Atrodo, kad 2014-ųjų Europos automobilio rinkimuose triumfavęs „Peugeot 308" neketina mažinti apsukų. Prancūzai už šio modelio versiją (jau septintos kartos) universalo kėbulu 308 SW gavo prestižinį „Red Dot Award 2014" dizaino apdovanojimą. Galėčiau lažintis, kad šiais metais PSA koncernas sulauks dar mažiausiai vieno reveranso, pavyzdžiui, už naująjį 3 cilindrų „PureTech" benzininį varikliuką.

Nors „Peugeot" šeimos naujoko gimtadienis buvo švenčiamas išpopintame Šiaurės Prancūzijos pajūryje, vėjavaikiškas emocinis fonas ir bloknote surašyti komplimentai dėl elgsenos neturi nieko bendra. Pasiruošimo atostogų maratonui rūpesčiuose paskendusiam Le Tuko miesteliui nesezoniniai atvykėliai nė velnio nerūpėjo, o darganotas oras atbaidė nuo bet kokių kurortinių pagundų. Tiesiog „Peugeot" universalas su moderniuoju jėgos agregatu gerokai pranoksta lūkesčius.

Skirtingai nei „Honda Civic Tourer", besipuikuojanti oficialiai didžiausia (624 litrų) bagažine, teoriškai 308 SW siūlo šiek tiek mažesnę (610 litrų), bet kur kas praktiškesnę krovinių erdvę. „Peugeot" negudrauja su pogrindžio dėtuvėmis ir leidžia į mašiną prisigrūsti nesveikai daug rakandų. Nulenkus galines sėdynes suformuojamas 1660 litrų krovinių skyrius visiškai lygiomis grindimis, kuriame galima sutalpinti šį tą panašaus į banglentę su keletu lagaminų. Palyginti su hečbeku, universalas ištįso 33 cm (iki 4,58 m), jo bazė pailgėjo 11 cm, todėl dabar tai iš tiesų solidus daiktas.

Gabaritai didesni, bet 308 SW masė sumažėjo net 140 kg. To nepavadinsi smulkmena, nes valdyti mašiną, kurioje sėdi Vido Blekaičio kompleksijos vyrukas, neabejotinai būtų sudėtingiau. Tikėtina, kad tai viena priežasčių, leidžiančių miniatiūriniam naujos kartos 3 cilindrų „PureTech" benzininiam motorui atrodyti tokiam gyvybingam. Jis viso labo sekunde su trupučiu lėtesnis nei 150 AG dyzelinį jėgos agregatą turinti versija. Staigiai nuspaudus akceleratorių „Peugeot" kompaktas azartiškai užbaubia ir net prasuka ratus ant sauso asfalto. Tiesa, tokius triukus geriau krėsti pasirinkus modelį, turintį vadinamąjį „Driver Sport" paketą. Šį aktyvinus iš duslintuvo ima sklisti piktesnis garsas, prietaisų skydelis paraudonuoja, o variklio darbas paaštrėja.

308 SW pakaba sureguliuota galvojant apie komforto mėgėjus, tačiau minkštumas neerzina. Keliaujant kokybiškais keliais atrodo, kad automobilis tarsi kateris plaukia asfalto upe. Interjeras niekuo nesiskiria nuo hečbeko. Daugybė valdymo įrankių perkelta į jutiklinį ekraną, todėl centrinė konsolė skandinaviškai minimalistinė. Tik reikia priprasti prie mažo vairaračio.

TG FAKTAS: Naujos kartos „Peugeot" motorai atitinka EURO 6 aplinkosaugos reikalavimus.

KONKURENTAS:Škoda Octavia" Čekiškas universalas ne toks rafinuotas, tačiau šiek tiek erdvesnis.

NUOSPRENDIS: 8. Elegantiškai atrodantis, smagiai ir ekonomiškai važiuojantis universalas turi viską, ko reikia būti populiariam.

Peugeot 308 SW" duomenys

Variklis: 1199 cm3, 3 cil. turbininis benzininis, PVR, 130 AG, 230 Nm

Ekonomiškumas: 4,7 l/100 km, 109 g/km CO2

Greitis: 0-100 km/val. per 10 s, 205 km/val.

Svoris: 1190 kg

Kaina: 51 307 Lt