DELFI redakcija sulaukė nusiskundimų, kad pirkėjai, susivilioję internetinio portalo uogos.lt pasiūlymais, nesulaukia įsigytų prekių. Apie tai dalis jų jau informavo ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Nepavyksta su atstovais susisiekti telefonu

Klientai skundžiasi, kad prekės pasiekti namus vėluoja savaites arba net daugiau nei mėnesį. Internetiniame puslapyje nurodytu telefonu niekas neatsiliepa ir pirkėjai pasimetę svarsto, ar neprarado sumokėtų pinigų. Su internetinio portalo prižiūrėtojais nurodytu telefonu nepavyko susisiekti ir portalui DELFI.

Internetinį portalą uogos.lt prižiūri UAB „NET komercija“. Įmonės direktorius Kšištofas Zachževskis savo versijos, kas yra nutikę su internetiniu portalu ir kodėl klientai nesulaukia savo prekių, portalui DELFI nepaaiškino. Vis dėlto internetinis portalas ir toliau veikia bei kviečia įsigyti prekių.

Registrų centro duomenimis, UAB „NET komercija” rugsėjo 18 d. turėjo du akcininkus. Pagrindinis akcininkas – UAB „Tipro“, tačiau su šios įmonės vienintele akcininke ir direktore Dovile Ramoškaite taip pat susisiekti nepavyko.

UAB „NET komercija“ akcininku nurodoma ir mažoji bendrija (MB) „Revipa Group“. Bendrijos vadovas Janas Zachaževskis teigė, kad prie uogos.lt portalo veiklos jis prisijungė prieš pusmetį, tačiau pats tik patyrė nuostolius.

„Aš šitoje įmonėje praradau beveik 200 tūkst. Lt. Ir kaip akcininkas, ir kaip prekių tiekėjas“, - teigė jis. Pasak pašnekovo, jis darbo su uogos.lt projektu tęsti nežada.

Paklaustas, ar pirkėjai sulauks jau įsigytų portale prekių, J. Zachaževskis sakė: „Nežinau. Nežinau, ką čia dabar daryti. Aš jau pinigų neturiu. Jau metai be algos sėdžiu dėl šito projekto. Problema ta, kad ankstesni vadovai gyveno ne pagal galimybes“.

Pašnekovas pasiūlė dėl pinigų grąžinimo kreiptis į UAB „Tipro“.

Skundų daugėja

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai teigia, kad paskutiniu metu pastebi didėjantį vartotojų skundų skaičių dėl internetinio portalo uogos.lt veiklos.

VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė teigė, kad tarnyba nuolat gauna vartotojų prašymų dėl laiku nepristatytų prekių ir negrąžintų sumokėtų pinigų.

„Tokių nusiskundimų gauname ne tik dėl UAB „NET komercija“, bet ir kitų elektroninių parduotuvių valdytojų, nors šiuo metu dėl UAB „NET komercija“ elektroninėje parduotuvėje www.uogos.lt įsigytų prekių nepristatymo į instituciją kreipiasi daugiau vartotojų nei dėl kitų el. parduotuvių“, - pripažino pašnekovė.

Gavusi skundus tarnyba juos nagrinėja ir kreipiasi į pardavėją siūlydama kilusį ginčą spręsti taikliai.

„Jeigu pardavėjas nesutinka kilusio ginčo spręsti taikiai, t. y. negrąžina vartotojui sumokėtų pinigų, VVTAT priima sprendimą, kuriuo siūlo iki nurodyto termino vykdyti pagrįstą vartotojo reikalavimą. Jeigu pardavėjas iki nurodyto termino institucijos sprendimo nevykdo – bendrovė skelbiama tarnybos puslapyje prie vartotojų teisių pažeidėjų“, - aiškino R. Pupienė.

VVTAT, sulaukus daugiau vartotojų nusiskundimų dėl UAB „NET komercija“ veiksmų, bendrovei skelbiant, kad UAB „NET komercija“ - uogos.lt yra reorganizuojama, o visos užklausos dėl pinigų grąžinimo yra registruojamos, tačiau dėl įmonės reorganizavimo, akcininkų bei vadovų pasikeitimo, pavedimai bus atlikti 1-2 mėn. laikotarpiu, stebi esamą situaciją ir bendrovės veiksmus.

Registrų centro duomenimis, bendrovės akcininkai ir vadovas paskutinį kartą keitėsi 2013 m. gruodžio mėnesį.

„Nustačius bendrovės nusikalstamus veiksmus, tarnyba kreipsis į teisėsaugos institucijas“, - sakė tarnybos atstovė.

R. Pupienė pastebėjo, kad pardavėjas prekes klientui turi pristatyti per 30 d., nebent kitaip yra nurodyta kupone, sutartyje. 

Jeigu pardavėjas nevykdo savo pareigos pristatyti daiktus per sutartyje nurodytą terminą, vartotojas turi kreiptis į pardavėją raštu, pateikdamas reikalavimą pristatyti daiktus per papildomą protingą terminą, atsižvelgdamas į aplinkybes. 

Jeigu pardavėjas nepristato daiktų per vartotojo nustatytą papildomą terminą, pastarasis turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, pareikalauti grąžinti sumokėtus pinigus ir atlyginti kitus tiesioginius nuostolius, patirtus dėl pardavėjo sutartinių įsipareigojimų nevykdymo. Jeigu daiktų pristatymas po sutartyje nurodyto termino vartotojui netenka prasmės, jis turi teisę nedelsdamas vienašališkai nutraukti sutartį.

Paklausta, kaip perkant internetu nenudegti ir patikrinti internetinės parduotuvės patikimumą, R. Pupienė atsakė: „Geriausia apsaugos priemonė nuo tokių atvejų – vartotojų budrumas. Kiekvienas vartotojas turi būti pakankamai atidus ir sumanus, aklai nepasitikėti pardavėjų siūlomomis žemomis kainomis ir nepervesti pinigų, nepasidomėjus informacija apie verslo subjektą ir jo vykdomą veiklą. Be to, internete galima pasitikrinti, ar bendrovė nėra vartotojų pažeidėjų sąraše, bankrutuojanti, ar elektroninėje parduotuvėje pateikta išsami informacija apie verslo subjektą“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (198)