Kaip radijo stočiai „Laisvoji banga“ sakė vienas ralio organizatorių, AJAGS klubo vadovas Jonas Balčiūnas, šeštadienį, prieš pat ralio finišą, sportininkams teks važiuoti Druskininkų miesto gatvėmis.

„Ralio automobiliai kurorto gatvėse varžysis pirmą kartą. Anksčiau tik žurnalistų automobilių klubas čia yra organizavęs slalomo varžybas, o mes sudarysime sąlygas sportininkams užsitarnauti žiūrovų simpatijas, važiuojant ne tik žvyru, tačiau ir asfaltu“, – pasakojo ralio organizatorius.

Pasak J. Balčiūno paskutiniame greičio ruože netrūks drifto elementų.

„Gatvėse pristatysime šieno kupetų, kurias sportininkams reikės apvažiuoti, o dažniausiai posūkiai bus 150 ar 180 laipsnių kampu. Taigi slystančių ralio automobilių bus tikrai daug“, – apie paskutinį greičio ruožą pasakojo ralio organizatorius.

Nors ralio automobiliai sunkiai prilygsta galingai drifto technikai, tačiau ralio sportininkams prieš šį greičio ruožą bus leista pasikeisti padangas ir atitinkamai pasireguliuoti automobilio pakabą, kad reginys žiūrovams būtų kuo gražesnis.

Dar viena „Rally Classic 2014“ ypatybė – penktadienį netoli Druskininkų vyksiantis naktinis greičio ruožas, kurį organizatoriai pradėjo rengti dar tada, kai buvo organizuojamas „Aukštaitijos ralis“.

„Visuomet pasigirsta skeptiškų sportininkų balsų dėl naktinio greičio ruožo, tačiau dauguma pripažįsta, kad tai itin vertinga rungtis“, – „Laisvajai bangai“ sakė J. Balčiūnas.

Pasak buvusio lenktynininko, o dabar ralio organizatoriaus, naktiniame greičio ruože ekipažas susiduria su daug didesniais iššūkiais negu važiuodamas dieną.

„Pirmiausia labai sumažėja matomumas, nors ir montuojamos papildomas lempos, labai daug priklauso ar jos gerai pritvirtintos, ar nevibruoja. Naktiniame greičio ruože, dėl sumažėjusio matomumo, itin svarbus pasidaro šturmano darbas, nes vairuotojas nemato, kas jo laukia kelyje už posūkio ar už tramplino“, – sunkumus važiuojant sportininkams naktį vardino pašnekovas.

Šturmanams automobilyje stenogramą tenka skaityti pasišviečiant lempute, todėl atsiranda nemažai šalutinių faktorių – pasunkėja orientacija trasoje, po kiekvieno staigesnio automobilio smūgio lemputė gali išsijungti, pakrypti šviesos srautas.

„Ekipažo nariai turi labai gerai vienas kitą suprasti ir būti susikaupę“, – apibendrino J. Balčiūnas.

Ypatingas emocijas stebėdami ralį naktį išgyvena ir žiūrovai, nors ir negalima lengvai pamatyti, kaip automobiliai įveikia posūkį, tačiau atbunda kiti pojūčiai.

„Žiūrovai ralį pradeda justi širdimi ir visu kūnu, nes matydami tik artėjančio automobilio šviesas, jie girdi kaip dirba variklis, kur automobilis slysta posūkiuose, net gi, kur vairuotojas padaro klaidą. Įspūdingai atrodo ir žiūrovų zonose blyksinčios fotoaparatų blykstės“, – apie naktinio ralio stebėjimo romantiką pasakojo J. Balčiūnas.

Kartu „Rally Classic 2014“ organizatorius pabrėžė ir tai, kokia svarbi raliuose žiūrovų etika. Žiūrovai turėtų nelįsti į trasą, neperžengti „Stop“ juostų, o, atvykę į greičio ruožus, automobilius statyti tik vienoje kelio pusėje, apsuktus priekiu išvažiavimo kryptimi.

„Tai nėra ralio organizatorių užgaida. Kelias, kuriuo atvyksta žiūrovai ir kuriame leidžiama statyti automobilius, nelaimės atveju naudojamas kaip evakuacinis, todėl turi būti sudarytos sąlygos visiems specialiosios paskirties automobiliams – greitosios, gaisrinės, policijos, pravažiuoti be trukdžių“, – pasakojo J. Balčiūnas.