DELFI skaitytojas pasakojo visiškai neįsižeidęs – suprantąs, kad litams pakeitus eurus, kava bus patiekiama už 1 euro centą. Vis dėlto, toks pokytis jį pralinksmino. Tiesa, skaitytojas neatkreipė dėmesio, kad "dovanų gautos" keturios kavos, tad kaina iš tiesų - nepasikeitusi.

Jam pasiteiravus DELFI apie tai, ar, pavyzdžiui, tokios menkos kainos pokytis gali būti traktuojamas kaip pažeidimas, portalas kreipėsi į valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Paaiškėjo, kad pirmiausiai kavinių savininkams nereikėtų kavos „dovanoti“ už kelis centus.

„Visų pirma atkreiptinas dėmesys, kad gali būti pažeistos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatos, nustatančios dovanų teikimą. Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 8 straipsnio 3 dalis nustato, kad komercinė veikla yra agresyvi, jeigu ji pasireiškia kaip apgaulingo įspūdžio sudarymas, kad vartotojas jau gavo, gaus arba atlikęs nustatytą veiksmą gaus dovanų arba kitokios lygiavertės naudos, kai iš tiesų nėra jokios dovanos ar kitokios lygiavertės naudos, arba vartotojas gali reikalauti dovanų ar kitokios lygiavertės naudos tik sumokėjęs pinigų arba patyręs išlaidų. Taigi, Jūsų minėtų atveju, jeigu verslininkas teikia vartotojui dovaną – kavos puodelį, tai vartotojas neturi už tai mokėti nei vieno cento“, - nurodė VVTAT Ekonominių interesų departamento direktorius Marekas Močiulskis.

Pasak specialisto, pagal Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymą ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po perskaičiavimo kurso nustatymo dienos, t.y. nuo 2014-08-22 asmenys, parduodantys prekes (paslaugas), turi pradėti nurodyti prekių (paslaugų) kainas jų skelbimo vietose litais ir eurais pagal perskaičiavimo kursą bei nustatytas apvalinimo taisykles ir tai daryti ne trumpiau kaip 6 mėnesius nuo euro įvedimo dienos.

Vis dėlto, jis nenurodė, ar toks kainos pokytis, jei iš tieųs būtų įvykęs, – nuo 1 ct iki 4 ct – yra pažeidimas, nes reiktų atidžiau išnagrinėti konkretų ūkio subjektą.. „Pažymime, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, šiuo metu gavusi vartotojų prašymus dėl galimo kainų didinimo euro įvedimo laikotarpiu, savo iniciatyva kartu su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Regioninės veiklos koordinavimo skyriaus specialistais apskrityse analizuoja priežastis, dėl kurių vyksta kainų pokyčiai prekių ir paslaugų teikimo vietose, t.y. ar dėl natūralių priežasčių (žaliavų brangimo, sezoniškumo) ar dėl euro įvedimo Lietuvoje“, - sakė M. Močiulskis.

Pašnekovas sakė, kad nuo rugpjūčio 22 d. rinkos priežiūros institucijos prižiūrės, ar prekių ir paslaugų teikimo vietose kainos nurodytos dviem valiutomis, perskaičiuojant kainas pritaikytas Europos Sąjungos Tarybos neatšaukiamai nustatytas perskaičiavimo kursas, kainos apvalinamos pagal matematines apvalinimo taisykles; nurodytos kainos eurais ir litais yra aiškiai suprantamos, neklaidinančios. „Asmenys pažeidę minėtame įstatyme nustatytus reikalavimus bus traukiami administracinėn atsakomybėn būtent nuo aukščiau paminėtos datos“, - kalbėjo M. Močiulskis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)