirtinti faktą, kad „Škoda Fabia" grįžo prie savo ištakų, kurios siekia 1999 metus, kai debiutavo pirmosios kartos modelis. Automobilio dizaine vėl dominuoja aiškios ir tiesios linijos, stilingas minimalizmas ir sportiškos formos - nieko bendro su komiškai atrodžiusiu antrosios kartos modeliu. Turėdamas aukštą, bet siaurą kėbulą ir neaišku kuo paremtas pretenzijas būti stilingu, automobilis atrodė lyg kaimo Jurgis, įspraustas į „Armani" kostiumą - akivaizdu, kad drabužėlis paprastam vaikinukui nei tiko, nei patiko.

Tad savo formomis trečiosios kartos modelis neabejotinai primena debiutantą. Tik skirtingai nuo pastarojo, kuris buvo pilkas ne tik perkeltine, bet ir tiesiogine prasme (dažniausiai automobilis buvo dažomas pilka „kibiro" spalva), naujasis modelis siūlomas net 15 skirtingų, tarp jų ir itin ryškių spalvų, taip pat jo priekiniai statramsčiai ir stogas gali būti dažomi kita nei kėbulas spalva (tiesa, tuo galėjo pasigirti ir pirmtakas). Be to, ant kelio automobilis stovi net iki 17 colių dydžio siekiančiais ratlankiais.

Daug „pirmų kartų"

Naujas „Fabia" pirmą kartą siūlomas su panoraminiu stoglangiu. Ir tokių „pirmų kartų" čia ne vienas. Pirmą kartą automobilį galima užsisakyti su LED dienos žibintais, berakte įlipimo ir užvedimo sistema, avarinio stabdymo ir nuovargio atpažinimo sistemomis, jungties su mobiliuoju telefonu „MirrorLink", kai mašinos ekrane galima naudotis mobilaus įrenginio aplikacijomis, sistema (tiesa, kol kas ji dar itin „žalia" ir nuolatos „grybauja" bei reikalauja sukalbėti daug mantrų nenormatyvine leksika bei sušokti šokių su būgneliais ir varpeliais, kol galiausiai ją pavyksta priversti tinkamai veikti).

Galima pasakyti tik tiek, kad automobilyje yra septyniolika taip vadinamųjų „Simply Clever" sprendimų - pradedant degalų užpylimo dangtelio vidinėje pusėje sumontuotu ledo grandikliu su didinamuoju stiklu, daugybe praktiškų dėtuvių ir nišų, ir baigiant jau minėta „MirrorLInk" sistema ar „SmartGate" programa, kuri ekrane ir mobiliam telefone rodo automobilio degalų suvartojimą ir patarimus taupiam važiavimui.

Smagūs sportiški genai

Visi šie spalvų ir ratlankių deriniai, taip pat šiuolaikinės multimedijos sistemos taikomos ir renkantis automobilį prioritetą išvaizdai teikiantiems, ir jaunesniems pirkėjams. O man smagu pastebėti tai, kad automobilis, nors nuo šiol turi ne hidraulinį, bet elektrinį vairo stiprintuvą (ir kuris visgi galėtų veikti tiksliau), neišbarstė ralio trasose įgytų sportiškų genų - automobilis kelio vingius įveikia sportiškai ir tiksliai, bet keleivių nevargina perdėm standžiai suderinta važiuokle.

Be to, į visus modelius montuojama ribotos trinties diferencialą imituojanti ESC elektroninio stabilumo sistema, posūkiuose didesnį sukimo momentą perduodanti priekiniam išoriniam ratui. Dėl to automobiliu į „aštresnį" posūkį galima „įsipaišyti" lyg galu varoma mašina (ar bent jau taip įsivaizduoti) su kontroliuojamai slystančia galine dalimi! O razina ant torto - vietoje šiais laikais madingo elektroninio klavišo sumontuotas tikras, mechaninis rankinis stabdys. Sportišką važiavimą vertinantys vairuotojai žino kam jis reikalingas.

Varikliai atitinka išvaizdą

Žinoma, aš nekalbu apie bazinį modelį, komplektuojamą su trijų cilindrų 1,0 l MPI 60 arba 75 AG pasiekiančiu atmosferiniu motoru, kuris greitas tik važiuojant nuo kalno. Be to, ir išsvajotus 100 km/val. bazinis modelis pasiekia atitinkamai vos per 15,7 ir 14,7 sekundes (maksimalus greitis siekia atitinkamai 160 ir 172 km/val.).

