Toyota“ autocentro „Tokvila“ kėbulų remonto serviso vadovo Ričardo Čaplinsko teigimu, tam tereikia vienintelės sąlygos – nevaldiško požiūrio į savo automobilį.

„Deja, nemažai vairuotojų į servisą užsuka tik tuomet, kai kokio nors agregato keliamas triukšmas trukdo salone esantiems keleiviams susikalbėti, kai prietaisų skydelyje užsidega tuzinas raudonų perspėjimo signalų ar kai galiausiai sustoja pusiaukelėje ir yra buksyruojamas iki dirbtuvių. Norint, kad automobilis nekrėstų kiaulysčių, jam reikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio ir, priklausomai nuo ridos bei amžiaus, profilaktiškai tikrinti visas gyvybiškai svarbias sistemas. Tarkim mes kiekvieno savo kliento mašiną, pristatytą techniniam aptarnavimui, apžiūrime pagal tam tikrą „Toyota“ aprobuotą techninio aptarnavimo algoritmą ir pažymime pastabas patikros lape. Jame bemaž 40 punktų, pradedant akumuliatoriaus jungčių švarumo bei tvirtinimo vertinimu ir baigiant diagnostiniu testeriu nuskaitytų klaidų taisymu. Trumpą ataskaitą apie užfiksuotas ar dar tik bręstančias bėdas pristatome automobilio šeimininkui. Jo valioje ką ir kaip daryti toliau. Faktas, kad nekreipiant dėmesio į smulkmenas, pakankamai greitai jos liaujasi buvusios smulkmenomis“, – tvirtino R. Čaplinskas.

Tarkim projekto „Geležiniai spąstai“ patikrų maratono metu apžiūrai atvykęs vienas iš keleto užsiregistravusių sportiškųjų „Celica“ modelių iš esmės pasirodė esantis tvarkingas, tačiau stabdžių apsaugos buvo beviltiškai surūdijusios. Dėl šios priežasties visas purvas tiško tiesiai ant stabdžių diskų ne tik trumpindamas jų gyvavimo amžių, bet ir mažindamas stabdymo efektyvumą. „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovo teigimu, net besniegėmis žiemomis, kai slidininkai neturi progų panaudoti savo inventoriaus, keliuose išbarstomi milžiniški kiekiai tonų druskos. Tokioje aplinkoje be papildomos antikorozinės apsaugos eksploatuojamos mašinos jau po poros-trejeto sezonų ima rūdyti.

„Joks metalas: nei japoniškas, nei vokiškas, nei prancūziškas nepajėgus priešintis drėgmės-druskos mišinio atakoms. Ypač, kai aplinkos temperatūra šokinėja iš pliusinės į minusinę keletą kartų per parą. Lietuvoje šiems dalykams kol kas skiriama labai nedaug dėmesio, nors gyvename iš esmės tokioje pat klimato zonoje, kaip ir tarkim danai. Šioje šalyje apie 95 proc. automobilių pirmaisiais gyvavimo metais apsilanko antikoroziniuose centruose, nes rūdžių pažeistas kėbulas toli gražu nėra vien tik estetinė problema. Korozijos nestabdant po keleto metų neišvengiamai tenka tvirtumą praradusias konstrukcines detales keisti, o tai tikrai nėra pigus malonumas. Vien dėl to, kad tokius darbus kokybiškai atlikti galima tik turint pakankamai technologinių žinių ir reikiamą įrangą. Pavyzdžiui, net iš pažiūros nedidelio susidūrimo metu deformavus lonžeroną, nepakanka nurėžti sprindį sugadintos detalės – būtina keisti visą konstrukciją pjaunant ir virinant tiksliai ties gamintojo nurodyta technologinės siūlės vieta“, – akcentavo „Tokvilos“ kėbulų remonto serviso vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)