Vienas lankytojas tyrime dalyvaujančiose svetainėse vasario mėnesį vidutiniškai praleido 6 val. 12 min., t. y. 50 min. ilgiau, nei lapkričio mėn.

Tyrimas atliekamas pagal interneto tyrimų bendrovės "Gemius" sukurtą metodologiją. Vasario mėnesį gemiusAudience tyrime Lietuvoje dalyvavo 56 labiausiai lankomos interneto svetainės.

"Gemius" nustatė populiariausias (pagal lankytojų skaičių) interneto svetaines Lietuvoje. Rezultatams apskaičiuoti buvo naudojami duomenys iš TNS Gallup gyventojų tyrimo apie Lietuvos interneto vartotojus.






2005 vasaris

SvetainėsLankytojai (realūs vartotojai)Peržiūrėta puslapiųPasiekiamumas
1 Delfi5163184793634769.42%
2 One3908872898379952.55%
3 Takas3492671189635646.96%
4 Omni236231755204431.76%
5 Autoplius2078682060779927.95%
6 Ieskok1712524378297223.02%
7 Lietuvos rytas169369384940122.77%
8 Klase1566181123093821.06%
9 Draugas1511952002549920.33%
10 Jippii145401613703819.55%

Šaltinis: gemiusAudience, 2005 m. vasaris

2004 lapkritis

SvetainėsLankytojai (realūs vartotojai)Peržiūrėta puslapiųPasiekiamumas
1 Delfi5288844521545368.88%
2 One3992302682090752.00%
3 Takas3353001034169143.67%
4 Omni244297726813431.82%
5 Ieskok1755224419806322.86%
6 Lietuvos rytas162244388342821.13%
7 Jippii145392531720018.94%
8 Autoplius1412561655592218.40%
9 Klase136786947856417.82%
10 Draugas127831555480216.65%

Šaltinis: gemiusAudience, 2004 m. lapkritis

Vasario mėnesio rezultatai rodo, kad, palyginti su 2004 m. lapkričio mėn., populiariausiųjų svetainių dešimtuko dalyviai pagal didžiausią interneto lankytojų (realių vartotojų) skaičių nepasikeitė – jame išliko tie patys portalai.

Sparčiausiai (pagal lankytojų skaičių) augo portalų, buvusių lapkričio mėnesį dešimtuko apačioje, lankomumas (autoplius, klase ir draugas; atitinkamai 47%, 14% ir 18% augimas). Visgi jiems nepavyko aplenkti lyderių ketvirtuko (delfi, one, takas, omni), nors net trijų iš jų lankomumas per žiemą šiek tiek sumažėjo.

Pirmaujančių svetainių ketvirtukas nesikeičia nuo gemiusAudience tyrimo pradžios 2004 m. rugpjūčio mėn.

Pažymėtina, kad dešimt pirmaujančių svetainių pasiekia net 97% visos tyrime dalyvaujančių svetainių auditorijos.

Interneto tyrimų bendrovės Gemius sukurta gemiusAudience metodologija suteikia galimybę ne tik pamatuoti svetainių auditorijos dydį ir lankymo intensyvumą, bet ir nustatyti svetainės lankytojų socio-demografinį profilį. Rezultatams apskaičiuoti buvo naudojami ir duomenys iš TNS Gallup gyventojų tyrimo apie Lietuvos interneto vartotojus.

Nustatyta, kad didesniąją dalį Lietuvos interneto vartotojų sudaro asmenys nuo 15 iki 24 metų - jie atstovauja beveik pusę visų mūsų šalies interneto vartotojų. Aktyvūs interneto vartotojai yra ir 25-34 metų amžiaus asmenys, jų dalis bendroje auditorijoje – 20 proc. Pažymėtina, kad 15-24 ir 25-34 metų amžiaus vartotojai praleido ir daugiausia laiko internete lyginant su kitais – vidutiniškai apie 6,5 val. per tyrimo laikotarpį.

Tarp Lietuvos interneto vartotojų vasario mėn. buvo 53 proc. vyrų. Bet, kaip parodė gemiusAudience tyrimas, aktyvesnės interneto vartotojos buvo moterys. Internete jos praleido vidutiniškai 6 val. 28 min., tuo tarpu vyrai naršė vidutiniškai 30 min. mažiau.

Vieno tinklalapio peržiūrai daugiausia laiko skiria vyresni nei 55 metų internautai (vidutiniškai 1 min 25 s) ir asmenys su aukštuoju išsilavinimu (vidutiniškai 1 min 18 s). Tuo tarpu daugiausia tinklalapių per mėnesį peržiūrėjo asmenys su pradiniu arba viduriniuoju išsilavinimu (atitinkamai 346 ir 357 tinklalapiai per sausio mėn.)

Dauguma internautų yra išsilavinę žmonės – tik ketvirtadalis iš visų neturi viduriniojo išsilavinimo, bet beveik trečdalis turi aukštąjį arba nebaigtą aukštąjį išsilavinimą. Moksleivių (nuo 15 metų) ir studentų dalis bendroje interneto vartotojų auditorijoje - net 39 procentai. Beveik tiek pat yra aukščiausio ir vidutinio lygio vadovų bei specialistų ir tarnautojų kartu paėmus.

Lietuvoje internetas prieinamas įvairias pajamas gaunantiems asmenims. Beveik pusė internautų – asmenys, kurių grynosios pajamos per mėnesį neviršija 600 Lt. Net 66 proc. internautų naudojasi internetu namuose, dar 12 proc. – pas draugus, pažįstamus. Didelė dalis interneto vartotojų juo naudojasi ir darbe – 43 proc.

Tarp interneto vartotojų mažai naujokų. gemiusAudience tyrimo duomenimis, net 76 proc. internautų naudojasi juo metus arba daugiau.

Internetas vis dar lieka didžiųjų Lietuvos miestų gyventojų žiniasklaidos ir bendravimo priemone. Net pusė internautų yra iš Vilniaus arba Kauno. Tik 5 proc. internautų yra iš kaimo tipo gyvenviečių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją