Septynvietis, visais ratais varomas visureigis XC90 turės dvi, dar niekur nematytas saugumo technologijas: nuslydimo nuo kelio apsaugą ir automatinę stabdymo sistemą, kuri automobilį sustabdys sankryžoje. „Volvo“ teigimu, dėl šių naujovių naujasis XC90 bus vienas saugiausių kada nors sukurtų automobilių pasaulyje.

„Šiandien mūsų saugumo politikos pradžios taškas yra toks pat, koks buvo prieš 87 metus – tikroviškos situacijos, – sako dr. Peteris Mertensas, „Volvo Car Group“ tyrimų ir plėtros viceprezidentas. – Mes tiriame duomenis. Mums įdomūs skaičiai. Dirbame su naujomis technologijomis. Viso šio darbo rezultatas – vienas saugiausių kada nors sukurtų automobilių“.

1 naujovė: nuslydimo nuo kelio apsauga

Nuslydimas nuo kelio yra dažnas eismo įvykis, kurį lemia skirtingos priežastys, pavyzdžiui, vairuotojo dėmesio blaškymas, nuovargis ar prastos oro sąlygos. Žinoma, kad pusė visų mirties atvejų JAV keliuose įvyksta, nes transporto priemonės nuslysta nuo kelio. O Švedijoje eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja viena transporto priemonė, apima vieną trečdalį visų lengvųjų automobilių avarijų, kurios baigėsi mirtimi ar rimtu sužalojimu.

Šie statistiniai duomenys „Volvo“ kelia itin didelį susirūpinimą. Nors šiuo metu nėra jokių reguliavimo ar vertinimo bandymų, kuriais būtų galima nustatyti automobilio pajėgumą „susidoroti“ su eismo įvykiais, įvykusiais dėl nuslydimo nuo kelio, bendrovė nusprendė sukurti technologiją, kuri apsaugotų transporto priemonės keleivius, jei įvyktų tokia situacija.

Siekdama išspręsti šias problemas, „Volvo Cars“ sukūrė sistemą „Safe Positioning“: jei automobilis pradeda slysti nuo kelio, XC90 nustato, kas vyksta, ir stipriai suveržia saugos diržus, kad keleiviai liktų savo vietose. Diržai stipriai veržiami tol, kol automobilis juda.

Siekiant apsaugoti automobilio keleivius nuo stuburo sužalojimų, tarp sėdynės ir sėdynės rėmo sukurta energiją sugerianti sistema, kuri sušvelnina vertikaliąsias jėgas, susidarančias, kai automobilis kietai nusileidžia ant paviršiaus. Šis sprendimas gali vienu trečdaliu sumažinti vertikaliųjų jėgų poveikį. Todėl automobilio keleiviai gali išvengti stuburo sužalojimų, kurie yra rimta ir gana dažna tokių situacijų pasekmė.

XC90 taip yra integruotos technologijos, padedančios vairuotojui išvengti nuslydimo nuo kelio: funkcija „Lane Keeping Aid“ taiko papildomą vairo sukimo momentą, jei nustato, kad automobilis netyčia bando išvažiuoti iš eismo juostos, o „Driver Alert Control“, kuri taip pat yra standartinės komplektacijos automobilio funkcija, aptinka ir įspėja vairuotoją, kad jis yra pavargęs arba neatidus. „XC90“ netgi turi „Rest Stop Guidance“ – funkciją, nukreipiančią vairuotoją į artimiausią poilsio zoną.

2 naujovė: automatinis stabdymas sankryžose

XC90 yra pirmasis automobilis pasaulyje su automatinio stabdymo technologija, kuri suveikia, jei vairuotojas sukasi priešais atvažiuojančią transporto priemonę. Tai yra dažna situacija judraus miesto sankryžose bei greitkeliuose, kuriuose greičio riba yra aukštesnė. Naujasis „Volvo XC90“ nustato galimą avariją ir automatiškai stabdo, kad išvengtų susidūrimo arba sušvelnintų avarijos pasekmes.

