Klaipėdos teritorinėje darbo biržoje gautas pranešimas, kad grupės darbuotojų atleidimas planuojamas bendrovėje „Klaipėdos laivų remontas“. Nuo lapkričio 1-osios numatoma atleisti 20 žmonių. Priežastys – įmonės struktūros pertvarka ir 41,5 proc. sumažėjus planinei apyvartai.

„Realiai darbo neteks 12 žmonių, nes dar aštuoni naikinami etatai nėra užimti. Kadangi planuojama mažesnė apyvarta, reikia sumažinti iš išlaidas, todėl ir ėmėmės pokyčių įmonės struktūroje. Kai kurie padaliniai bus sujungti, todėl ir reikės mažiau darbuotojų. Tačiau darbo neteks tik administracijoje dirbantys žmonės. Tie, kurie remontuoja ar stato laivus, nė vienas nebus atleistas“, – tvirtino bendrovės „Klaipėdos laivų remonto“ direktorius Alvydas Butkus.

Jo teigimu, pastebima tendencija, jog kasmet mažėja užsakymų remontuoti laivus, nes šioje rinkoje yra didelė konkurencija.

„Ventspilis, Liepoja, Talinas, Lenkijos uostai – visi jie siūlo remontuoti laivus beveik tokiomis pačiomis kainomis, kaip ir mes, todėl paslaugų kaina jau nebėra tas faktorius, kuris lemia, kokią remonto įmonę pasirinks klientas. Jie dabar jau pageidauja, kad už paslaugas sumokėtų po dviejų ar trijų mėnesių, kai baigiamas remontas. Mes tiek laukti negalime, todėl laimi tų uostų įmonės, kurios gali palaukti atsiskaitymų, turi pakankamai apyvartinių lėšų“, – dėstė A. Butkus.

Jo žodžiais, laivų remonto įmonėje labai juntamas ir sezoniškumas. „Iki lapkričio užsakymų dar turime nemažai, tačiau vėliau jų bus tik vienas kitas. Kelerius metus sugebėjome kažkaip išgyventi, tačiau dabar atėjo laikas, kai reikia mažinti išlaidas, o tai ir reiškia, kad būtina pertvarkyti įmonės struktūrą ir atleisti dalį darbuotojų“, – aiškino „Klaipėdos laivų remonto“ direktorius.

Jis buvo atviras: „Jei gautume itin didelių užsakymų, tokių nemalonių permainų nereikėtų. Pavyzdžiui, praėjusiais metais remontavome Klaipėdos simbolį – burlaivį „Meridianą“. Užsakymas buvo didelis, siekė kelis milijonus litų, todėl ir nebuvo problemų. O dabar tokių užsakymų trūksta, gauname tik gana smulkių“.

Dažniausia, anot A. Butkaus, „Klaipėdos laivų remonto“ darbuotojai remontuoja mažuosius laivus iš įvairių šalių, bet nemažai jų yra iš Lietuvos.

„Nors Lietuva savo laivyno beveik nebeturi, tačiau paremontuojame pasieniečių, Karinių jūrų pajėgų, Uosto direkcijos laivus“, – kalbėjo pašnekovas.

Jo teigimu, įmonė dairosi didelių užsakymų, dalyvauja įvairiuose projektuose, kurių laimėtojai statytų ar remontuotų istorinius laivus, tačiau kol kas džiugių žinių sulaukiama nedaug.

„Situacija tikrai nėra prasta. Tačiau mūsų įmonės apyvartos daugiau nei 50 proc. sudaro pajamos būtent iš laivų remonto. Kai jos mažėja, tenka ieškoti išeičių“, – tvirtino A. Butkus.

„Klaipėdos laivų remontas“ taip pat dar agentuoja į Klaipėdos uostą atplaukiančius laivus, administruoja Kruizinių laivų terminalą, Danės krantines, Pilies uostelį, kuriame švartuojasi jachtos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (173)