Standartinis vidaus degimo variklis veikia, kai uždegamas susielgtas degalų ir oro mišinys. Stūmoklis stumiamas cilindru žemyn, o alkūninis velenas vertikalius stūmoklio judesius paverčia judėjimu ratu. Kad variklis turėtų daugiau galios, variklio bloke viena eile ar V formos tvarka išrikiuojama keletas tokių cilindrų. Daugiau galios, bet daugiau svorio. Ir kur kas sudėtingiau.

„Duke Engines“ inžinieriai nusprendė mesti iššūkį linijinei vidaus degimo variklių paradigmai, ir sukūrė ašinį variklį, kuriame cilindrai išrikiuoti ratu aplink bendrą ašį. Šiame variklyje visos jo dalys juda sinusoidėmis. Vaizdžiai tariant, ašį juosiančiuose cilindruose stūmokliai it žiūrovai futbolo stadione, „daro meksikietišką bangą“. Trumpiau tariant – vilnija.

Dar įdomiau yra tai, kad vilnijančiame ašiniame variklyje yra 5 cilindrai, o jiems pakanka 3 uždegimo žvakių – prie jų paeiliui ir po vieną nusileidžia visi stūmokliai – ir trijų degalų purkštukų. Galios toks 5 cilindrų variklis turi tiek pat, kiek tradicinis 6 cilindrų variklis. Tačiau ašinis variklis lengvesnis net 30 proc. Be to, jame kur kas mažiau detalių.

„Duke Engines“ šiam varikliui yra sukūrusi jau 3-ios kartos dizainą. Bandymai tik patvirtino šio variklio galimybes ir fantastišką potencialą. Net ir testų metu svarbiausios veikimo charakteristikos prilygo standartiniams serijiniu būdu gaminamiems vidaus degimo varikliams.