Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komandą konsultavę saugaus eismo specialistai pripažįsta, kad apgirtęs vairuotojas iš tiesų bent jau mėgina automobilį suvaldyti, o pervargęs ir prie vairo užmigęs žmogus situacijos apskritai nekontroliuoja. Į šiuos dalykus būtina atkreipti dėmesį įsibėgėjant atostogų sezonui, kai nemaža dalis poilsiautojų ieškoti naujų įspūdžių leidžiasi nuosavais automobiliais. Mėgindami greičiau pasiekti kelionės tikslą žmonės dažnai stengiasi nesustodami nuvažiuoti po 1000 ar net 1500 kilometrų. Deja, toks elgesys turi akivaizdžių avantiūrizmo požymių. Avarijų analizė rodo, kad tolimose kelionėse vairuotojų patiriamas nuovargis ir net sekundinis užmigimas prie vairo yra viena iš dažniausių priežasčių, lemiančių autoįvykius. Manoma, kad net iki 25 proc. visų autoįvykių sukelia asmenys, mieguisti dienos metu. 20 proc. autoįvykių sukeltų užmigusių prie vairo asmenų, baigiasi mirtimi arba sunkiomis traumomis.

Išvengti tokių bėdų galima tik teisingai planuojant keliones. Antras ne mažiau svarbus dalykas – taisyklinga sėdėsena prie vairo. „Opel“ šiame kontekste nusipelno išskirtinio dėmesio, nes visi naujos kartos modeliai yra sulaukę pavydėtinai gerų įvertinimų iš ergonomikos specialistų. Vokietijos gydytojų ir terapeutų inicijuoto projekto „Sveikų Nugarų Akcija“ (AGR – Aktion Gesunder Rücken e.V.) ekspertai antros kartos vienatūriui „Opel Meriva“ suteikė prestižinį sertifikatą, pripažindami visą automobilio konstrukciją itin ergonomiška. Čia patogu viskas, pradedant į priešingas puses atidaromomis durelėmis ir baigiant unikalia dviračių laikiklių sistema, padeda tausoti keliaujančių jėgas.

„Opel“ inžinieriai sėkmingai išlaikė ir „EuroNCAP“ egzaminus. Prieš atliekant pasyvaus saugumo testus buvo būgštaujama dėl „Meriva“ sistemos „FlexDoors“, leidžiančios galines dureles atidaryti prieš automobilio judėjimo kryptį. Tačiau visi daužymo eksperimentai parodė, kad pasyvaus saugumo sistemos veikia nepriekaištingai. Ši sistema yra nepriekaištingai saugi visose avarinėse situacijose tiek priešpriešinio, tiek šoninio susidūrimo metu. „FlexDoors“ užraktas automatiškai suveikia, kai automobilis pasiekia 4 km/val. greitį. Nelaimės atveju mechanizmas nedelsiant atrakinamas ir žmonės gali netrukdomi išlipti iš mašinos. Kasdienybės kelionėse netradicinio dizaino ir konstrukcijos durelės ne tik atsiveria gerokai plačiau nei įprastose mašinose, o tai gerokai palengvina įlipimą ir išlipimą.

Dar vienas išskirtinis „Meriva“ bruožas – „Opel“ inžinierių patentuotas „Pedal Release System“ mechanizmas, kuris priešpriešinio susidūrimo metu „atkabina“ pedalus, taip sumažindamas riziką sužaloti pėdas ir blauzdas. Smūgio energiją absorbuoja ir vairo mechanizmas, o apatinėje priekinio skydo dalyje yra papildomas sluoksnis minkštos medžiagos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)