Tokius duomenis atskleidė draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“, įgyvendinančios pykčio keliuose mažinimo iniciatyvą „Nulis pykčio“, atliktas vairuotojų tyrimas.

Pasak psichologės ir „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantės Eglės Masalskienės, šių vairuotojų pozicijos nereikėtų vertinti vienareikšmiškai.

„Nors trečdalis apklaustųjų teigia, jog pastebi prabangių automobilių vairuotojų išsišokimą kelyje, tai gali būti tik išankstinė nuostata. Ji dažnai priklauso nuo asmeninio vertinimo. Tačiau būtina pastebėti, kad visuomenės nuostatos iš niekur dažniausiai neatsiranda, todėl gali būti, jog prabangius automobilius vairuojantys žmonės iš tiesų yra linkę keliuose sau leisti daugiau nei kitų transporto priemonių savininkai. Todėl šie eismui trukdantys ar bent jau kitus eismo dalyvius erzinantys veiksmai nelieka nepastebėti“, – pasakojo E. Masalskienė.

Tyrimo duomenimis, prabangius automobilius vairuojančių eismo dalyvių savanaudiškumą dažniau patiria 46-55 m. gyventojai. Net 4 iš 10-ties jų įvardijo susiduriantys su kitų eismo dalyvių atliekamais agresyviais veiksmais keliuose. Be to, šiuos brangesnių automobilių vairuotojų pasipuikavimus kelyje dažniau patiria mažesnių miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Tačiau tik kas penktas Panevėžio ir Šiaulių miestų gyventojas prisipažino, kad yra patyręs neigiamas emocijas sukėlusius prabangių automobilių vairuotojų veiksmus.

Dažniausiai prabangius automobilius gyventojai perka dėl kokybės arba noro būti pastebėtais – „išsiskirti iš minios“. „Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) atlikti vairuotojų tyrimai parodė, kad „tiuninguotų“ automobilių vairuotojai dažniausiai vairuoja agresyviau nei kiti eismo dalyviai. Savo automobiliu besižavintys amerikiečiai linkę viršyti greitį, neužleisti kitų vairuotojų ir nerodyti įspėjamųjų posūkio ženklų. Taip elgdamiesi „kietesnes“ transporto priemones turintys žmonės tokiu būdu stengiasi susilaukti dėmesio, susimąsto, kaip kitiems eismo dalyviams pademonstruoti savivertę ir potencialią galią“, – komentavo E. Masalskienė.

Ji teigė, kad būtent toks prabangių automobilių vairuotojų elgesys gali suerzinti kitus eismo dalyvius ar pėsčiuosius, o ypatingai vyresnio amžiaus gyventojus.

Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metais atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų visoje Lietuvoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)