Radijo stočiai „Laisvoji banga“ Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro pavaduotojas Tomas Rudzkis sakė, kad šią problemą galima išspręsti laikinai sustabdžius TP draudimo poliso galiojimą.

„Įstatymas numato galimybę TP valdytojui, kuris nenaudos autombilio ilgesnį nei mėnesio laikotarpį , parašyti prašymą draudimo įmonei, kad ši sustabdytų draudimo įmokų mokėjimą. Jei TP valdytojas deklaruoja, kad TP neeksplotuos mėnesį ar ilgiau, už tą laikotarpį draudimo įmokos nemokamos. Tačiau jei draudimas apmokėtas metams, tai draudimas pratęsiamas analogiškam laiko tarpui, per kurį TP buvo nenaudojama. Pavyzdžiui, jeigu transporto priemone valdytojas nesinaudoja nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d., t.y. 5 mėnesius, jo draudimas pratęsiamas 5 mėn. skaičiuojant nuo balandžio 1 d.“ , - kalbėjo pašnekovas.

Specialisto teigimu, toks draudimo poliso sustabdymas matomas ir VĮ „Regitra“ sistemoje. „Nelaikoma, kad automobilis yra nedraustas, todėl jo leidimas dalyvauti eisme nestabdomas ir transporto priemonė neišregistruojama. Tik norėčiau priminti, kad išregistravimas siejamas ne tik su privalomo civiliniės atsakomybės draudimo nebuvimu, bet ir su technine apžiūra ir kitais dalykais“ , - kalbėjo pašnekovas.

Pasak T. Rudzkio,papildomai įrodinėti, kad TP nurodytą laikotarpį bus neeksplotuojama, TP valdytojui nereikės. „Draudimo sistema veikia įstatymo numatytuose rėmuose ir remiantis pasitikėjimo principu. Dėl to pakanka TP valdytojo deklaravimo, kad TP bus neeksplotuojama tam tikrą laikotarpį. Tačiau, jei tuo laikotarpiu TP pakliūtų į eismo įvykį, draudikas imtųsi atitinkamų veiksmų“ , - kalbėjo specialistas.

„Jei TP patenka į eismo įvykį tuo laikotarpiu, kuomet TP turėjo būti neeksplotuojama, o vairuotojas yra eismo įvykio kaltininkas, draudikas nukentėjusiam atlygins nuostolius, tačiau vėliau sumokėtą sumą išieškos iš kaltininko“ , - teigė T. Rudzkis.