„Nepaisant to, kad automobilių detalių vagysčių šalyje sumažėjo beveik 20 proc., uostamiestyje šių nusikaltimų mastas išaugo 53 procentais. Šiemet per šešis mėnesius Klaipėdoje jau užfiksavome daugiau nei pusšimtį transporto priemonių dalių vagysčių – dukart daugiau, nei per atitinkamą praėjusių metų laikotarpį. Ir nors daugiausia mūsų klientų dėl apvogtų transporto priemonių kreipiasi iš Vilniaus ir Kauno (per pusmetį po 200 klientų nukentėjo), šiemet Vilniuje ir Kaune tokių vagysčių sumažėjo trečdaliu“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Pasak jo, Klaipėdoje, kaip ir kituose miestuose, ilgapirščiai dažniausiai kėsinasi į šias išorės kėbulo dalis: automobilio statymo sistemas, apdailos groteles, veidrodėlius, jų stiklus, žibintus, apdailos juostas, duris ir buferius. Be to, vagys taip pat dažnai įsilaužia ir į automobilio saloną: išlupa oro pagalves, gamyklines magnetolas bei navigacines sistemas. Šiais metais taip pat pastebima nauja „mada“ – vagiami „Volvo XC90“ veidrodėliai ir priekiniai žibintai. Tiesa, Klaipėdoje, priešingai nei visoje Lietuvoje, vagysčių daugiau, bet vidutiniškai vieno apvogimo metu pavagiama mažiau detalių. Vidutinė žala Klaipėdoje yra trečdaliu mažesnė nei visoje Lietuvoje ir siekia 2100 litų.

A. Juodeikis taip pat atkreipia dėmesį, kad pastaruoju metu bendrovė užfiksavo totalinių apvogimų atvejų – vagys išrenka praktiškai visas vertingesnes detales, palikdami tik kėbulą. Tuomet savininkui nė neapsimoka automobilio remontuoti. „Nors tai reti, bet automobilių savininkams itin skausmingi atvejai“, – priduria A. Juodeikis.

Dažniausias vagių masalas – „Volkswagen“ ir „Toyota

Vagiamiausios transporto priemonės Lietuvoje nesikeičia jau keleri metai. Tai „Volkswagen“ ir „Toyota“, kurių šalies keliuose taip pat važinėja daugiausiai. „Kadangi šių automobilių miesto gatvėse yra gausu, jų savininkai statistiškai dažniau nei kitų modelių vairuotojai papuola į eismo įvykius, dėl to kyla poreikis šias transporto priemones remontuoti, pirkti pigesnes – padėvėtas detales. Taip susidaro reguliari paklausa įsigyti naudotas detales, kuriomis „pasirūpina“ ilgapirščiai“, – teigė A. Juodeikis.

Šiais metais didžiausios ne gyvybės draudimo bendrovės žalų specialistai taip pat registruoja dažnesnius išpuolius prieš „Honda“ savininkų vairuojamas transporto priemones. Tai rodo, kad šių automobilių detalės bei įranga taip pat tampa paklausi juodojoje rinkoje.

„Lietuvos draudimas“ šiemet per 8 mėnesius registravo 41 automobilio vagystę, o jų savininkams atlygino apie 430 tūkst. litų nuostolių. Nors pavagiamų automobilių skaičius išlieka panašus, jų vertė sumažėjo beveik per pusę. „Ši tendencija rodo, kad šiemet vagys įsigudrino vogti pigesnius automobilius. Juos, tikėtina, išparduoda dalimis, o kėbulą priduoda į metalo laužą. Todėl skatiname vairuotojus vengti palikti automobilius ilgesniam laikui neapšviestose vietose, pasirūpinti kasko draudimu, kuris apsaugos nuo finansinių nuostolių radus apvogtą arba net pavogtą transporto priemonę“, – kalbėjo A. Juodeikis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)