„Nors šie automobiliai skirti ne kasdieniam naudojimui, jiems iki šiol galioja toks pat techninės apžiūros terminas kaip ir įprastoms mašinoms – dveji metai. Siekiame, kad tas laikotarpis būtų pratęstas iki dešimties metų. Neabejojame, kad ne už kalnų ir automobilio mokestis, – dėl jo istorinėms transporto priemonėms taip pat būtų daroma išimtis“, - teigė „Retromobile“ prezidentas Ramūnas Kardelis.
VKTI Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius mano, jog šiuo metu Lietuvoje istoriniams automobiliams taikomi reikalavimai ir taip gana liberalūs, tačiau neatmeta galimybės, kad ateityje tokioms mašinoms techninės apžiūros centre užteks apsilankyti kas dešimtmetį.
Šiuo metu bazinius reikalavimus technikai nustatanti Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) yra įregistravusi 145 istorines transporto priemones.
DELFI primena, kad nuo liepos 1 dienos istorinių transporto priemonių savininkams VĮ „Regitra“ išduoda naujo tipo valstybinius numerius, kurių išskirtinis požymis - rudas fonas. Istorinė motorinė transporto priemonė – tai prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms. Vis dėlto ne visi 30 metų sulaukę automobiliai, motociklai automatiškai priskiriami „istorinių“ transporto priemonių kategorijai. Metų cenzą atitinkanti transporto priemonė turi būti ne tik techniškai tvarkinga, bet ir originali. Originalumą galima suprasti ir kaip atitinkamos transporto priemonės gaminimo periodo spalvų gamos išlaikymą, autentišką variklį, autentišką važiuoklę, autentišką saloną ir dar daugybę kitų niuansų. Į Istorinių automobilių sąrašą transporto priemonė įtraukiama, jeigu komisija nustato, kad 90 proc. automobilio atitinka originalą.