Apie tai rašo businessinsider.com.

Skelbiama, kad aviakatastrofą patyręs lėktuvas nukrypo 482 kilometrus į šiaurę nuo įprastinio maršruto.

Komercinių skrydžių pilotas, einantis leidinio „Aviation International News Safety“ leidinio redaktoriaus pareigas, Robertas Markas teigia, jog įprastai Malaizijos oro linijų lėktuvai iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą skrenda maršrutu, besidriekiančiu labiau į pietus.

Anot R. Marko: „Kaip pilotas galiu jums pasakyti vieną dalyką: jeigu mano skrydžio maršrutas būtų driekęsis virš Ukrainos ir Rusijos pasienio, kur pastaruoju metu vyksta tokie neramumai, jokiais būdais nebūčiau sutikęs taip skristi. Apsilankiau „FlightAware“ sistemoje, kuria pilotai šiomis dienomis naudojasi, norėdami pamatyti, iš kur lėktuvai kyla ir kaip skrenda. Peržiūrėjau pastarųjų dviejų savaičių MH17 skrydžius. Vakarykštis skrydis vyko žymiau giliau į šiaurę Ukrainos gilumon nei ankstesni skrydžiai (...)“.

„Malaysia Airlines“ atstovai tvirtina, jog lėktuvas skrido patvirtintu maršrutu, kurį renkasi ir kitos oro linijos.

Rusija uždarė oro koridorius dar prieš katastrofą?

Tuo tarpu „The New York Times“ praneša, kad Rusija dar prieš kelias valandas prieš katastrofą buvo uždariusi keturis oro koridorius savo oro erdvėje, esančioje iš karto už sienos su Ukraina.

Į vieną iš šių koridorių turėjo patekti ir Malaizijos oro linijų skrydžio MH17 maršrutas.

Ukrainos dispečeriai nurodė skristi žemiau nei prašė pilotas

„Malaysia Airlines“ bendrovės atstovai pranešė, kad virš Ukrainos sudužusio „Boeing 777“ orlaivio pilotas gavo nurodymą skristi žemiau nei prašė iš anksto sudarytame skrydžio plane, informuoja „Reuters“.

„MH17 reiso pilotas prašė leidimo virš Ukrainos oro erdvės skristi 35 tūkstančių pėdų aukštyje (10 km 668 m, - ELTA). Šis skaičius artimas optimaliam skrydžio aukščiui, - spaudos konferencijos metu pranešė kompanijos atstovas. - Tačiau lėktuvo skrydžio aukštį nustato žemėje esantys oro erdvės stebėjimo dispečeriai. Prieš įskrendant į Ukrainos oro erdvę, MH17 pilotui Ukrainos oro erdvės kontrolė nurodė skristi 33 tūkstančių pėdų aukštyje (10 km 58 m, - ELTA).“

Ar šis veiksnys turėjo kokios nors įtakos lėktuvo katastrofai, neskelbiama.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (215)