Šis sportinis automobilis suprojektuotas ir sukonstruotas sporto klubo TSK „Baltijos sportas“ dirbtuvėse. Beveik metus Paulius kartu su savo tėvu Vladu Pleskovu bei mechanikais plušo kurdami naują sportinį automobilį. Atskirus mazgus padėjo sukurti laiko patikrinti automobilių sporto technologijų specialistai: variklio atskirus agregatus – Mike'as Callaghanas (Olandija), elektroniką ir reguliavimus - firma EAMV (Lietuva), pavarų dėžę ir atskiras transmisijos dalys – Ivaras Kulikovskis (Latvija).

Didelis automobilis autokrosui pasirinktas, dėl geresnio stabilumo važiuojant duobėta trasa. Išanalizavę daugybę WRC ir N grupės ralio automobilių parametrų, komanda nusprendė, kad stabiliausias ir labiausiai kontroliuojamas ant nelygaus kelio yra automobilis su ilga ratų baze ir pakankamai didele amortizatorių eiga.

Šio pasirinkimo teisingumą patvirtintino P. Pleskovo pirmos šiame sezone Europos autokroso čempionato lenktynės bei pasiektas rezultatas.

Pirmame etape Vokietijoje Zelovo (Seelow) trasoje „Touring AX“ klasėje startavo 16 dalyvių, tarp kurių dešimt praėjusių metų stipriausiai čempionate pasirodžiusių sportininkų. Jau nuo pat pirmo kontrolinio važiavimo P. Pleskovo automobilis pradėjo „ožiuotis“ – esant didelei apkrovai ir dideliam turbinos slėgiui variklis trūkčiojo, nesirinko sūkių, todėl mūsiškis liko tik septintas. Pirmame kvalifikaciniame važiavime P. Pleskovui pavyko finišuoti trečioje pozicijoje.

Antrą dieną pavyko pakoreguoti variklio valdymo programą ir variklis dirbo pakankamai stabiliai, tačiau per antrą kontrolinį važiavimą, likus dviem ratams iki finišo, sugedo galinis reduktoriaus. Likus dviem varomiems ratams, P. Pleskovas sugebėjo finišuoti ketvirtas.

Antros dienos naktį ir rytą smarkiai lijo, todėl organizatoriai nutarė rengti tik du kvalifikacinius važiavimus iš trijų, tad susumavus abiejų kvalifikacinių važiavimų rezultatus, P. Pleskovas finalo važiavime prie starto linijos stojo šeštoje pozicijoje.

Pats finalo važiavimas buvo komplikuotas - dėl avarijos ir falšstarto buvo sustabdytas du kartus. Trečias startas pavyko P. Pleskovui, kuris iš šeštos vietos jau pirmame posūkyje įsitvirtino antroje pozicijoje paskui praeitų metų čempioną vengrą T. Karai.

Viso važiavimo metu T. Karai ir P. Pleskovas važiavo vienodu tempu taip atitrūkdami nuo kitų juos persekiojančių sportininkų. Tačiau likus trims ratams iki finišo, P. Pleskovo „Ford Focus“ automobilis vėl pateikė nemalonų siurprizą – šįkart sugedo priekinių ratų transmisija. Vėl teko smarkiai lėtinti tempą ir varžybas pabaigti vien galiniais ratais varomu automobiliu. Svarbiausia, kad Lietuvos atstovui užteko per penkis ratus sukaupto atotrūkio nuo artimiausio iš paskos važiuojančio varžovo. Lietuvis finišo liniją kirto antras, o trečias liko čekas M. Neumannas.

Kitas Europos autokroso čempionato etapas - jau šį savaitgalį kaimyninės Latvijos Bauskės trasoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją