Vengrijoje „Opel“ gamintojas pristatė dar vieną šios šalies Szentgotthardo mieste gaminamo 1,6 l turbobenzininio SIDI motoro versiją. Tai – net 200 AG smarkuolis. Žinoma, reikia nepamiršti, kad pasiekti tiek arklio galių tiesioginio įpurškimo varikliui padeda turbina. Ką gi, priverstinis oro padavimas į degimo kamerą visada darė stebuklus ir padėdavo nedidelėmis sąnaudomis pasiekti gana didelę galią. O istorijos užmaršty liko tokie atmosferiniai motorai, kaip į „Honda S2000“ montuotas 2,0 l /240 AG ir rotorinis „Mazda RX-7“ 1,6 l /200 AG varikliai. Tiesa, pastarasis ne tik buvo technologiškai sudėtingas, bet ir važiuodavo tik esant itin aukštiems sūkiams bei pasižymėjo išskirtiniu ne tik degalų, bet ir alyvos apetitu.

Bet grįžkime prie naujo „Opel“ 200 AG variklio – jo parametrai tikrai įspūdingi, o vienam litrui darbinio tūrio tenka net 125 arklio galios. Kol kas su šiuo motoru bus komplektuojami mums pažįstamas efektingas ir sportiškas „Opel Astra GTC“ hečbekas, taip pat ekstravagantiškas „Opel Cascada“ kabrioletas. Vėliau jis pasirodys ir „Zafira Tourer“, ir, galima neabejoti, „Insignia“ modeliuose.

Pasak gamintojo, su šiuo varikliu „Opel Astra GTC“ iki pirmo 100 km/val. turėtu įsibėgėti per 7,9 sekundes, pasiekti maksimalų 230 km/val. greitį ir vidutiniškai pareikalauti vos 6,6 l/100 km degalų. Antrasis, „Opel Cascada“ kabrioletas sunkesnis, todėl mažiau dinamiškas ir pirmąjį 100 km/val. pasiekia per 9,2 sekundes, vidutiniškai pareikalaudamas 6,7 l/100 km degalų. Tai, leiskite pastebėti, sausa teorija, na, o kaip yra iš tiesų, bandėme vaizdingose Pietų Vengrijos apylinkėse netoli Pecs miesto netoli Kroatijos sienos.

Tylus ir galingas variklis

Tikra tiesa, kad variklis itin tylus, tad salone jo keliamo triukšmo praktiškai negirdėti, o ir vibracijų nejauti. Na, bent jau tol, kol nenusprendi patikrinti ar nemeluoja gamintojas dėl dinamikos parametrų. Kadangi buvome ne Vokietijoje, tad maksimalaus greičio nebandėme, tačiau įspūdingas (kaip tokio nedidelio darbinio tūrio varikliui) 300 niutonmetrų sukimo momentas esant vos 1700 aps./min neleido suabejoti – šis motoras sportiškų ambicijų turinčiam „Opel Astra GTC“ tikrai tinka, nors pats automobilis ir nėra itin lengvas (1455 kg).

Ypatingai smagu, kad net ir važiuojant aukščiausia, šešta pavara (variklis komplektuojamas tik su mechanine 6 pavarų greičių dėže), bei nusprendus aplenkti, jos nereikia perjungti į žemesnę – sukimo momento užtenka ne tik dokumentuose, bet ir realybėje. Variklio platų darbinio sukimo momento diapazoną patvirtina ir įspūdingi gamintojo nurodomi duomenys – penkta pavara nuo 80 iki 120 km/val. jis pajėgus įsibėgėti vos per 7,9 sekundes. Be to, turbininio motoro, nors ir keturių cilindrų, garsas tikrai malonus ausiai, tad nuteikia gana sportiškai ir akceleratorių norisi spausti dar daugiau. Bet negali.

