Išties palyginti, tarkime, prieš dvejus metus pasirodžiusius „Renault Clio" ar „Peugeot 208" su šiemet atnaujintu „Polo" nebūtų nei labai korektiška, nei labai logiška. Pirmiausia dėl to, kad juos skiria amžiaus skirtumas - šiemet atnaujintas „Polo" modelis rinkoje debiutavo dar 2009 metais. O logika taip pat neatmestina - na, kaip galima lyginti žaismingus prancūzus (ypatingai tai pasakytina apie glamūrinį „Peugeot 208") su klasikinės, nors ir atnaujintos išvaizdos „Volkswagen Polo"? Kiekvienas renkasi pagal savo skonį ir prioritetus. Visgi kas įdomesnio atnaujintame „Polo"?

Keturiasdešimties metų jubiliejus

Pradžiai - trumpai apie istoriją. „Volkswagen Polo" kitais metais švęs 40 metų jubiliejų. Jis tik metais jaunesnis nei jo vyresnysis brolis „Volkswagen Golf", į kurį, beje, po atnaujinimo jaunėlis tapo dar labiau panašus, nors ir yra gerokai pigesnis. Be to, „Polo" yra vienas trijų svarbiausių ir sėkmingiausių parduodamų „Volkswagen" gamos modelių (po „Golf" ir „Passat") - pasaulyje jų parduota daugiau kaip 14 milijonų vienetų. Klasikinį pirmosios kartos „Polo" dizainą sukūrė vienas žymiausių visų laikų automobilių dizaineris Giorgetto Giugiaro. Na, o 2009 metais šio modelio siluetą kūrė ne mažiau garsus nūdienų automobilių dailininkas - Walteris de Silva (sukūręs tokių automobilių išvaizdą, kaip „Alfa Romeo 156", „Alfa Romeo 147", taip pat naujausių „Audi", „Volkswagen" ir „Seat").

Atnaujintą „Polo" bandėme Vokietijoje, o mūsų „bazė" buvo įsikūrusi jaukiame Pietų Bavarijos kurortiniame miestelyje ant ežero kranto. Čia, žinoma, gatvėse netrūko ne tik Vokietijoje įprastų „Porsche", „Mercedes" ir kitų vokiškų modelių, bet ir daugybės įvairiausių kartų „Polo". Pridėjęs ranką prie širdies turiu prisipažinti, kad atskirti atnaujintą modelį nuo 2009 metų gaminamo būtų tikrai keblu, jei ne išblizgintos naujienos, kelios naujos ir ryškios spalvos, bei šiek tiek kitokia išvaizda.

LED žibintai - naujiena klasėje

Pirmiausia, kaip įprasta šiuolaikiniams modeliams, automobilyje sumontuotos LED dienos šviesos (gale LED žibintai), pasirinktinai galimi ksenoniniai žibintai. O nuo rudens bus galima užsisakyti ir tik LED technologijos pagrindinius žibintus. Kaip giriasi gamintojas, pirmą kartą šioje automobilių klasėje. Be to, galima didesnę prošvaisą ir plastiko apsaugas turinti „Country" versija, taip pat pirmus metus bus gaminamas išskirtinis „Fresh" modelis.

Salonas taip pat atnaujintas, o jausmas lyg sėdėtum šiek tiek mažesniame „Golf" automobilyje. Nors erdvės nėra daug - visgi automobilis turi seną, o ne naują MQB modulinę platformą, kurią naudojant pagamintas septintos kartos „Golf" ir kurią neabejotinai turės ir naujos kartos „Polo".

Na, o šį kartą galima pasidžiaugti tokiu pačiu, kaip „Golf" automobilyje vairu, nauju 6,5 colių lietimui jautriu ekranu su geresne rezoliucija nei modelyje prieš atnaujinimą ir patogiu atstumo sensoriumi (vėlgi kaip „Golf" automobilyje - siekiant ranka ekrano, apačioje atsiranda pagalbinė juosta).

Dar viena naujiena - automobilio informacinę-pramoginę įrangą papildžiusi „MirrorLink" sistema. Ji leidžia matyti telefono ekraną automobilio informacinio kompiuterio ekrane. Iš vairuotojo gyvenimą lengvinančių sistemų galima paminėti atsiradusį aktyvų radarą, palaikantį atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Pirmą kartą sumontuota ir adaptyvi amortizatorių sistema su galimybe pasirinkti „Sport" režimą.

