Apibendrinimas to, ką noriu pasakyti, skambėtų taip „skūpus moka du kartus“, o „durnių ir bažnyčioj muša“... Man keista, kaip žmonės, turėdami gerą išsilavinimą ir uždirbdami ne minimalią algą, naiviai tikisi, kad pasamdžius eilinį „chronių“ su pigiais įrankiais, jis padarys darbą taip pat kokybiškai, kaip rimtas meistras, per dieną uždirbantis nuo 300 Lt...

Apie „chronius“. Vieša paslaptis, kad jei rankos auksinės, tai ir gerklė ne prastesnė. Nesąmonė! Yra negeriančių meistrų, bet jiems mokamas ir atitinkamas atlygis, o ir eilėje tenka palaukti. Kitas dalykas – įrankiai: manau, daug ką parodo meistro įrankiai. Pavyzdžiui, ar įrankių dėžė yra iš prekybos centro, neaišku kokiu pavadinimu, ar, tarkim, „Stanley“. Ar liaudyje vadinama „bulgarkė“ – už 50 Lt, ar už 300 Lt ir t.t. ir pan. Geriantys neperka brangių įrankių, nes vis tiek juos pragers...

Apie užsakovus. Labai dažnai žmonės patys tiksliai nežino, ko nori, arba mano esantys visažiniai, todėl ne veltui mes turime tris milijonus krepšinio trenerių, statybininkų, gydytojų ir visokių specialistų. Supraskite, kad visi vertina savo laiką ir pastangas, tad niekas nemokamai nevažiuos, nei „apžiūrėti“, nei į parduotuvę medžiagų pirkt.

Jei norite, kad atliktų darbus greitai ir kokybiškai, tai mokėkite. Tuomet meistras dirbs pas jus ir visą dėmesį skirs jums, o ne valandą padirbęs lėks į antrą, trečią ar devintą objektą... Kur gerai moka, kur šeimininkai nepriekabiauja be reikalo ,nesikabinėja bei nestovi už nugaros, ten yra gerai ir greitai dirbama. Dažnai būna, kad šeimininkai patys girdo darbininkus. Ne kartą esu išvadintas ligoniu, nes negeriu...

Mažas patarimas: pasidomėkite, kokios yra darbų kainos. Pavyzdžiui, kondicionieriaus montavimo. Orientuokitės į vidurkį. Tada paklauskite pasirinkto meistro kainos ir paprašykite argumentuotai paaiškinti, kodėl, tarkim, jis montuoja už 800 Lt, o ne už 299 Lt. Atrodo, kaina skiriasi tris kartus, bet ji yra mokama už kokybiškai atliktą darbą ir nesujauktus namus. Meistras, montuojantis pigiausiai, tikrai nesivargins galvoti, kur geriausia įrenginį pakabinti, kaip paslėpti vamzdelius ar juos tinkamai išvedžioti neužlaužiant. Kiti galimi niuansai apie kondicionierių montavimą: jei į montavimo kainą įskaičiuojamos ir medžiagos, tai gali būti naudojamos pačios pigiausios medžiagos ar jų atliekos. Pavyzdžiui, laidas silpnesnis, nei rekomenduojamas, o freono vamzdeliai suvirinti is kelių daliu. Kiekvienas virinimas – papildoma rizika, kad bus praleidžiamas freonas. Taip pat labai abejoju, ar bus tikrinamas sistemos sandarumas ir pan. Dėl šių dalykų geriausiu atveju sistemą pildysite kitą sezoną, o blogiausiu – teks viską permontuoti iš naujo.

Tai tas pats, kas buvo rašyta straipsnyje, kur nuo vonios sienos nukrito pusė plytelių. Pagalvokite patys: visi nori valgyt skaniai ir sočiai, tad jei pigiai dirbi, turi arba labai „chaltūrinti“, arba vogti, kad per dieną uždirbtum padorią sumą. Kitas variantas – kai suma už darbus yra didesnė, tuomet ir skubėti akis išdegus nereikia, ir darbus galima atlikti geriau ir kokybiškiau.

Patarimas – sudarinėkite sutartis, kuriose viskas bus smulkiai aprašyta ar samdykite bendroves, bet tik tas, kurios moka PVM. Tuomet už darbus mokėsite bent du kartus brangiau, bet turėsite garantijas ir būsite tikri, kad bus iš ko išsireikalauti žalą. Ir pabaigai, visiems – tiek užsakovams, tiek rangovams – linkiu kantrybės ir pagarbos vieni kitiems, bei didesnio atidumo renkantis, kas darys ir kaip darys. Tuomet, manau, mažiau būtų straipsnių šia tema.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Mintyse kirba mintis atnaujinti namus? Jau įsivaizduojate, kaip įžengsite į šviežiai nudažytomis sienomis kvepiantį kambarį? Ruošiatės namo statybai ir kurpiate planus, kaip po veją lakstys Jūsų vaikai? Palaukite. Ne vieno patirtis sako – remontas ir statybos yra visai ne toks malonus dalykas, koks atrodo iš pirmo žvilgsnio.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad statybose į klientą žiūrima kaip į pinigų maišą ir beveik kiekvienas siekia iš to pasipelnyti. Dauguma žiūri savo kišenės, o ne kliento interesų“, - DELFI yra pasakojusi Vaida.

Tikriausiai ne vienas yra girdėjęs istorijų ir apie remonto vietoje vykstančius vakarėlius, vis atidedamus darbus, netinkamas medžiagas ar sandėliuose dingstančius reikiamus daiktus. O gal atvirkščiai – esate tikri remonto aistruoliai, nuolat atnaujinate savo namus ir su apgavystėmis nesate susidūrę?

Prašome Jūsų – padėkite išsklaidyti arba patvirtinti mitą apie tai, kad „remonto negalima užbaigit, o tik jį sustabdyti“ ar kad visi jį atliekantys darbininkai siekia apsukti aplink pirštą.

Vienos istorijos autoriaus laukia puikus prizas namams – dvi knygos: R. Aidietės „Sutažo fantazijos“ ir R. Laužiko „Istorinė Lietuvos virtuvė“.

Konkurse galite dalyvauti iki rugsėjo 12 d. trimis būdais – siųsdami laiškus el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Remontas“, ar naudodamiesi nuorodomis žemiau. Nepamirškite nurodyti el.pašto adreso!

Savo mintimis taip pat galite pasidalinti čia: