Šio laivo užsakovas – Klaipėdos universitetas. 33,5 mln. litų vertės mokslinių tyrimų laivą „Mintis“ šiek tiek ilgiau nei metus statė „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ specialistai.

Pastatytas naujas laivas pirmadienį buvo sėkmingai nuleistas į vandenį. Jis dar porą mėnesių bus testuojamas – atliekami įrangos tikrinimo darbai.

Lapkritį planuojamos laivo krikštynos, jam oficialiai bus suteiktas vardas.

„Tai istorinis momentas ne tik Lietuvai, kuri pirmą kartą pastatė tokį mokslinių tyrimų laivą. Tai istorinė diena ir Klaipėdos universitetui, kuris dabar jau tikrai galės pasukti į tikro jūrinio universiteto pusę“, – teigė švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Numatoma, kad laivas „Mintis“ bus naudojamas tiek moksliniams tikslams, tiek įvairių jūrinio sektoriaus veiklų poreikiams tenkinti. Juo bus galima atlikti jūrinės aplinkos monitoringą, žuvų išteklių tyrimus, reaguoti į taršos incidentus, vykdyti palaidoto cheminio ginklo rajonų taršos monitoringą.

Neabejojama, kad šis laivas prisidės ir prie jūrų ūkyje planuojamų stambių infrastruktūros projektų.

Laivas suprojektuotas ir pastatytas taip, kad juo būtų galima plaukioti iki 200 mylių atstumu nuo kranto, vėjo greičiui siekiant iki 20 metrų per sekundę, o bangų aukščiui – 3,5 metro. Itin dideli reikalavimai buvo keliami laivo triukšmui ir vibracijai, kad mokslininkams būtų patogu dirbti.

Klaipėdos universiteto naujasis rektorius Eimutis Juzeliūnas garsiai svarstė, jog universitetas ne tik pats naudosis šiuo laivu, bet jį ir nuomos, nes reikės užsidirbti, nes laivo eksploatacija nėra pigi.

Pirmosios ekspedicijos šiuo laivu numatytos kitų metų pradžioje.

Bendrovės „Vakarų laivų gamykla“, kurios dukterinė įmonė yra „Vakarų Baltijos laivų statykla“, generalinis direktorius Arnoldas Šileika džiaugėsi ir tokiu užsakymu pastatyti laivą, ir tuo, kas jis sėkmingai buvo įvykdytas.

„Tai, matyt, pirmasis po kokių 20 metų Lietuvai statytas laivas“, – bandė prisiminti A. Šileika.

Anot jo, statybos nebuvo lengvos, jos tapo iššūkiu. „Šitas laivas nebuvo pats sudėtingiausias statyti mūsų bendrovės istorijoje, tačiau jis labai inovatyvus ir unikalus tuo, kad yra katamaras. Be to, jame sumontuota labai galinga jėgainė, jis aprūpintas pačia naujausia ir moderniausia moksline įranga, navigacijos sistema. Didžiausias iššūkis buvo tai, kad laivas savo gabaritais nėra didelis, o jame reikėjo sumontuoti labai daug įrangos“, – teigė A. Šileika.

Jis jau ir anksčiau vylėsi, kad šio mokslinio laivo statybos gali tapti impulsu sulaukti daugiau užsakymu statyti laivus iš Lietuvos kompanijų. „Ir paklausimų jau turėjome nemažai, lauksime, ar bus užsakymų. Manau, kad Lietuvos kompanijos pradės statyti laivus, pavyzdžiui, Uosto direkcija planuoja statyti žemsiurbę, kiti domisi galimybėmis statyti laivus, kurie gabentų krovinius Nemunu. Esame nusiteikę tikrai pozityviai“, – tikino A. Šileika.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)