Nauji, taupūs varikliai

Visi varikliai turi nuo 2006 m. diegiamą „BlueMotion" technologiją („Start-Stop" sistema ir regeneratyviniai stabdžiai). Naujiena - itin taupus trijų cilindrų dyzelinis 1,4 TDI / 75 AG motoras, kurio CO2 emisija yra vos 82 g/km, o degalų sąnaudos - 3,1 l/100 km. Taip pat naujas benzininis trijų cilindrų 1,0 l TSI / 95 AG variklis, kurio tarša 94 g/km, o vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,1 l / 100 km. Tiesa, modelio su šiuo varikliu išmėginti neteko - jis pasirodys tik antroje šių metų pusėje. Šiuo metu galingiausia versija - „Volkswagen Polo BlueGT" su ACT technologija (galimybe atjungti du cilindrus) pasiekia nebe 103 kW, o 110 kW - t.y. 150 arklio galių. Taip pat planuojama, kad bus gaminama ir dar galingesnė versija - net 192 AG pasiekiantis „Polo GTI".

Kokie įspūdžiai važiuojant? Trijų cilindrų dyzelinis „Common Rail" 1,4 TDI / 75 motoras dirba gana tyliai ir be juntamos vibracijos (reikia tarti ačiū balansiniam velenui ir dviejų masių smagračiui), tačiau prie puikios garso izoliacijos (beveik jokio triukšmo nuo vėjo ir ratų arkų), jam labiau atrodo tinkamas TSI benzininis motoras (bandėme modelį su 1,2 l TSI / 95 AG keturių cilindrų motoru).

Su pirmuoju varikliu degalų sąnaudos važiuojant daugiausiai užmiesčio keliais neviršijo 5 l/100 km, tuo tarpu benzininio motoro sąnaudos siekė - 7 l/100 km. Žinoma, jos šoktelėjo, važiuojant neriboto greičio Vokietijos automagistrale, tačiau ir čia maloniai stebino puiki garso izoliacija ir lengvai didesnį nei 150 km/val. greitį palaikantis tokio nedidelio darbinio tūrio variklis.

Pakaba atnaujinta nebuvo („McPherson" svirtys priekyje ir pusiau priklausoma pakaba gale), tad automobilis kaip ir anksčiau, derina neblogą sportiškumą su komfortu. Vairo sistema tiksli ir viena geriausių savo klasėje, tik štai vietos salone norėtųsi daugiau. Žinoma, pristačius naują modelį tai bus ištaisyta. Reikia tik tikėtis, kad automobilis daugiau nebrangs, nes ir dabartinis modelis - vienas brangiausių klasėje. Pats pigiausias benzininis modelis su 1.0 l MPI /60 AG motoru kainuoja nuo 43 298 Lt, 1.2 l TSI / 90 AG - nuo 46 827 Lt, tas pats modelis su dviejų sankabų automatine DSG pavarų dėže - nuo 51 719 Lt. Dyzelinė versija su 1.4 TDI / 75 AG motoru kainuoja nuo 53 553 Lt, modelis su 1.4 TDI / 90 AG turbodyzeliniu motoru ir DSG pavarų dėže - nuo 64 357 Lt.

Išvada

Klasikinis automobilis, kuris visada turėjo ir turės savo pirkėją. Su atnaujinta informacine sistema, šiek tiek dailesniu salonu ir tokiu pačiu vairu, kaip didesniame ir gerokai brangesniame septintos kartos „Volkswagen Golf", tai kai kam gali atrodyti tikrai neblogas pirkinys. Nėra jokių abejonių, kad taip ir bus. O ieškantys mažuose miesto automobiliuose ne tik praktiškumo, bet šioje klasėje taip vertinamo individualumo ir išskirtinių bruožų, ir toliau dairysis į kitas mašinas.

Įvertinimas 7/10

„Volkswagen Polo 1.2 TSI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1197 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 66 kW/90 AG/4800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 160 Nm/1400-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3972 mm
Plotis: 1682 mm
Aukštis: 1453 mm
Važiuoklės bazė: 2470 mm
Svoris: 1107 Kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 184 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
CO2 emisija: 107 g/km
Bagažinės tūris: 280-952 l
Kaina: 46 827 Lt