Kai lėktuvui nusileidus Tel Avivo oro uoste nuomos kompanijos darbuotoja pasiūlė išsinuomoti MG 350 D, sutikau nedvejodamas, nes tai žadėjo dar vieną nuotykį.

MG automobiliai Lietuvoje yra nežinomas, o gal užmirštas dalykas, nes apie juos žinojau tik tiek, kad tai buvo Anglijos sportinių automobilių gamykla, įkurta 1920 metais, be to, visuomet žavėjausi šios markės senaisiais sportiniais automobiliukais, kurių vienas kitas yra ir Lietuvoje.

Šios markės gyvenimo kelias buvo sudėtingas, ji dažnai keitė šeimininkus. 1986 metais ji tapo Rover group nare, o 1994 metais ją įsigijo BMW gamintojai. Tačiau vokiečių kantrybė baigėsi 2000 metais, o vienas aukštas BMW atstovas po pardavimo akto atvirai pareiškė: „Per tuos metus mes taip ir nesugebėjome išmokyti britų dirbti, o ne žiūrėti futbolą ir gerti alų." Tiesa, vokiečiai nuo tų laikų dar vis valdo britaniškas Mini ir Rolls Royce markes - su jomis jiems sekasi kur kas geriau.

Taigi 2005 metais MG buvo parduota Kinijos Nanjing Automobile Group ir jai priklauso iki šiol.

350 D - automobilis, parduodamas Ukrainoje, Rusijoje, Egipte, Izraelyje ir kitose labiau nuo Lietuvos nutolusiose šalyse. Konkurentų draugijoje jis neišsiskiria ypač maža kaina, nes Ukrainoje kainuoja 13 824 dolerius, arba 35 000 litų, o Nissan Almera ten kainuoja dviem tūkstančiais dolerių pigiau.

Nors per savo netrumpą žurnalisto karjerą bandžiau šimtus įvairių šalių automobilių, tačiau tarp jų nebuvo nė vieno kino. Tik įvairiose parodose su kolegomis apžiūrinėjome šioje šalyje atsiradusius automobilius ir laidydavome pašaipias pastabas dėl prastos surinkimo kokybės, smirdinčių salono medžiagų, nuplagijuoto dizaino. Tiesa, pastaruoju metu pasirodę Qoros automobiliai privertė į juos pažvelgti rimčiau.

Pirmoji pažintis su MG 350 D buvo maloni. Tel Avivo oro uoste gavęs automobilio raktelius buvau nustebintas nuomojamo automobilio įrangos lygiu. Automobilis kvietė šviesios spalvos odiniu salonu, medžio imitacijos papuošimais ir žadėjo komfortišką važiavimą su automatine pavarų dėže, klimato kontrolės sistema, prabangia multimedijos sistema.

Ilgainiui ne viskas buvo taip gražu, kaip pradžioje. Multimedijos sistema nenorėjo nieko girdėti apie mano USB laikmenas su įrašyta muzika - formatas, tinkantis visiems europietiškiems automobiliams, kinui netiko.

Keturių laipsnių automatinė pavarų dėžė buvo bene didžiausias automobilio trūkumas. Ji nederėjo su gana silpnu 1,6 litro varikliu. Ji erzinosi, pyko, kai reikėjo greičiau pajudėti, kai reikėjo smagiau užlipti į kalną, ji vertė variklį šaukti, rėkti ir negalėjo jo priversti dirbti taip, kaip tuo metu norėjo vairuotojas. Taip prievartaujamas motoriukas sriaubte sriaubė degalus, kalnuotose vietovėse surydamas po 10 l/100 km. Vidutinės degalų sąnaudos ramios kelionės metu buvo apie 8,8-9 litrus benzino. Šių dienų technologijų kontekste, įvertinant nedidelį automobilį, gana mažą jo variklį, tai yra pernelyg daug.

Daugiau didelių trūkumų šioje mašinoje nebuvo. Salonas įrengtas patogiai, niekas jame nebarška, sėdynės geros, normali ergonomika. Apie valdymo savybes negaliu pasakyti nieko blogo, gal dėl to, kad važiavau ne testinėje trasoje, o įprastais keliais, laikydamasis vietinių eismo taisyklių. Tokiam važiavimui automobilis tiko.

Tiesa, važiuojant prastesniais keliais, kurių Izraelyje nėra daug, kiek erzino kietoka pakaba. Ir viskas. Apskritai šį kiną galiu vertinti labai gerai. Jeigu toks automobilis atsirastų mūsų rinkoje ir kainuotų mažiau nei Ford Focus ar Hyundai i30, turbūt net ir lietuvį būtų galima įtikinti, kad tai - neblogas pirkinys.

+ Dailus dizainas, kokybiškos medžiagos.

- Su varikliu nesuderinta pavarų dėžė garantuoja nemalonų važiavimą ir dideles sąnaudas.

Verdiktas: 7 iš 10. Rekomenduojame, jeigu kaina yra akivaizdžiai mažesnė už varžovų.

MG 350D 1.5
Kaina N. d.
Maks. greitis 170 km/h
0-100 km/h 13 sek.
Degalų sąn. 7,3 l/100 km
Svoris 1 280 kg
Variklis 4 cil. benzininis, 1 498 cm3
Galia 109 AG esant 6 000 aps./min.
Sukimo mom. 135 Nm esant 4 500 aps./min.
Pavarų dėžė 4 laipsnių automatinė
Varantieji ratai Priekiniai