Šiemet ralyje sėkmingiausiai pasirodė šeimyninis Vinco ir Gyčio Gerdžiūnų ekipažas. Tėvas ir sūnus, važiavę „Subaru Impreza“ automobiliu, nugalėjo absoliučioje įskaitoje ir laisvoje klasėje. V. Gerdžiūnas savo prizų kolekcijoje jau turi Prezidentų A. M. Brazausko ir V. Adamkaus taures, tad prieš startą kalbėjo, jog sieks tik pergalės šių metų lenktynėse.

„Tačiau šiemet laimėti buvo nepalyginamai sunkiau. Taip, kaip ir 1997 metais, pirmavau jau po pirmos varžybų dienos. Tačiau tada mano pranašumas buvo daugiau nei minutė, ir žinojau, jog reikia tik sėkmingai pasiekti finišą. Šį sykį turėjau vos kelių sekundžių pranašumą, kuris šeštadienio ryte sumažėjo iki pusantros sekundės. Vis dėlto džiaugiuosi, kad pavyko mobilizuotis.

Nors kai kas sako, kad aš esu slalomų meistras, šių metų trasa buvo tokia, jog reikėjo tikrai ne tik slalomo įgūdžių. Buvo labai daug tikrų „ralinių“ ruožų, kuriuose pavyko pademonstruoti gerą tempą ir sėkmingai pasiekti finišą. Esama tikrai laimingi, kad laimėjome, ši pergalė iškovota po labai labai sunkios kovos“, - teigė ralio nugalėtojas.

Jis nenorėjo prognozuoti, ar kitais metais vėl stos į lenktynių startą. V. Gerdžiūno teigimu, kol kas yra laiko pagalvoti, nes galima ir palaukti, kol šalis turės naują Prezidentą, o tada kovoti dėl jo taurės.

Artimiausius persekiotojus Vytį Pauliukonį ir Audronį Gulbiną („Subaru Impreza“) šių metų ralio nugalėtojai aplenkė 13,9 sek. Pastarasis ekipažas ralyje „Aplink Lietuvą“ ir 2013 metais buvo užėmęs antrą vietą. Šie lenktynininkai tapo SG 3000 klasės nugalėtojais, jiems buvo įteikta Lietuvos automobilių sporto federacijos taurė. Treti bendroje rikiuotėje ir antri SG 3000 klasėje finišavo Kęstutis Bielevičius ir Tadas Zdanavičius („Subaru Impreza“), jie nuo ralio laimėtojų atsiliko 28,3 sek.

2012 ir 2013 metais Prezidentės taurę laimėjęs Tomo Ramanausko ir Vytauto Kazeliūno ekipažas („Subaru Impreza“) šį sykį turės tenkintis 3-ia vieta SG 3000 klasėje ir 4-a bendroje įskaitoje. Į S. Daukanto aikštę ekipažas atvažiavo dūmų šleifą paliekančiu automobiliu: techninės bėdos neleido ekipažui apginti ralio laimėtojų vardo. Nugalėtojams jie pralaimėjo 1 min. 58,8 sek.

Aukštą 6-ą vietą bendroje įskaitoje užėmė ir SG 1600 klasėje nugalėjo Antanas Akučka ir Virginijus Janulevičius („Honda Civic“), labai sėkmingai pradėję ralį Darius Saulevičius ir Laima Valikonytė („Toyota Yaris“) užėmė 2-ą vietą (savo klasės nugalėtojams pralaimėjo tik 6,3 sek.), o treti šioje klasėje finišavo Domantas Aleknavičius ir Erikas Sevriukovas („Honda Civic“).

SG 2000 klasėje nugalėtojais tapo Vytautas Venclovas ir Steponas Mickevičius (BMW, 7-a vieta bendroje įskaitoje), kitas prizines vietas užėmė Dainius Sviderskis ir Andrius Saulevičius („Volkswagen Golf) ir Artūras ir Juozas Vansevičiai („Renault Megane“).
Laisvosios klasės 2-ą ir 3-ią vietas užėmė Antanas ir Benas Žiulpos („Subaru Impreza“) bei Vaidas Karašauskas ir Gintaras Vinskas („Opel Astra“).

