DELFI redakcijai parašęs skaitytojas pasakojo, kad jis atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos ir užsienio degalinėse į tą patį baką galima įpilti skirtingą kiekį dujų. Vyras metus dirbo Vokietijoje ir svečioje šalyje važinėjo savo automobiliu. Jam teko dujas pilti Lietuvoje, Lenkijoje ir Vokietijoje.

„Mano automobilio dujų įrangos balionas turi apsauginį slėgio vožtuvą: į balioną neįmanoma pripilti daugiau nei 45 litrų dujų, pasiekus šį kiekį vožtuvas užsidaro. Taip parašyta dujų techniniame pase. Tačiau tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje pilantis įvairiose degalinėse išeina pripilti tarp 55-59 litrų dujų, iki vožtuvo užsidarymo. Vokietijoje bet kurioje degalinėje daugiau nei 45 litrų pripilti neįmanoma – kaip ir turėtų būti, vožtuvas užsidaro tiksliai, skiriasi nebent skaičiai po kablelio“, – pasakojo vairuotojas.

Rodos, būtų galima džiaugtis, kad Lietuvoje, kur degalų kainos mažesnės, pavyksta į baką sutalpinti daugiau dujų, tačiau jis pastebėjo, kad su pilnu baku nuvažiuoja tiek pat, nepaisant to, ar degalai buvo „vokiški“, ar „lietuviški“.

„Važiuodavau daug kartų ir skirtingais metų laikais. Mano automobilis nėra naujas, o dujų įrangai – apie 4 metai, ji ketvirtos kartos, reguliariai prižiūrima. Buvau net užsukęs pas dujininkus, nes galvojau kad kažkas negerai su mano įranga. Tačiau vis tiek Lietuvoje prisipilu apie 55 litrus dujų, važiuoju per Lenkiją, ten tas pats, o tik kirtus sieną su Vokietija mano dujų balionas staiga „sumažėja“ ir tiksliai atitinka techninę charakteristiką“, – negalėjo atsistebėti vyras.

Jis pasakojo, kad kelis kartus bandė šį klausimą užduotį skirtingose degalinėse Lietuvoje, bet visur gaudavo panašius atsakymus: „Pas mus viskas patikrinta metrologijos tarnybų“, „Pas mus geresnės dujos“ arba „Taip yra dėl didesnio slėgio“.

Maksimali paklaida – 1 proc.

Apie šią DELFI skaitytojo problemą išgirdę specialistai taip pat kraipė galvas negalėdami patikėti, kad taip iš tiesų yra. Automobilių dujų įranga prekiaujančios bendrovės „Vilokta“ technikos vadovas Henrikas Skočikas teigė suprantantis, jog vairuotojas bando įžvelgti Lietuvoje ir Lenkijoje veikiančių degalinių neskaidrią veiklą, vis dėlto jis nėra linkęs tikėti, kad įmanoma tokia paklaida.

Henrikas Skočikas
„Sunku patikėti, kad degalinėse galėtų būti tokia didelė paklaida, kai vietoj 45 litrų įpiltų arti 60 litrų. Tą padaryti sudėtinga netgi techniškai. Kolonėlėse leistina paklaida yra 1 proc., tai reiškia, kad nuo 100 litrų degalų bus 1 litras, o nuo 50 – 0,5 litro. Degalinės nenori patirti nuostolių net ir dėl to vieno procento, todėl jų įranga sureguliuojama tiksliai. Bijau, kad tas žmogus bus netiksliai pasižymėjęs.

Šioje srityje dirbu jau 20 metų ir kartais sulaukiu panašių klausimų, kodel į baką telpa didesnis dujų kiekis nei parašyta ant jo. Vis dėlto dažniausiai diskusijos baigiasi, kai žmonės sužino, kad dujų bakas niekada nėra užpildomas 100 proc., o tik 85 proc. Būna ir taip, kad išsiaiškiname, jog bakas yra didesnės talpos, nei įsivaizduoja patys vairuotojai“, – DELFI sakė technikos ekspertas.

Tiesa, H. Skočikas pripažino, kad degalinėse paklaida galima ne tik dėl įrangos, bet ir dėl įvairių reiškinių: „Pavyzdžiui, yra viena kolonėlė, kuri stovi nuokalnėje. Į baką įpylus dujų, pylimas sustabdomas dėl bake esančios plūdės. Tačiau automobiliui stovint įkalnėje ar nuokalnėje, plūdės padėtis keičiasi, todėl ir skiriasi įpilamų dujų kiekis, lyginant su lygiai stovinčiomis kolonėlėmis“.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, jog per ilgametę darbo patirtį pastebėjo skirtumus tarp Lietuvoje ir Vakarų šalyse parduodamų dujų kokybės.

„Vakaruose dujų kokybė geresnė. Iš ten atvažiuoja senesni automobiliai, kurių dujų įranga yra puikios būklės, filtrai švarūs. O pas mus pavažinėja pusmetį ir jau matosi pokyčiai filtruose, reduktoriuose ir pan. Taip pat ne vieną nuomonę esu girdėjęs, kad užsienyje dujas naudojantys vairuotojai pravažiuoja daugiau kilometrų su tuo pačiu kiekiu. O Lenkijoje vienoje neaiškioje degalinėje ir pačiam yra tekę užsipilti dujų, dėl kurių iškart jautėsi, kad automobilis prasčiau važiuoja“, – pasakojo bendrovės „Vilokta“ technikos vadovas.

Siūlo atidžiau prižiūrėti įrangą

Lietuvos metrologijos inspekcija nurodo, kad atliekant suskystintų dujų įpylimą, labai didelę įtaką turi automobilio dujinės įrangos tikslus veikimas, o pripildomų dujų kiekis taip pat gali priklausyti ir nuo dujų kolonėlės siurblio galingumo.

„Laiku nesuveikus apsauginiam vožtuvui (kai į dujų balioną pripilama 80 proc. suskystintų dujų) susidaro situacija, kai dujų garinė fazė pradeda susispausti, o jos vietą užima skysta fazė. Tas procesas gali tęstis iki pilno baliono užpylimo skysta faze. Tuo atveju įpiltų dujų kiekis gali viršyti maksimalų dujų kiekį. Norint išvengti tokios situacijos patartina pagal dokumentus atlikinėti dujinės įrangos nuolatinę techninę priežiūrą“, – aiškina inspekcija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (237)