Taupyti degalus reikia mokėti

Negali ne tik dėl greičio apribojimų Vengrijoje, bet ir degalų sąnaudų. Jei nori pasiekti nors kažkiek panašias į gamintojo deklaruojamas, su akceleratoriaus pedalu turi elgtis itin švelniai. Žinoma, pamiršdamas ir galimybę įjungti „Sport“ režimą, kada greičio pedalas pradeda greičiau reaguoti į paspaudimą. Nes tokiu atveju degalų sąnaudos net užmiestyje nebus mažesnės, nei 10 l/100 kilometrų. Kelias dešimtis kilometrų važiuojant itin ramiai užmiesčio keliais, pavyko sudeginti mažiau nei 7 l/100 kilometrų benzino, bet gamintojo nurodomi 6,6 l/100 km taip ir liko svajonėse.

O nesivaikantiems arklio galių skirtas šiais metais pristatytas 1,6 l/130 ir 110 AG CDTI motoras su kintamos geometrijos turbina (apie jį rašėme pristatydami atnaujintą „Opel Meriva“ modelį). Pasak, gamintojo, vidutiniškai 100 km jam reikia atitinkamai vos 3,7 ir 3,9 l/100 km dyzelino. Realybėje šie skaičiai reiškia, kad važiuojant užmiestyje pavyks nesunkiai tilpti į 5 litrus, o pats variklis yra išties itin tylus (pasak gamintojo, šis motoras yra tyliausias savo klasėje) ir mažai vibruojantis – tikra revoliucija palyginti su anksčiau montuotu 1,7 l triukšmingu dyzeliuku.

Na, o GTC modelis nuo šiol turi ir naująją „Opel“ informacinę-pramoginę sistemą „IntelliLink“. Centrinėje konsolėje esančiame spalvotame, gerokai didesnės rezoliucijos nei anksčiau 7 colių ekrane gali būti tiek navigatoriaus nurodymai (žemėlapius atnaujinti galima per USB jungtį), tiek ir vaizdas iš galinės vaizdo kameros. Informacines komandas galima duoti balsu, sistema gali perskaityti ateinančias žinutes, be to, palaiko ir prijungto telefono komandas balsu. Trumpai tariant, konkurentų sistemoms ji tikrai nenusileidžia ir atitinka visus šiuolaikinio vairuotojo poreikius.

„Opel Astra GTC“ su naujuoju motoru kainuoja nuo 76 616 Lt („Enjoy“ komplektacija). Tokios pačios komplektacijos pigiausias modelis su atmosferiniu 1,4 l /100 AG motoru kainuoja nuo 61 854 Lt, su turbobenzininiu 1,4 l /140 AG – nuo 65 823 litų. Kitoje kainų skalės pusėje – prabangiausias „Opel Astra GTC OPC“ modelis su 2,0/280 AG turbobenzininiu motoru, kainuojantis nuo 103 633 litų.

Išvada

Iš tokio nedidelio darbinio tūriu išgauti net 200 AG, kad ir turbinos dėka, yra tikrai šaunus rezultatas. Tačiau ar reikalingas? Tikrai taupiai važiuoti nepavyks, o ne vienas šiuolaikinis atmosferinis motoras iš didesnio, tarkime, 2,0 l darbinio tūrio pasiekia tas pačias 200 AG. „Prisuk“ jam turbiną ir bus mažiausiai 240 AG be pasekmių ilgaamžiškumui. Tad šį 1,6 l /200 AG motorą, matyt, rinksis tie, kuriems 140 AG per mažai, o 280 AG – kišenė per plona. Arba jis būtų logiškas pasirinkimas tose šalyse, kuriose reikia mokėti mokesčius už variklio darbinį tūrį ir CO2 emisiją. O Lietuvai iki to dar toli toli.

Įvertinimas 7/10

„Opel Astra GTC“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1598 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 149 kW/200 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 300 Nm/1650-3500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4466 mm
Plotis: 1840 mm
Aukštis: 1489 mm
Važiuoklės bazė: 2696 mm
Svoris: 1455 Kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,9 sek.
Maksimalus greitis: 230 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
CO2 emisija: 154 g/km
Bagažinės tūris: 380-1165 l
Kaina: nuo 76 616 Lt