Pro sudaužytą priekinį stiklą tas grybautojas būtų pastebėjęs du žemyn galva diržuose įstrigusius ir plačiai besišypsančius vyrus. Ir tikrai nebūtų savo ausimis patikėjęs, kad tos pačios dienos vakarą Druskininkų meras šį nutrūktgalvių tandemą skelbs 2014 m. bekelės maratono „4x4 Perimetras“ nugalėtojais.

„Fenikso“ nuotykiai

Tuo patikėti negalėjo ir apvirtusio visureigio pilotas Algirdas Kazlauskas, vienas iš paslaptingojo vyrų klubo įkūrėjų. Mat netikėta poilsio valandėle griovyje ir kapstantis iš upelio permirkusiomis uniformomis ekipažo problemos anaiptol nesibaigė. „Visai kaip veiksmo filme vertėmės Baltarusijos pasienyje, o galiausiai netoli finišo Druskininkuose be gailesčio taranavome pakelės medį, taip karūnuodami savo skandalingą pasirodymą maratone“,- pasakojo A. Kazlauskas, kuriam lenktynėse talkino šturmanas D. Grikietis.

Šias negandas ištvėrusį visureigį lenktynių kolegos ir savotiški konkurentai praminė „Feniksu“. Po dvylikos metų nuobodžios egzistencijos 2001 m. gamybos „Toyota Land Cruiser“ pernai atlaikė sudėtingą plastinės chirurgijos operaciją: automobilis išardytas iki pagrindų, modernizuota pakaba, sustatyti saugos karkasai. O perdažyta „Toyota“ skoningai ir sportiškai „paraudonavo“ iš gėdos. Po kelių sėkmingų startų lenktynėse automobilį ant operacinės stalo vėl guldo N40 mechanikų vadovas Andrius Paškevičius. Visureigis dar kartą išardomas ir pagaliau ima panašėti į sportinį galiūną. Deja, testuojant neatlaiko priekinis tiltas. Visgi šiaip ne taip startui maratone pasiruošiama, puikiai suvokiant, kad 2000 km bekelės trasoje japoniško „Fenikso“ lauks daug naujų susidūrimų su anapusiniu pasauliu.

Druskininkuose laukė siurprizas

Jei iš Medininkų upelio konkurentų jau nurašyta „Toyota“ šiaip ne taip išsikapstė, tai trasos pabaigoje stūksojęs Dzūkijos pakelės medis „Feniksui“ sudavė lemtingą smūgį. Vyrai sulaukė savo angelų sargų (mechanikų) autobusiuko. Liūdnojo vaizdo „Toyotą“ su išlūžusiu ratu paliko miške. Ir, finišo taip ir nepasiekę, drauge su mechanikais patraukė malšinti kartėlio į Druskininkus. Čia pamažu kaito „4x4 Perimetro“ apdovanojimų šventė.

„Per tas 60 beprotiškų maratono valandų dažnai atrodė, kad jaunimas tiesiog švilpia mums pro nosis, - įspūdžiais dalinosi A. Kazlauskas. – Kelis kartus su Donatu vos neišlėkėme iš trasos, pro sudužusius langus retai ką tematėme, o finišo per tą incidentą su medžiu taip ir nepasiekėme. Taigi pakeliui į Druskininkus galvojome tikrai ne apie prizines vietas, o apie tai, kaip naujiems karo žygiams reikės prikelti miške paliktą veteranę „Toyotą“.

Ir vis tik stabilūs rezultatai visuose bekelės maratono etapuose ir sugebėjimas išvengti nuobaudų lėmė tai, kad skelbdamas „Sport“ klasės nugalėtojus bendroje įskaitoje renginio globėjas Ričardas Malinauskas visų nuostabai ištarė būtent Kazlausko ir Grikiečio pavardes. Vyrų autoklubas N40 pergalingai įsiveržė į Lietuvos autosporto padangę.

Pirmąją vietą „Sport“ klasėje komanda N40 pasidalino su Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Danuso ekipažu. „Tourism“ klasėje triumfavo latviai Normunds Sturitis ir Aigar Mizga. „Extreme“ klasėje nepavejamas buvo Justino Pučio ir Valdemaro Milaševskio tandemas. O dėl maratono simpatijos titulo pakovoti galėtų tiek Dzūkijos miškus šiurpinę A. Kazlauskas su D. Grikiečiu, tiek žavingasis Sandros Česnulevičiūtės bei Erikos Jočytės tandemas.

N40 direktorius: „Pergalė sufalsifikuota“

N40 klubo direktorius A. Petruškevičius kategoriškai atsisakė pripažinti savo bendraminčių pergalę. „Negali būti taip, kad mūsų vairuotojas sugeba sudaužyti priekinį stiklą atsitrenkęs į nukritusią medžio šaką, vėliau kaip koks Jamesas Bondas Baltarusijos pasienyje verčiasi į bedugnę ir galiausiai pameta ratą taranuodamas nekaltą dzūkišką medelį, o po to mums kažkas dar duoda pirmą vietą? Pergalė be jokios abejonės buvo sufalsifikuota“, – šmaikštavo klubo vadovas.

Maratono dalyvių klausinėjamas apie patirtas avarijas, pilotas savo kaltės neįžvelgė: „Mano šturmanas jums paliudys, jog, visureigiui įvažiavus į eilinį posūkį, išstačiau automobilį šonu, jis gražiai sau slydo, tada jį įtraukinėjau į posūkį, bet tuomet kažkokios tamsios jėgos čiupt „Toyotą“ už ratų... ir kūlversčiais griovin... panašiai ir į medį tos pačios jėgos nukreipė“. O didžiausias lenktynių iššūkis, anot piloto, buvo ne kova dėl pergalės, bet pasiryžimas atsisegti saugos diržus sėdint žemyn galva upelyje apvirtusiame visureigyje.

Paklaustas, kokiose varžybose artimiausiu metu ketina dalyvauti jo suburtas vyrų judėjimas, A. Kazlauskas žadėjo nustebinti: „N40 – tai senstelėjusių vaikų klubas, kuris sieks išsišokti ne tik visureigių lenktynėse, bet ir Lietuvos ralio čempionate, kur startuos kiek senstelėjusi, bet tikrai sportiška „Subaru Impreza WRX STI“, o laisvalaikiu trauksim visus Lietuvos vyrus iš liūno“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)