Su problemomis tenka susidurti net ir tiems, kurie neturi tiesioginių reikalų su techninės apžiūros kontrolieriais ar „Regitros“ darbuotojais, t.y. naujų automobilių pirkėjams. Į DELFI kreipęsis Eivydas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad liepos mėnesį iš Klaipėdoje veikiančių „Škoda“ atstovų įsigijo naują „Octavia“ automobilį. Beveik du mėnesius pasidžiaugus pirkiniu, rugpjūčio pabaigoje jį pasiekė netikėta žinia: naujam automobiliui panaikintas leidimas dalyvauti eisme.

„Mašiną pirkome lizingu, o tokiu atveju naujas automobilis yra privalomai apdraudžiamas ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimu. Be abejo, prieš pasiimant automobilį, jis buvo užregistruotas ir jam buvo išduotas techninės apžiūros talonas, lipdukai. Kaip man yra žinoma, naujiems automobiliams techninė apžiūra nėra privaloma, nes trejus metus už jo techninę būklę garantuoja automobilio gamintojas. Neatsižvelgiant į tai, naujai „Škodai“ techninė apžiūra buvo atlikta, esą taip bus ramiau ir geriau. Automobilis puikus, bet mūsų šeimos džiaugsmą aptemdė gautas oficialus įspėjimas iš VĮ „Regitra“ apie tai, kad mūsų naujutėlei „Octavia“ panaikintas leidimas dalyvauti automobilių eisme, nes „Regitra“ yra gavusi pranešimą, kad automobiliui nėra atlikta techninė apžiūra ir ji neturi galiojančio civilinės atsakomybės draudimo“, – piktinosi klaipėdietis.

Paskambinus į „Regitrą“, jis buvo informuotas, kad įvyko klaida. Vairuotojui buvo pranešta, kad bus bandoma tai ištaisyti, taip pat patarta po kelių dienų pasitikrinti internete, koks yra jo automobilio statusas. Eivydą mažai paguodė iš „Regitros“ darbuotojų sužinota informacija, kad tai nėra vienintelis atvejis, kai per klaidą pranešama apie automobiliui panaikintą leidimą dalyvauti eisme.

„Viską suprantu ir žinau apie galimus kompiuterinių sistemų sutrikimus, bet nerimas išliko. O kur garantijos, kad viskas bus atstatyta ir aš galiu ramiai sau važinėti savo automobiliu. Ir kur garantijos, kad kurią dieną negausiu kokio nors pranešimo iš, tarkime, antstolių ar kitų institucijų, kad mano automobilis yra konfiskuojamas ar kažkas panašaus“, – svarstė vyras.

Sistemos klaida

VĮ „Regitra“ primena, kad leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme sustabdymo procedūra taikoma nuo liepos 1 d., kai įsigaliojo Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos.

Ši procedūra taikoma nustačius, kad neatlikta ar negalioja transporto priemonės privalomoji techninė apžiūra arba kad transporto priemonė neapdrausta transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu.

Informaciją apie tai „Regitra“ gauna iš Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų ir Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazių.

„Deja, dėl informacinių sistemų sąveikos nesklandumų pastaruoju metu kai kurie duomenys buvo negauti, todėl klientus pasiekė klaidingas pranešimas apie transporto priemonės leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymą. Įmonė atsiprašė dėl klaidos ir kreipėsi į minėtus klientus, prašydama klaidingus pranešimus laikyti negaliojančiais.

Taip pat pasitaikė atvejų, kai į mus kreipėsi klientai, tvirtindami, jog jie išties turi privalomąjį draudimą, tačiau gautais Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazės, kurią tvarko Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras, duomenimis, ji yra nedrausta. Draudikų atstovai informavo, kad tokiais atvejais dėl draudimo duomenų patikslinimo gyventojams reikėtų kreiptis tiesiai į draudikus, kad biuro duomenų bazėje informacija apie galiojantį draudimo liudijimą būtų nurodyta“, – DELFI sakė „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)