O norintiems sportiškai atrodančiu automobiliu pajusti ir važiavimo malonumą, verta rinktis modelį su turbobenzininiu 1,2 l TSI 90 arba 110 AG pasiekiančiu motoru. Su juo automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja atitinkamai per 10,9 arba 9,4 sekundes ir pasiekia maksimalų 184 arba 195 km/val. greitį - tai tikrai puikus rezultatas šios klasės automobiliui.

Rinktis galingesnį modelį gali paskatinti ir tai, kad jis komplektuojamas su 6, o ne 5 pavarų mechanine greičių dėže. Taip pat galingesnis benzininis variklis gali būti derinamas ir su automatine 7 pavarų dviejų sankabų DSG pavarų dėže.

Žinoma, taupuolius pradžiugins gamoje esantys trijų cilindrų 90 arba 105 AG turbodyzeliniai motorai - ekonomiškiausias jų „GreenLine" versijoje bent jau dokumentuose sudegina vos 3,1 l/100 km ir pasižymi tik 82 g/km CO2 emisija. Tuo tarpu mums teko išbandyti automobilį su 1,4 TDI/90 AG motoru (beje, silpnesniam „dyzeliui" siūloma ir 7 pavarų DSG automatinė greičių dėžė) - galiu konstatuoti, kad modelis pasižymi neblogu 230 Nm sukimo momentu, bet norint važiuoti dinamiškai, tenka laikyti didesnes nei 1750 apsukas - kitu atveju būdavo gana stipriai juntama turboduobė. Vertinant bendrai, ne itin kilmingas trijų cilindrų „dyzeliukas" nelabai dera su gana stilinga automobilio išvaizda.

Atsirado salono suasmeninimo galimybės

Tiesa, personalizacijos galimybių yra užtektinai - savo skoniui galima pritaikyti priekinio skydelio intarpo spalvą, taip pat jį užsisakyti su norimu atvaizdu. O man kur kas svarbiau, kad vietoje įprastų sėdynių galima užsisakyti sportiškas su integruotais galvų atlošais - jos ne tik atrodo itin dailiai, bet ir jose sėdima žemiau, taip pat sėdynės turi geresnį šoninį prilaikymą. Drauge su visomis kryptimis reguliuojamu vairu, tai leidžia rasti idealią sėdėjimo vietą prie vairo.

Antroje sėdynių eilėje vietos pakas dviem - jos čia nėra ypatingai daug, bet tai įprasta šioje klasėje. O nulenkus sėdynių nugarėles, 330 l talpos bagažinė padidės iki 1110 l. Pačioje bagažinėje yra patogūs kabliukai pasikabinti pirkinių maišeliams, taip pat specialios nišos ir laikikliai įvairiems daiktams. Kaip ir ankstesniame modelyje, bagažinėje sumontuotas antras dugnas, kurį galima pakelti ir bagažinę padalinti į du aukštus. Iš didesnių trūkumų - nulenkus galinių sėdynių atlošus bagažinės dugnas bus nelygus.

Išvada

Lietuvoje automobilio kaina bus žinoma po kelių savaičių. Bet galima neabejoti, kad tai bus vienas geriausių pasirinkimų kainos ir kokybės bei išliekamosios vertės kategorijoje. Džiugina, kad ir anksčiau šaunia važiuokle ir puikiu elgesiu kelyje pasižymėjęs modelis neprarado šių savybių. Papildomų taškų naujam „Fabia" pridėjo dailesnė išvaizda, ryškesnės spalvos ir didesnės suasmeninimo galimybės. Todėl nėra jokių abejonių, kad naujasis „Škoda Fabia" modelis pritrauks dar daugiau naujų pirkėjų.

Įvertinimas 8/10

Škoda Fabia" vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1197 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 81 kW/110 AG/4600-5600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 175 Nm/1400-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3992 mm
Plotis: 1732 mm
Aukštis: 1467 mm
Važiuoklės bazė: 2470 mm
Svoris: 1129 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,4 s
Maksimalus greitis: 196 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 110 g/km
Bagažinės tūris: 330/1150 l
Kaina: kol kas nežinoma