Visą ilgesnę nei 1000 km distanciją įveikė ir veteranai, kurie pagal amžių buvo suskirstyti į tris grupes. Šių grupių nugalėtojais tapo Egidijaus ir Vilmos Paulauskų ekipažas („Subaru Impreza“, 16-a vieta bendroje įskaitoj, E. Paulauskas Prezidentės taurę yra laimėjęs 2010 m.), svečiai iš Šveicarijos Edgaras Andrė Viedmeris ir Dominikas Baumannas („Opel GT“), Regimantas Bindokas ir Povilas Neiberka (VAZ 21011), Rimgaudas Statnickas ir Rimantas Pukėnas (VAZ 2106).

Prizą sėkmingiausiai pasirodžiusiam tarptautiniame ekipažui atsiėmė Eugenijus Tumalevičius ir iš JAV atvykęs Aleksandras Chaimskis: du patyrę buvusios SSRS ralio rinktinės nariai automobiliu „Ferrari 328“ galutinėje įskaitoje užėmė 23-ią vietą.

Ralis „Aplink Lietuvą“ suteikia galimybę su sveikaisiais pasivaržyti ir neįgaliesiems lenktynininkams. Linas Četkauskas ir Airidas Šumanas („Subaru Impreza“) iškovojo nugalėtojų vardą neįgaliųjų sportininkų, kurie vairavo standartinius automobilius, grupėje, o rankinio valdymo techniką pasirinkusių neįgaliųjų kategorijoje ralį laimėjo Raimondas Milevskis ir Jonas Klastaitis („Mitsubishi Colt“). Šių įskaitų nugalėtojams be Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taurių atiteko ir Stasio Brundzos skiriami piniginiai prizai.

Vyriausiu šių metų ralio ekipažu tapo Prano Dirginčiaus ir Danieliaus Saukevičiaus duetas. Sudėjus abiejų ekipažo narių amžių – gaunami 149 metai.

„Nepamirškite pridėti 25 automobilio amžiaus metus“, - geros nuotaikos nestokojo nenuilstantys veteranai. Greta jų taurės atsiimti atėjo ir jauniausias lenktynių vairuotojas – visai neseniai 16-ą gimtadienį atšventęs Tadas Dovidaitis. Beje, su patyrusiu lenktynininku Genadijum Segaliu, kuriam šį sykį teko šturmano vaidmuo, važiavęs jaunasis sportininkas bendroje įskaitoje užėmė 17-ą vietą.

Ralį baigė 50 ekipažų, 15 automobilių finišo pasiekti nepavyko.

„Manau, kad ralis tikrai pavyko. Jis nebuvo lengvas, tačiau jau ir pats pavadinimas įpareigoja, kad sportininkai įveiktų ilgą nuotolį, o tokiose varžybose lengvų pergalių ir lengvų etapų nebūna. Mes jau svarstome, kad kitąmet reikėtų ralio distanciją pailginti dar kokiais 500 km, būtinai įtraukti į maršrutą Žemaitiją ir pajūrį, o visos lenktynės galėtų trukti 4 dienas. Tokios azartiškos kovos iki pat paskutinių paskutinio etapo metrų dėl nugalėtojo vardo nepamena net ir analogiškų varžybų senbuviai.

Varžybų trasos patiko visiems – sportininkai gyrė parinktą maršrutą ir jau kalbėjo apie ateities planus. Mes manome, kad galbūt 2015 metais varžybas rengsime pačioje rugsėjo pradžioje. Nes šiemet ralio dalyvius lydėjęs saugaus eismo karavanas susilaukė išties didelio dėmesio Kaune ir Šiauliuose, manome, kad saugos eismo akcentavimas, kai į mokyklas po vasaros atostogų grįžta jaunieji eismo dalyviai, turės dar didesnę naudą, todėl galbūt kiek keisime varžybų laiką.

Tikimės, kad ralis „Aplink Lietuvą 2015“ bus dar masiškesnis: jame varžysis ir geriausi šalies ralio meistrai, ir tie, kam tokios varžybos bus pirmas žingsnis automobilių sporte, ir tie, kas nori pamatyti kitokią Lietuvą“, - po lenktynių uždarymo kalbėjo ralį organizavusio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Rolandas Dovidaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)