„Šios dvi pasaulinės naujovės yra geri pavyzdžiai, kaip naujosios technologijos padeda spręsti esmines realias eismo problemas. Ši strategija priartina mus prie mūsų tikslo – kad iki 2020 m. naujuose „Volvo“ žūti arba rimtai susižaloti būtų neįmanoma“, – sako prof. Lotta Jakobsson.

Naujasis XC90 taip pat turi ir daug kitų saugumo naujovių:

Priešavarinė smūgio iš galo apsaugos sistema

Į galą nukreipti radarai nustato, jei smūgis iš galo yra neišvengiamas – automobilis iš anksto suveržia saugos diržus, taip išlaikydamas keleivius reikiamose padėtyse. Taip pat pradeda mirksėti lemputės, įspėjančios apie gale esantį vairuotoją, bei aktyvuojami stabdžiai, kurie padeda sumažinti poveikį keleiviams.

„Volvo Cars“ sukūrė ne tik naują sėdynių konstrukciją, kurioje integruota naujos kartos novatoriška sistema „Whiplash Protection System“ (WHIPS), bet ir naują holistinę priešavarinę smūgio iš galo apsaugos funkciją, kuri padeda sumažinti kaklo sužalojimų skaičių.

Novatoriška apsivertimo prevencijos ir apsaugos sistema

Naujojo „XC90“ standartinę komplektaciją sudaro ir naujausios kartos apsivertimo stabilumo valdymo („Roll Stability Control“) sistema. Joje naudojami pažangūs jutikliai, kurie nustato apsivertimo riziką. Jei ji aukšta, apribojamas variklio sukimo momentas ir pradedamas stabdyti vienas ar keli ratai, taip mažinant apsivertimo tikimybę.

Jei apsivertimas yra neišvengiamas, aktyvuojamos pripučiamos užuolaidos. Jos, kad padėtų išvengti galvos traumų, ilgam laikui padengia visas tris sėdynių eiles.

Visos septynios XC90 sėdynės turi pirotechninius sagos diržų įtempiklius, kurie taip pat aktyvuojami apsivertimo atveju.

2020 m. vizija

„Volvo Cars“ vizija yra sukurti automobilį, kuris nepatirtų avarijų. Artimiausias „Volvo“ tikslas yra iki 2020 m. sukurti tokį „Volvo“ automobilį, kuriame žūti ar rimtai susižaloti būtų neįmanoma. Pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO), kiekvienais metais eismo įvykiuose žūsta apie 1,2 mln. ir sužalojama daugiau negu 50 mln. žmonių. Manoma, kad šie skaičiai gali augti itin sparčiai, jeigu nebus imtasi reikiamų veiksmų. „Volvo“ yra pasiryžusi imtis įgyvendinti savo viziją – sukonstruoti automobilį, kuris tiesiog negalėtų patekti į avariją.

„Volvo Cars“ nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius tiria eismo įvykius nuo 1970 m. Šiandien eismo įvykių keliuose duomenų bazėje yra informacijos apie 43 400 eismo įvykius.

„Volvo“, tirdama tyrimų metu surinktus duomenis apie realiai įvykusius eismo įvykius, sužinojo, kaip kurti automobilius, kurie būtų itin saugūs nelaimingų atsitikimų atveju. Bendrovė tai laiko labai svarbia žinių baze, kurią galima pasitelkti parenkant aukštųjų technologijų sprendimus, padedančius išvis išvengti nelaimingų atsitikimų keliuose arba sušvelninti jų pasekmes. Siekdamas žengti dar toliau, nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius ne tik tiria sudaužytus automobilis, bet ir vairavimo scenarijus, įskaitant vairuotojo elgesį, nes tik taip galima sužinoti, kas lemia pavojingas eismo situacijas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)